Mat i barnebursdag

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva serverer dere?
Trenger gode ideer

Eldste på 8 år vil ha pølse i brød, så da blir det det.
Minsta på 3 år liker best pizza, så da blir det hjemmelaga pizza der :)

Her har det verdt pølse i brød og/eller lompe, hamburgers og pizza....=)

Pizza eller pølser når de er små. 11 årsdagen til eldste hadde hun grillparty der de lagde egne spyd.

På fireårsdagen serverte vi gravide griser - ble en slager! Både små og store forsynte seg flere ganger.... :-)

Tok utgangspunkt i denne oppskriften: http://bollefrua.wordpress.com/2013/06/19/bollefruas-innbakte-polser-rett-og-slett-svinegode/

Tilsatte Ketchup og pizzakrydder i deigen for mer smak og erstattet melk med kulturmelk (er jo ikke like "bløt", så måtte ha litt mer da, hadde i litt og litt til passe konsistens). Deigen smakte fantastisk! Hadde revet ost inni sammen med pølsene og brukte halve rosiner i stedet for pepperkorn for å gjøre det mer barnevennlig.....

På fireårsdagen serverte vi gravide griser - ble en slager! Både små og store forsynte seg flere ganger.... :-)

Tok utgangspunkt i denne oppskriften: http://bollefrua.wordpress.com/2013/06/19/bollefruas-innbakte-polser-rett-og-slett-svinegode/

Tilsatte Ketchup og pizzakrydder i deigen for mer smak og erstattet melk med kulturmelk (er jo ikke like "bløt", så måtte ha litt mer da, hadde i litt og litt til passe konsistens). Deigen smakte fantastisk! Hadde revet ost inni sammen med pølsene og brukte halve rosiner i stedet for pepperkorn for å gjøre det mer barnevennlig.....
Takk for inspirasjon ;) utrolig morsomme :)

Sent from my iPad using BV Forum

Takk, for gode ideer.

Lite spørsmål, pizzasnurr, er det bare rundstykke deig, kjevlet ut, smurt på det man vil ha inne, rullet sammen delt opp og stekes?

Jeg husker jeg digget pølse i brød! :D

Pølse i lomper/brød. Hadde pannekaker et år og aldri igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Pølser eller pizzasnurrer går det i når det er skolebursdag, for da er de så mange. Når de er yngre, liker jeg å la dem lage egen pizza- forsterke bunner, sette frem skåler med fyll og lar dem legge på. Så kan de leke mens det steker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk, for gode ideer.

Lite spørsmål, pizzasnurr, er det bare rundstykke deig, kjevlet ut, smurt på det man vil ha inne, rullet sammen delt opp og stekes?

Skillingsboller men med pizzadeig/loffdeig/grov brøddeig (alt etter hva du vil servere), og med pizzafyll i stedet for sukker/kanel. Et tips er å ikke lage dem veldig "saftige" (mye fyll), da blir det lett bare gris... Jeg liker å strø litt ost på toppen (i stedet for perlesukkeret på skillings;-))!

Vesla får velge. I år ville hun ha pølse i brød/lompe i barnebursdagen, og så ville hun ha pølse i vaffel i voksenbursdagen. Hennes dag, hun velger.

I år hadde vi pannekaker, etter ønske fra guttungen. Forrige bursdag pølse og potetstappe. Ellers har vi hatt gryterett, pizza og ostesmørbrød.

Når vi hadde pannekaker så var det en som kom i bursdagen og sa han ikke tålte melk, så da heiv jeg inn noen baguetter i ovnen og han fikk vanlig pålegg på, han var kjempefornøyd og flere av de andre ville også ha. :)

Ellers kan du jo ha pølse og hamburger og leke kiosk ;)

Her har det vært pølser i brød/lompe..

Sist bursdag serverte vi kake og litt smågodt, men neste år bir det frukt og en liten kake :)

Siste bursdagene til guttene har vi servert pizzasnurrer. I år skal eldste ha utebursdag så da skal vi ha pinnebrød og pølser :)

Back
Topp