Masteroppgave

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Jeg begynner på master neste år. Jeg har så lyst til å skrive en oppgave om slankeoperasjon - om langtidsvirkningene etter 1-2-3- og 5 år... Om livet blir sånn de tenker seg, hvor mange som holder vekten, om tillegssykdommer blir borte osv...

Hva tenker dere om dette, er dette ett spennende emne?

Kom gjerne med innspill[:)]

Jepp, spennende emne[:)]

Veldig, veldig spennende!

Spennanes.  Blir spennanes og se hva du finner nytt i det:)

SJekk grundig hva som er gjort på emnet først slik at du ikke repeterer og gjengir hva andre har gjort... Høres ut som noe det allerede burde ha vært gjort endel undersøkelser på!

Og snakk med flere veiledere og få hjelp til vinkling og metoder [:)]

ORIGINAL: Tweak

SJekk grundig hva som er gjort på emnet først slik at du ikke repeterer og gjengir hva andre har gjort... Høres ut som noe det allerede burde ha vært gjort endel undersøkelser på!

Og snakk med flere veiledere og få hjelp til vinkling og metoder [:)]

Så klart det er mye forskning på området. Men så langt så er det ikke (så vidt jeg vet), noen uavhengig forskning på området. Kommer selvfølgelig til å sette meg enda grundigre inn i emnet først.. Studerer ernæring nå, så kommer vel til å ha en forundersøkelse dette året her[:)]

ORIGINAL: Marlu

Men hvordan skal du få til en (kvalitativ ?) undersøkelse på ettervikingene (på opptil 5 år) i en masteroppgave? Er ikke så mye forskingstid [8D] (desverre)

Veldig spennende tema da!

Da må jeg begynne før jeg starter på master. Kommer til å ta master over 3.5 år[8D]

Spennende tema ja![:)]

Ut fra de spm du stiller ser, det ut til at du tenker å gjøre både en kvalitativ og en kvantitativ undersøkelse?
Min erfaring er at det fort kan bli veldig mye jobb, så ville nok snevret det ned til enten kvalitativ eller kvantitativ.

må nesten si meg enig med de over her.Det er jo veldig langt tidsaspekt OG kansje litt for mye om det fra før?Vet ikke jeg altså,bare en tanke.

Spennende tema da,det er det!

Spennende...
Jeg er selv slankeoperert, å merker at Leger å kirurger blir fryktelig intressert i å stille meg spm når jeg forteller om dette.

...tror faktisk det er masse masse "ettervirkninger" som kan dukke opp i ettertid...!

Jeg har fått et nytt liv, men angrer faktisk litt på at jeg tok operasjon [:(][:(]

ORIGINAL: Greven av gral

Men hvordan skal du få til en (kvalitativ ?) undersøkelse på ettervikingene (på opptil 5 år) i en masteroppgave? Er ikke så mye forskingstid [8D] (desverre)

Da må jeg begynne før jeg starter på master. Kommer til å ta master over 3.5 år[8D]

Kanskje der finnes et etablert prosjekt som du kan ta del i? Sånn at du får endel data "gratis"?

Anbefaler deg virkelig å snakke med potensielle veiledere og ikke oss her inne... (og det skal du jo selvfølgelig gjøre tenker jeg [:)])

ORIGINAL: Tweak

ORIGINAL: Greven av gral

Kanskje der finnes et etablert prosjekt som du kan ta del i? Sånn at du får endel data "gratis"?

Anbefaler deg virkelig å snakke med potensielle veiledere og ikke oss her inne... (og det skal du jo selvfølgelig gjøre tenker jeg [:)])

Jeg vil ikke delta i ett etablert prosjekt. Av den grunn til at de kommer ikke helt med fakta, offentlig... Ikke får jeg innpass heller, for her handler det om prestisje og sykehusene handler fremdeles på konsesjon[:)]

Jeg har allerede 2 potensielle veiledere klare. Jeg jobber som lærer og har mange dyktige rundt meg både i teamet og fra andre skoler. Om jeg klarer å følge opp så lenge som 5 år, kommer jo ann på når jeg begynner på master. Det er ikke opp til meg å bestemme om jeg får begynne neste år, eller må vente enda ett år... Vi må stille oss i kø[:)]

Dette er jo bare en tanke enda, tenker å bruke tiden frem til jul for å bestemme meg for vinklinger osv. Jeg må ha en fordypningsoppgave i Ernæring. Det er jo flott om jeg klarer å bygge den videre til masteroppgave[:)]

Back
Topp