Mat i barnebursdag??

Jepp, har kommet frem til å ha pølser og lomper.
Sjokoladekake og gele.
Fiske etter godtepose.
Frilek.
Det får holde til 5 åringen dette året :) Eventuelt sette på den gode dinosaur om nødvendig, men tviler på at det trengs :) Men greit med en liten backup ;)
Høres bra ut, skal ha det slik her også om ett par uker. :-) Gratulerer til bursdagsbarnet, forresten. :)

Høres bra ut, skal ha det slik her også om ett par uker. :-) Gratulerer til bursdagsbarnet, forresten. :)

Er noen uker igjen her og, men planleggingen må jeg starte tidlig med :p
Og har tenkt kjempe masse på dette i det siste så måtte begynne å rådføre meg litt nå ;)
Gratulerer der og :D

Kom på at vi fikk også servert potetmos med pølse oppi i ett barnebesøk jeg var i når jeg var liten. Jeg synes det var kjempe gøy og godt. Enkelt, men anderledes i forhold til hot dog og pizza. :)

Kom på at vi fikk også servert potetmos med pølse oppi i ett barnebesøk jeg var i når jeg var liten. Jeg synes det var kjempe gøy og godt. Enkelt, men anderledes i forhold til hot dog og pizza. :)

Smart, takk :D

Vi pleier bestandig å ha litt varmmat, og har også god erfaring med å servere denne FØR kake. :)

De siste årene har vi gått for innbakt pølser, altså vi steker pølsene i ovnen og bare ruller en deig rundt (type pizzadeig og bare pensler litt). Smaker kjempegodt, mye bedre enn slappe kokte pølser. :p En simpel hjemmelagd pizza duger også helt fint, evt fylte horn. Trenger ikke være så mye, det er jo ikke middag.

Kake spiser de heller ikke så mye av enten det er før eller etter varmmat, har lært at det holder med muffins/cake pops (de pleier det å gå unna på), og litt salt snacks. Selv om jeg lager saftig og fantastisk sjokoladekake, blir den bestandig stående igjen.
Vil gjerne ha oppskrift på saftig og fantastisk sjokoladekake :D

Vil gjerne ha oppskrift på saftig og fantastisk sjokoladekake :D

Bruker den fra "det søte liv" som heter ondskapsfull sjokoladekake. :) må være kefir, rømme eller lignende i for å få de beste sjokoladekakene, syns jeg. :)

men pleier å lage glasur av 400 gram melkesjokolade som røres ut i 2 dl (?) fløte som har fått et raskt oppkok, ganashe heter det vel. Deilig ;) er ikke så glad i melisglasurer eller smørekrem.

Jeg serverer pizzaboller i barneselskap. Helt enkle med saus kjøttdeig og ost. Ungene liker det. Og i motsetning til når vi har varmet for mye pølser, er ikke rester noe problem. Rett i fryseren som utmerket matpakkebonus, kveldsmat, har-ikke-tid-til-middag-dager erc

Jeg serverer pizzaboller i barneselskap. Helt enkle med saus kjøttdeig og ost. Ungene liker det. Og i motsetning til når vi har varmet for mye pølser, er ikke rester noe problem. Rett i fryseren som utmerket matpakkebonus, kveldsmat, har-ikke-tid-til-middag-dager erc

Det var lurt :)

• Liker
Reactions: SMD
Back
Topp