Mat/drikke man skal holde seg unna

Cam91

Flørter med forumet
Synes dere det er enkelt å holde seg unna mat og drikke man ikke skal ha i seg når man er gravid? Hva synes dere er vanskeligst å holde dere unna?

Kan godt starte jeg. Når det gjelder mat så går egentlig veldig fint. Kjipt å ikke kunne spise en medium rare biff så klart, men det er vel det. Det jeg derimot synes er dritt - og som sikkert er en veldig upopulær mening, men det er å ikke kunne ta seg et glass vin til maten / i sola, hva enn... Dropper det jo, men skal innrømme at det suger litt. Hva med dere?

Jeg syns det er ganske lett, jeg spiser / drikker ikke særlig av det man bør holde seg unna / begrense. Er ganske avslappet da, er ikke sånn at jeg sender tilbake et stykke kjøtt hvis det er bittelitt rosa inni (jeg foretrekker well done), og hvis mannen drikker en spesiell øl kan jeg smake en liten slurk :p

Last edited:
Drikk ikkje noko spesielt med alkohol, så det går heilt fint! Men kjenner veldig på at eg saknar spekeskinke, fenalår, roastbiff og sånne type pålegg!! Er rimelig lei skinke, kvitost og baconpostei:dead:
Så er det jo alltids godt med ein god biff òg, men det et eg ikkje så ofte, så det går fint:)

Det går greit selv om jeg kjenner jeg savner biff, brie ost spesielt den med chili, alle typer sushi, salami, spekemat typisk sånn fjøl med ost kjeks og spekemat.

Det går greit selv om jeg kjenner jeg savner biff, brie ost spesielt den med chili, alle typer sushi, salami, spekemat typisk sånn fjøl med ost kjeks og spekemat.
Ååå!! Jeg savner også veldig ost, kjeks og spekemat! :hilarious:
Det skal være trygt for oss å spise sushi i Norge, men jeg velger å holde meg unna uansett for å være sikker.
Også har Grilstad en salami vi kan spise. Den er speket og kokt. Har ikke prøvd den, men skal prøve den til uka. Begynner å bli matlei. :dead:

Det skal være trygt for oss å spise sushi i Norge, men jeg velger å holde meg unna uansett for å være sikker.
Også har Grilstad en salami vi kan spise. Den er speket og kokt. Har ikke prøvd den, men skal prøve den til uka. Begynner å bli matlei. :dead:
Har prøvd den, funka greitt for meg ivertfall! Veit nokon har reagert på smaken, men eg synes no den var heilt grei!

Samma her... spekemat og ost. Og denne gangen har eg sug etter det i tillegg. :smiley-bounce012 og tyrkisk pepper drops er vanskelig å begrense, for det er så godt mot kvalme...

Savner egentlig mest bare det å kunne spise det jeg har lyst på uten at jeg trenger å tenke nøye over om det er noe jeg kan spise eller ikke, ja og så savner jeg salami. Men, det går jo an å spise både spekemat og f.eks. blåmuggost så lenge det er grundig varmebehandlet, så et "hack" der er jo å spise pizza med dette på

Ja ost og kjeks er så godt! Mener du den salamien fra Grilstad som heter fersk salami? Den er god men ikke like god og ikke helt det samme som vanlig salami. Men den funker i mellomtiden, bedre enn ingenting :)

Savner egentlig mest bare det å kunne spise det jeg har lyst på uten at jeg trenger å tenke nøye over om det er noe jeg kan spise eller ikke, ja og så savner jeg salami. Men, det går jo an å spise både spekemat og f.eks. blåmuggost så lenge det er grundig varmebehandlet, så et "hack" der er jo å spise pizza med dette på
Spist sånn pizza fredag og i dag. :hilarious:

Kjenner et stort savn etter spekemat og blåmuggost. Bestilte en burger på en restaurant her om dagen og var skikkelig kjipt å velge bort burgeren med blåmuggost :hilarious:

Ost, spekemat, store mengder lakris osv. Om jeg har lyst på øl så kjøper jeg alkoholfri, er stort sett det jeg drikker uansett

Siden jeg slutta å røyke så slutta jeg og drikke, savner ikke det i det helle tatt. Savner kaffe, syntes ikke koffein fri er det samme. Når jeg kommer meg over 2 UL så kommer jeg til å blande vanlig kaffe og koffeinfri for å få smaken av de med koffein for koffein fri smaker ikke det samme som vanlig kaffe. Har skikkelig cravings på en blodig entrecôte, så det skal jeg ha med på føden :hilarious: Spekemat er kjempe godt, men spiser det så sjeldent at det er ikke noe jeg savner nå. Kan jo kjøpe salami for gravide og den spiser jeg mye av nå :)

Siden jeg slutta å røyke så slutta jeg og drikke, savner ikke det i det helle tatt. Savner kaffe, syntes ikke koffein fri er det samme. Når jeg kommer meg over 2 UL så kommer jeg til å blande vanlig kaffe og koffeinfri for å få smaken av de med koffein for koffein fri smaker ikke det samme som vanlig kaffe. Har skikkelig cravings på en blodig entrecôte, så det skal jeg ha med på føden :hilarious: Spekemat er kjempe godt, men spiser det så sjeldent at det er ikke noe jeg savner nå. Kan jo kjøpe salami for gravide og den spiser jeg mye av nå :)
Enig, koffeinfri er ikke det samme! Men blodig biff med på føden, DET var en god ide! :cool: :hilarious: Samboer er jeger, og vi er begge glad i blodig biff, det er liksom ikke samme kosen med en godt stekt spør du meg. Men jeg skal nevne ideen med å ta med på føden, (om alt går bra!!!), da blir han nok stolt! :hilarious:

Enig, koffeinfri er ikke det samme! Men blodig biff med på føden, DET var en god ide! :cool: :hilarious: Samboer er jeger, og vi er begge glad i blodig biff, det er liksom ikke samme kosen med en godt stekt spør du meg. Men jeg skal nevne ideen med å ta med på føden, (om alt går bra!!!), da blir han nok stolt! :hilarious:
Ja, etter fødsel så så blir det en kald blodig biff med seterrømme og brokkolini :cool: må ha en god kobo siden maten sikkert ikke blir varmet opp :hilarious: kan tenke meg dere spiser mye digg mat da! :love017 Ikke litt misunnelig

Back
Topp