Mat i bursdag, tips noen?

OldieGoldie

Elsker forumet
Nå er det ikke lenge til snuppa mi blir ett år, og skal jo da ha fest.. Festen blir i et ungdomshus som min far disponerer, i og med at vi har liten leilighet og ikke orker lage til 5-6 selskap for at alle skal komme.. Så blir vel rundt 30-35 gjester..

Men hvilken mat skal jeg servere? Orker rett og slett ikke bruke hele bursdagen på å slave og hente mat osv osv osv slik som jeg gjorde i dåpen til snuppa da jeg lagde koldtbord selv.. Så til spørsmålet, noen som vet om noe lettvint (evt noe jeg kan lage en stund i forveien, som ikke tar lang tid selve dagen) som jeg kan servere som mat i burdagen. Noe som både store og små vil like..

Forslag?

pølser er jo typisk bursdagsmat[:D]
Ellers er jo gryteretter og pizza slagere[;)]

*Pølse i brød
*Mini pizza
*Hamburger
*Pasta salat
*Gryterett

Takk for tips, kan jo kanskje lage pizzasnurrer og pastasalat.. Noe for alle da, føler jeg:p

Pølser vil jeg ikke ha :p

Grille
Pastasalat
Gryterett og baguetter

ORIGINAL: *p!nk smile*

Grille
Pastasalat
Gryterett og baguetter

Grille blir nok uaktuelt, alt for tipskrevende og mye som må ordnes.. Men den pastasalaten høres ikke dum ut..

ORIGINAL: MorStine

Grille
Pastasalat
Gryterett og baguetter

Grille blir nok uaktuelt, alt for tipskrevende og mye som må ordnes.. Men den pastasalaten høres ikke dum ut..

Kan jo lage mange ulike pastasalater og ha ulike brød til [:D]

Forresten noen som vil dele oppskrift på en god "våt" pastasalat? Har bare laget uten noen form for "dressing" før..

Denne er svin goe : http://dinmat.bt.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Salat/Kremet-pastasalat

ORIGINAL: .::Tiiine::.

Denne er svin goe : http://dinmat.bt.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Salat/Kremet-pastasalat

Takk for tips, akkurat slike typer jeg liker!! Tenker det blir denne, ja!!

Laget den i en bursdag for en venninde,det var ikke mye igjen av den etter vi hadde spist [8D]

Laget den i en bursdag for en venninde,det var ikke mye igjen av den etter vi hadde spist [8D]

Så flott, greit å lage en dag i forveien også, det..

ORIGINAL: MorStine

Takk for tips, kan jo kanskje lage pizzasnurrer og pastasalat.. Noe for alle da, føler jeg:p

Pølser vil jeg ikke ha :p

Det ville jeg også gjort [;)]

Tacoform! Lager alltid det jeg. Mye kan gjøres på forhånd og alle liker det!

ORIGINAL: Labambie

Oppskrift? Og hva har du evnt som tilbehør?

Oppskriften er litt hemmelig siden den er egenkomponert, men skal sende deg den på pm om du vil. Tilbehør er rømme, salat og tacosaus. [:D]

Oppskriften er litt hemmelig siden den er egenkomponert, men skal sende deg den på pm om du vil. Tilbehør er rømme, salat og tacosaus. [:D]

Ja takk gjerne,skal ha selskap for sønnen min snart, tenkte å lage den da til oss voksne :P

Denne pleier jeg å lage:

1 pk med sløyfepasta
1 boks rømme
1pk majones
1 pakrika
1 purre
1 boks mais
1 bogskinke

YUM YUM [:D]

Denne pleier jeg å lage:

1 pk med sløyfepasta
1 boks rømme
1pk majones
1 pakrika
1 purre
1 boks mais
1 bogskinke

YUM YUM [:D]

Med pakke, mener du en tube eller en sånn i plast?

Lyst til å sende den til meg også.. Har en samboer, som elsker taco, kunne tenk meg å hatt andre former for taco enn det vanlige :)

Back
Topp