Mat i barnebursdag

Pin-up

Forumet er livet
Hva serverer dere i barnebursdager (først og fremst barn under skolealder)? Vi skal ha kombinert ett- og treårsdag og jeg lurer på å servere hjemmelaget lasagne, men er veldig åpen for gode forslag :)

Vi har grillet pølser de siste gangene, men nå har jo min gutt bursdag på sommeren da :) Wienerpølser og pizza er vel det som har blitt servert i de barnebursdagene jeg har vært med på, men lasagne funker sikkert fint det også :)

I barneselskap har vi servert pizza boller og pølser:)

Familie selskap har vi servert forskjellig! Hjemmelaget pizza, Taco, kylling salat med tilbehør, gryterett og potetstappe osv.

Lasagne hørtes ut som en god middag:)

Vi har bare hatt pølser vi. Kjipt, men unga elsker det og det er så lettvint ;)

Hadde medisterkaker og wienerpølser med lomper, sprøløk, ketchup og sennep til :) Bursdagsbarnet er ikke så glad i pølser så da ble det sånn.

Eldste har alltid pølse og pølsebrød. Hennes favoritt.
4 åringen har hjemmelaga pizza som favoritt. Og det var veldig populært blant 4 åringene. :)

Pølser, pizza og suppe har vi hatt :)

Pølser og pizza. Kjedelig men lettvint:)

Pølse og brød, boller og sjokoladekake. Det avhenger veldig av hvor du bor tror jeg, jeg har aldri noensinne vært i en barnebursdag der det har blitt servert pizza, taco, suppe, salat eller annen middag. Vet det var vanlig der jeg bodde før jeg fikk barn, men her ville det vært helt rart.

Jeg severte hjemmelaget pizza. Laget grov deig, brukte karbonadedeig og laget en saus av tomater og gulrøtter (stavmikser). Serverte smoothie etterpå :) syns det er altfor mye sukker og søppelmat i bursdager...

Her blir det hot dog i Desember. Og brus, kaker og muligens gele :)

Vi serverte pølser, kjempelettvint og ungene elsker det :) Ikke hadde de særlig tid til å sitte rolig å spise heller så syns helt ærlig det var greit at jeg ikke brukte fryktelig mye tid på maten ;)

Jeg severte hjemmelaget pizza. Laget grov deig, brukte karbonadedeig og laget en saus av tomater og gulrøtter (stavmikser). Serverte smoothie etterpå :) syns det er altfor mye sukker og søppelmat i bursdager...

Det er derfor jeg vurderer å lage lasagne, slik at jeg vet hva som er i den. Det blir servert fruktspyd til dessert. Samtidig tenker jeg at det er bursdag og jeg serverer etterpå en sukkerbombe av en kake med god samvittighet - personlig synes jeg det er det daglige kostholdet som er viktig å fokusere på og ikke det ene stykket hver de spiser :) Når det er sagt er jeg for så vidt enig med deg at det fint går an å tenke sunne alternativer til bursdager.

Pizza, pizzaboller, pølser o.l
Lasagne høres ut som en god ide! ;)

Back
Topp