Mat etter trening

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har hørt at man bør få i seg litt proteiner etter trening. Men, hvor lenge er etter trening? Finnes det noe eksakt svar på det? En time etter, to timer? Venter du tre timer så har du ventet for lenge?
Jeg bygger ikke muskler, så det er bare for å ta vare på musklene best mulig etter en hardere treningsøkt.

Tror det er rett etterpå , typ innen en times tid.
Men skal ikke si sikkert:p

Det lønner seg ta en proteinshake rett etter du har trent :) finns mange gode !!! Bare blande ut med vann i shaker og drikk :)

Trur at d å spise proteiner e generelt sunt.. Ikke bare vente til etter trening..

Nei proteiner skal man jo få i seg ett visst antal av hver dag :p men TS tenkte sikkert på dette i forhold til hva musklene skal ha for maksimal ytelse rett etter treningsøkt :D

Man skal spise så raskt som mulig. Helst innen en time. Men det er vel for de som bygger da. De som ikke rekker å spise innen en time har ofte med seg shake på trening :-)

Innen en time. Har ikke noe for seg om du venter for lenge. Bygger ikke muskler her heller, men proteinene skal ned. Mange gode shaker om man ikke orker annet:)

Det er for å reparere musklene, og derfor det bør inntas så fort som mulig

Last edited:
kjøttpålegg og cottage cheese har også proteiner. Foretrekker vanlig mat :)

Du trenger ikke ekstra proteiner, hvis du får i deg nok gjennom kosten. Driver du med styrketrening kan du ta ekstra tilskudd da proteiner bygger og holder på muskelmassen.

Du trenger ikke ekstra proteiner, hvis du får i deg nok gjennom kosten. Driver du med styrketrening kan du ta ekstra tilskudd da proteiner bygger og holder på muskelmassen.

Holder å spise vanlig mat ja men var vel som om hvor kjapt etterpå ;)

Takk for svar :)
Jeg er ingen fan av shaker o.l. spiser heller vanlig mat. Men jeg blir lett matlei av trening, det kan lett ta 2 timer før jeg orker tanken på mat. Kanskje jeg bør prøve ut shake da. Hender seg jeg spiser egg etter trening, men kjekt å ha noe når jeg ikke orker.
Men samtidig så føles det litt rart å skulle ha i meg en proteinshake, som om jeg var bodybuilder. Det er jeg langt ifra.

Hva anbefaler dere når det kommer til shake da? Innkjøpsplass, mengde, smak?

Drikk en shak rett etterpå var det jeg brukte å gjøre når jeg trente styrke :)

Back
Topp