Mat/drikke til fødsel

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Tenker dere kjøpe inn noe spesielt og ha stående klart for å slenge i bagen?

Forrige gang lå jeg jo på sykehuset når det startet, men tror mannen min kjøpte med vann, cola og sjokoringer for at jeg skulle ha noe.

Men tenker kanskje ha noe yoghurt, banan, kjeks, noe lett fordøyelig kan være lurt å ha i nærheten, eller???

Nei, forrige gang ville jeg bare ha vann... Tross det holdt på leeeenge.
De kom inn til meg med både kjeks og saft, men ville ikke ha.
Dessuten selges det en del i kantina. Får jeg veldig lyst på noe, så sender jeg bare sambo ned dit :-)

Jeg ble tipset om at powerade var det store å ha med sist. Det kom opp igjen like fort. Satser på vann, men putter kjeks i bagen til etterpå/barseldagene.

Jeg har kjøpt noen Alpen energibarer, og vil gjerne ha med litt frukt, druer og bananer. Det er de tingene jeg hovedsaklig vil ha nå for tiden, men om det gjør nytten til fødsel vet jeg ikke... Er mer usikker på drikke. Jeg er ikke noe glad i energidrikker til vanlig, og har hørt at kullsyreholdig er en dårlig ide. Men det jeg ikke drikker, tar sikkert mannen.

Nei. Det siste jeg tenker på er mat og drikke når jeg har det vondt. Husker etter fødsel også, når de kom inn med mat til meg, at jeg ikke orka tanken. Gikk noen dager før matlysten kom tilbake..

Nei ikke i en eneste av mine fødsler har jeg ville ha noe å spise annet enn isbiter og vann. Skulle jeg plutselig bli kjempesulten denne gang har de både mat og frukt på føden. Dessuten har jeg bestilt en like rask fødsel som sist og da rekker jeg ikke spise noe :D

Det eneste jeg hadde lyst på, bortsett fra vann, under forrige fødsel, var syrlige drops - og det var umulig å få tak i. Så det har jeg pakket nå:-) Ellers ingenting.

Har pakka sjokolade og brus til mannen :) får jeg vann tror jeg at jeg vil være fornøyd lenge! Men jordmor anbefalte meg å ta med energidrikk og sjokolader/energibarer siden det var rask energi. Men jeg tror det blir kvalmt da jeg ikke er så begeistra i noen av delene fra før :P

Har kjøpt en ny vannglasset som ligger uåpent i bagen, samt to pakker med nøtter, spørs om jeg vil ha de, min kjære er glad i nøtter hvis ikke;)

Har kjøpt inn noe for å holde både samboeren min sin energi og min energi oppe. Litt barer og sånn powerrade. Tror jeg det heter

Syns skivene m syltetøy og brunost på som eg fikk på sjukehuset smakte helt fantastisk husker eg :p

Kan man drikke yt produkter? Har brukt det når jeg trener og føler jeg har godt utbytte av det. Kunne kanskje tenkt meg å ha med noe sånt på føden, vann skal være med. Men ellers vet jeg ikke. Tenker at sambo kan jo springe ned i kiosken å handle om behovet melder seg.

Med de to andre rakk jeg ikke spise / drikke. Blir ikke sånn nå heller vil jeg tro :)

Nei. Det siste jeg tenker på er mat og drikke når jeg har det vondt. Husker etter fødsel også, når de kom inn med mat til meg, at jeg ikke orka tanken. Gikk noen dager før matlysten kom tilbake..
Jeg husker med gru den pasta guggen de kom inn til med med en time etter fødsel og ville tvinge i meg. :eek: den var skrekkelig og så full av adrenalin som jeg var er jo mat det siste man tenker på.
:p Ga maten til BF som heldigvis spiste den så jeg slapp å få kjeft :p
Tror jeg fikk ned en skive til kvelds den dagen. :p

Jeg har kjøpt noen Alpen energibarer, og vil gjerne ha med litt frukt, druer og bananer. Det er de tingene jeg hovedsaklig vil ha nå for tiden, men om det gjør nytten til fødsel vet jeg ikke... Er mer usikker på drikke. Jeg er ikke noe glad i energidrikker til vanlig, og har hørt at kullsyreholdig er en dårlig ide. Men det jeg ikke drikker, tar sikkert mannen.
Har kjøpt Alpen her også. For dem kan liksom ligge klart i baggen. rosiner kanskje. Ellers så blir det banan og frukt som mannen får dra å kjøpe ferskt. Når vi tror det nærmer seg. Heller ha ferskt tilgjengelig hjemme hele tiden. mange anbefaler saft, tenker jeg kjøper lerum sin høstsaft. Da jeg ikke liker vanlig husholdningssaft.
Så skal jeg ha ei julebrus og spekemat og Lion til etterfødselen

Har ikke spist de andre gangene under fødselen, lite væske også... Fikk litt saft med første frøkna og drusesukkertabletter - noe mer klarte jeg ikke. Kommer til å pakke snacks til å ha etterpå eller som sambo kan spise underveis :) blir det lik fødsel som nr 2 rekker ikke han heller å spise :p

Men husker også at skivene jeg fikk etter fødsel smakte uvanlig godt! :)

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)

Nææ..tror ikke jeg kommer til å pakke ned noe. Hadde ikke lyst på noe sist i alle fall, bare vann ;)

Back
Topp