Mat / Fullammer

upps

Glad i forumet
Jeg får inntrykk av at det er så mange som har startet med grøt/ velling/mme og annen form for mat.

Er det fortsatt noen som BARE ammer? (bare gir mm teller også som bare ammer)

Heisann[:)] Jeg fullammer fortsatt[:)] 
Jeg har ikke tenkt å begynne med noe annet før det er behov for det, og det er det ikke enda[;)]
Jeg trives med det jeg,syns det er koslig. Patrick er nå 3 mnd 2 uker og 4 dager[:)]

man skal ikke gi noe annet enn melk fra bryst eller flaske før de er 4 mnd..
Men Leger og hs osv, gir beskjed til mor/far hvis barnet før fylte 4 mnd trenger mere enn bare melk, hvis de ikke legger på seg godt nok, hvis de aldri blir ''mett'' i magen av bare melk og andre grunner ...osv osv.... men det er det Hs Leger osv som bestemmer, man skal ikke begynne å gi før 4 mnd på gøy liksom.,., det er en grunn for at det står fra 4 mnd... tihi [8D]

oj, leste visst ikke innlegget helt skikkleig nei... tihi [:)]
så ikke at det gjaldt mme også, og at dette gjaldt for de som ammer [8D]

ORIGINAL: meggi

Men det var bra svart. Synes det er litt rart at det er så mange som har startet så tidlig. Men greit nok for meg hvis de trenger det. Jeg starter i alle fall ikke før jeg må med mer enn mm

ORIGINAL: upps

Men det var bra svart. Synes det er litt rart at det er så mange som har startet så tidlig. Men greit nok for meg hvis de trenger det. Jeg starter i alle fall ikke før jeg må med mer enn mm

nei ikke jeg heller, mye mere å stelle i stand da, jeg gir mme, men det har jeg gjort helt fra begynnelsen av, men har ingen grunn eller behov for å begynne før fyldte 4 mnd med noe annet.....

man skal være forsiktig med slikt, det er ''sterke'' saker for systemet til babyer, men fra 4 mnd begynner systemet å bli sterkt i seg selv og vil tåle mere, og vil da trenge mere og igjen derfor begynne med andre ting enn melk etter fyldte 4 mnd.....*masserot*   tihi [:D]

ORIGINAL: trønderveitja

Men Leger og hs osv, gir beskjed til mor/far hvis barnet før fylte 4 mnd trenger mere enn bare melk, hvis de ikke legger på seg godt nok, hvis de aldri blir ''mett'' i magen av bare melk og andre grunner ...osv osv.... men det er det Hs Leger osv som bestemmer, man skal ikke begynne å gi før 4 mnd på gøy liksom.,., det er en grunn for at det står fra 4 mnd... tihi [8D]

Vi som har bynt med grøt og velling osv har en god grunn til det altså..Det er ikke bare for gøy liksom..Selv om leger og hs sier at det bør man ikke gjøre før 4 måneder så er ikke det loven[:D]Har prøvd grøt til trym nå før han fylte 4 måneder for å se om han holdt seg lenger enn 3 timer imellom måltidet...det synes jeg er en god grunn og han har ikke no vondt av d..[:)]

heeeeeelt enig, MEN fikk streng beskjed, om å rådføre meg med hs lege først, det er faktisk de som vet mest.,., ikke alltid best.,., men mest.....

Min søster måtte gjøre dette med sin gutt, han spiste uendelig mye (melk) hele tiden så og si, gikk max 3 timer men pleide å gi han mat hver 1,5, hun fikk da beskjed fra hs om hva og hvor mye som hun kunne begynne å gi ......

Det jeg prøver å si, er å alltid rådfør deg ( deg som i alle ) før man begynner med noe nytt som ikke er helt egnet for den alderen barnet nå er i.....

min søster kom tilbake senere i tid, og snakket med hs om hvordan dette gikk og hvordan gutten reagerte på det, for at hs skal få innblikk i om at dette var en bra / nødvendig ting eller om dette måtte ventes med.... [:)]

bare ammer enda jeg også. tenkte å gjøre det iallefall til over jul..

Eg fullammer, ser ut som da helde for jento endo[:D]  ...Tenkte  å begynna me litt graut utpå nyåret eingong..

Vi som har bynt med grøt og velling osv har en god grunn til det altså..Det er ikke bare for gøy liksom..Selv om leger og hs sier at det bør man ikke gjøre før 4 måneder så er ikke det loven[:D]Har prøvd grøt til trym nå før han fylte 4 måneder for å se om han holdt seg lenger enn 3 timer imellom måltidet...det synes jeg er en god grunn og han har ikke no vondt av d..[:)]

heeeeeelt enig, MEN fikk streng beskjed, om å rådføre meg med hs lege først, det er faktisk de som vet mest.,., ikke alltid best.,., men mest.....

Min søster måtte gjøre dette med sin gutt, han spiste uendelig mye (melk) hele tiden så og si, gikk max 3 timer men pleide å gi han mat hver 1,5, hun fikk da beskjed fra hs om hva og hvor mye som hun kunne begynne å gi ......

Det jeg prøver å si, er å alltid rådfør deg ( deg som i alle ) før man begynner med noe nytt som ikke er helt egnet for den alderen barnet nå er i.....

min søster kom tilbake senere i tid, og snakket med hs om hvordan dette gikk og hvordan gutten reagerte på det, for at hs skal få innblikk i om at dette var en bra / nødvendig ting eller om dette måtte ventes med.... [:)]

Jeg rådførte meg ikke med hs før jeg prøvde grøt..hadde jo prøvd velling en god stund og det gir jo meg en liten peil om han tåler det eller ikke[:)]Nei,jeg må nok si det at man er ikke NØDT å snakke med de først men selvfølgelig det er jo en fordel hvis man er usikker[;)]Men heldivis så har vi forskjellige meninger og fakta..ikke sant?[8D]

bra med forskjellige meninger, eller hadde dette forumet vært døds kjedelig.. tihi

Jeg fullammer enda - og har tenkt å gjøre det til hvertfall over nyttår en gang [:D]

Jeg også fullammer, og skal ihvertfall gjøre det til gutten min er 5 mnd. kanskje 6 mnd. dersom han får i seg nok mat gjennom amming.

Jeg misunner dere såååå masse dere som kan fullamme.....har grått mange tårer for melka som plutselig ikke var der mere....[:(]
Men det er litt da, så Mary får pupp til frokost og kvelds!![:)]
Vi begynte med tynn grøt par dager før Mary ble 3 mnd og har gradvis gitt henne mer ettersom hun har krevd det! Dette i samråd med lege og hs pga div problemer med matingen!![:)] Det er vel ingen som gjør ting som ikke er anbefalt før de absolutt må av uvisse grunner, og jeg syns man må være litt forsiktig med å rakke ned på de som f.eks gir grøt i tidlig alder.....Iallefall er det vondt og sårende fordi jeg i utgangspunktet selv ikke ønsket å gi babyen min fastføde enda på lenge og jeg har masse dårlig samvittighet fordi jeg hele tiden får høre at jeg gjør noe galt! I dag har jeg vært til samtale med lege og hs å kan med god samvittighet fortsette å gi barnet mitt grøt, mme og pupp uavhengig av hva andre syns, det føles faktisk veldig godt!!![:D]

Jeg fullammer ennå, å koser oss me det:) De har begynt å få litt sviskesaft også for å få litt fart på avføringen[:)] Men ingen grøt elr noe ennå, synd hvis de begynner å bare vil ha det om de får smaken på det nå.. Syns det er litt tidlig ennå[&:]..

ORIGINAL: Julita

Jeg fullammer enda - og har tenkt å gjøre det til hvertfall over nyttår en gang [:D]

samme her,min er 4 mnd 29. og så lenge han virker fornøyd skal jeg drøye litt,kanskje 5 og 6 mnd.
det ser ikke ut som om han får for lite mat akkurat[:)]
mener å huske at det ble anbefalt å amme HVERTFALL 6 mnd,eller er jeg heelt på jordet?

ORIGINAL: Lucia

Her fullammes det enda[:)] Ingen planer om å gi noe annet på en god stund enda. Ikke behov for det heller, med den vektkurven til poden vår[8D]

Som jeg skulle sagt det selv[;)]

Så flott å se at det er mange som fullammer og tenker å gjøre det en god stund fremover enda.

Men dette er INGEN klage til dere som gir fast føde også altså. Jeg har bare fått inntrykk av at så mange gjør det

ORIGINAL: sivva

Her fullammes det enda[:)] Ingen planer om å gi noe annet på en god stund enda. Ikke behov for det heller, med den vektkurven til poden vår[8D]

Men har fått mme noen ganger, hvis jeg ikke har vært hjemme og hun er fortsatt sulten etter ferdig pumpet mm.

ORIGINAL: sivva

Her fullammes det enda[:)] Ikke behov for noe annet heller, med den vektkurven til poden vår[8D]

Back
Topp