Mat allergi

Tanntrollet09

Forumet er livet
Dere som har eller har hatt barn med mat allergi av en eller annen sort, hvordan og når begynte dere å sjekke om ungen hadde vokst av seg allergien?

Jenta vår har egg allergi, så når vi var på 1 årskontroll spurte hs om vi hadde begynt å prøve henne ut på egg igjen, noe vi ikke har. Hun mente at vi skulle gjøre det. Mens den gangen vi var på sykehuset, da hun fikk påvist allergi, så sa de at vi ikke skulle gi henne egg, for det kunne trigge allergien, som igjen kunne føre til at hun fikk ha den på livstid. Så nå vet jeg liksom ikke om vi skal tørre å prøve henne på egg bare for å se, eller om vi skal vente noen år. Både HS og barnelegen har ferie enda, så jeg får ikke spurt noen av de.

tror i allefall ikke jeg hadde gitt noe før jeg hadde snakket med barnelegen på sykehuset. Er det ikke slik at barn som "tåler" egg, ikke skal ha det før man har rundet året? (eller er jeg helt på jordet?)
går jo an å teste på nytt, og se hvordan på skalaen på testen den slår ut på egg nå!

ORIGINAL: werana

tror i allefall ikke jeg hadde gitt noe før jeg hadde snakket med barnelegen på sykehuset. Er det ikke slik at barn som "tåler" egg, ikke skal ha det før man har rundet året? (eller er jeg helt på jordet?)
går jo an å teste på nytt, og se hvordan på skalaen på testen den slår ut på egg nå!

Jeg har aldri hørt noe om det iallefall, kun melk jeg har hørt de ikke skal ha før de er året.
Skal ringe barnelegen over helga å høre om hun er tilbake, men vi må jo prøve henne en gang igjen.

Back
Topp