Mat 9mnd

Bekka92

Forelsket i forumet
Maisløyfene 2024
Vesla mi er nå 9 og en halv mnd og jeg har et aldri så lite problem med fast føde. Hun nekter stort sett alt annet enn grøt:dead: Forsøker med brød, middagsglass, samme middag som oss osv. Vil stort sett bare ha et par skjeer eller to biter av brød, så begynner hu å protestere og grine, vet hva hu vil ha! Det er jo litt frustrerende, jeg føler vi burde ha kommet lengre og at jeg gjør noe feil. Noen som har forslag til hva som kan gjøres? Har akkurat sluttet nattamming, så er jo ekstra viktig nå at hu får i seg godt med næring på dagtid. Ammer 3-4 ganger i løpet av dagen ellers.
 
Vesla mi er nå 9 og en halv mnd og jeg har et aldri så lite problem med fast føde. Hun nekter stort sett alt annet enn grøt:dead: Forsøker med brød, middagsglass, samme middag som oss osv. Vil stort sett bare ha et par skjeer eller to biter av brød, så begynner hu å protestere og grine, vet hva hu vil ha! Det er jo litt frustrerende, jeg føler vi burde ha kommet lengre og at jeg gjør noe feil. Noen som har forslag til hva som kan gjøres? Har akkurat sluttet nattamming, så er jo ekstra viktig nå at hu får i seg godt med næring på dagtid. Ammer 3-4 ganger i løpet av dagen ellers.
Kjenner meg igjen. Men mini var noen mnd yngre da jeg hadde dette problemet. Fant ut at vi ikke kunne gi grøt hver gang han ikke ville spise noe annet. Han skjønte jo fort at vi gav etter. Så da fikk han bli litt ekstra sulten, rett og slett. Har aldri vært bekymret for vekta hans akkurat. Ellers tok det en god stund før han spiste SKIKKELIG av brød og middag, men så løsnet det plutselig. Husk å tilby vann/drikke ofte i løpet av måltidet. Har du mulighet til å amme oftere på dagen/deler av dagen en periode? Eller gi mme?
 
Back
Topp