Mat i barnehagen - en diskusjon

Nå ble det svaret qoutet på ett innlegg der den ene skriver om sukker i frukt osv. Mens den andre da skriver at barnet hennes spiser sukkerfritt, da forstod jeg det slik at det er fullstendig sukkerfritt? Men håper du har rett at det kun betyr kunstig sukker [emoji85]

Ja, jeg så det, men kunne liksom ikke helt tro at folk kutter ut frukt fordi det er sukker... Men vet om ei som tok seg heller en redbull etter trening istedenfor en banan fordi den hadde jo såååå mye sukker i seg...
 
Her får barna 3 måltider i barnehagen hver dag, og vi har egen kokk. De får en ganske godt variert kost, med to varme måltider i uken, frukt hver dag og en godt variert frokost mellom brødmat, yoghurt, grøt osv. De får stort sett et vegetarisk varmt måltid hver uke, og så er det mye fisk på det andre varme måltidet. Kokken er flink å bruke all maten, så vi har lite matsvinn feks, noe som jeg også synes er viktig. Er utrolig deilig med egen kokk, hun er en solstråle som elsker jobben sin! :) Betaler 400 for tjenesten, noe jeg synes er verdt hver eneste krone. Vi hadde brukt mer i mat selv om vi skulle holde alle måltider i barnehagen selv.
 
Mine går på kommunal barnehage i nabolandet. Varm mat hver dag med egen kokk :happy: Og mye billigere enn her i Norge. Så fornøyd! I tillegg lærer dem å svømme fra de er 3 år :D
 
Hvilken mat serveres barna deres i barnehagen? Til hvilken pris?

Har barnehagen egen kokk? Får dem varm lunsj? Frukt? Grønnsaker? Hva og hvor ofte?

Er du opptatt av hva barnet ditt spiser i barnehagen?
De får knekkebrød/brød med pålegg. Prisen er vel 250 kroner per barn, i måneden. De får varm lunsj ÉN dag i uken. Varierer voldsomt hva det er, alt fra havregrøt til fiskekaker.

Jeg er ikke veldig opptatt av hva de spiser i barnehagen, så lenge det ikke er kaker og godteri, eller pølser hele tiden.
 
Jeg er ikke redd sukker og salt så det får mine barn, . Forventer ikke at de skal fp det i barnehagen men jeg forventer at frukt og grønt ikke skal være neinei, jeg forventer også at kjøttpålegg skal være lov uansett hvilket dyr det er laget av. Aner meg selv som godt opplyst og derfor mener jeg at jeg selv skal få bestemme hva mine barn spiser.
Mener absolutt ikke at du ikke er godt opplyst eller noe, jeg svarte bare på kommentaren din at det hørtes ut som en perfekt bhg :p Vi har forskjellig syn på hva som er sunt og best for barna :)
 
Back
Topp