Mat cravings

Foreløpig har jeg aversjon mot brokkoli/brokkolini, rødbete og grønnkål når det er varmebehandlet. Vet ikke om aversjonene mine før maten er laget og jeg lukter den/ser på den :smiley-ashamed004

Må lage meg sunne smoothies i stedet siden jeg får det i meg hvis de er kalde.

Jeg klarer ikke å spise indisk lengre :hilarious: ble bare naan på meg :smiley-ashamed004

Takler ikke middag om dagen, heller ikke kjøtt. Går i frukt, bær og yoghurt. Egentlig veldig glad i snop, men det er også uaktuelt :wtf:

Vil ha alt som er usunt; junkfood, godteri, etc. Men jeg blir uggen og nyter det ikke :wtf: Er generelt matlei da.

Har lyst på søtsaker, hasselnøtter og vårruller:smiley-bounce022

Craver isbiter :hungry: flaks vi har isbitmaskin i kjøleskapet:hilarious:

Ikke en mataversjon men har en sterk aversjon mot maling! :laughing001 Holdt på å malte her hjemme forrige uke, og nå vil jeg spy bare på tanken/lukten av å male mer. Noen andre måtte pent overta for at siste strøken på den ene veggen skulle bli tatt, klarte ikke tanken på det!

Ikke noe spes craving, men jeg har kommet til det punktet hvor jeg ikke lengre klarer drikke vann pga «smaken» :wtf: :bag: :hungover:

Jeg craver is med nonstop, helst mcflurry :laughing001 Det går jo ikke å spise det hele tiden, så har kjøpt inn til å ha i helgen :hilarious:

Fersken yoghurt fra Tine går ned på høykant, men var veldig glad i den før jeg ble gravid også :hilarious:

Appelsiner er veldig godt nå:Dog grønne epler! Takler ikke kaffe lenger og det er nesten litt trist å ikke kunne kose seg med den koppen på morgenen

Nå er det asiatisk mat som frister mest. Wok, vårruller, tikka masala og egentlig alt med kylling og grønnsaker. Craver også søt frukt & Farris, men mest når jeg er kvalm.

Har bare lyst på sommerruller med peanøttdipp og gresk youghert med müsli og bærculie :happy:

Hva spiser dere til frokost for tiden? Trenger tips
På morningen må jeg ha noe kjempe raskt, så blir alltid bare havregryn med melk, 1 min i mikroen også litt kanel :hilarious: Så lite kreativt, men det har bare blitt min så go-to kvalmestopper. Samme hvis jeg ikke får sove, så blir det bare havregryn i melk og litt kanel.

På morningen må jeg ha noe kjempe raskt, så blir alltid bare havregryn med melk, 1 min i mikroen også litt kanel :hilarious: Så lite kreativt, men det har bare blitt min så go-to kvalmestopper. Samme hvis jeg ikke får sove, så blir det bare havregryn i melk og litt kanel.
Jeg spiser toast, og må bruke maisbrød eller loff. Må spise ganske lett mat spesielt på morgenen når jeg er uggen og kvalm. Eller ristet brød med smør, ost og agurk. Hjelper på med noe friskt på skiva!
Fint med andre sin input, merker jeg har havna i et dårlig spor med frokosten. Er jo egentlig DEN salamikjerringa. Trønderfår, salami, rødvinspølse osv er jo det beste jeg får, meeen nå når jeg må unngå det da så blir det fort ost, kokt egg eller noe sånt. Nå er jeg så lei av det at bare jeg ser osten i kjøleskapet så blir jeg kvalm o_O :bag:

Takk for tips, skal heller prøve det til frokost fremover:hilarious:

Fint med andre sin input, merker jeg har havna i et dårlig spor med frokosten. Er jo egentlig DEN salamikjerringa. Trønderfår, salami, rødvinspølse osv er jo det beste jeg får, meeen nå når jeg må unngå det da så blir det fort ost, kokt egg eller noe sånt. Nå er jeg så lei av det at bare jeg ser osten i kjøleskapet så blir jeg kvalm o_O :bag:

Takk for tips, skal heller prøve det til frokost fremover:hilarious:
Til lunsj lager jeg meg vanligvis eggerøre med 2-3 egg. Kolin som man får mye av i egg er veldig bra for hjerneutviklingen. Dessuten er eggerøre veldig godt synes jeg da :happy: Har i en dæsj fløte og litt parmesan.

Kolin skal være kjempe bra til veldig mye tidlig i graviditeten. Har fått opp en del sånne graviditet nutritionalists i feeden min på Facebook, og mye info jeg ikke har tenkt over.

Søker jo mer info før jeg stoler på informasjonen da.

Back
Topp