Master

Jeg gikk også gjennom bacheloren på den måten... Men måtte fort legge om da jeg startet master. Det gikk bedre enn forventet :happy:
Jeg leste lite, men skummet alltid igjennom før forelesning, og var fokusert under forelesning. Det reddet meg :happy:
Ja, jeg får passe på at jeg er med hele tiden, og ikke faller bakpå. Med barn og jobb og hus og mann har jeg ingen sjanse til å ta igjen noe jeg har gått glipp av, tror jeg. Godt å høre det er flere som meg! Da kan kanskje jeg og klare det.. :-)

Ja, jeg får passe på at jeg er med hele tiden, og ikke faller bakpå. Med barn og jobb og hus og mann har jeg ingen sjanse til å ta igjen noe jeg har gått glipp av, tror jeg. Godt å høre det er flere som meg! Da kan kanskje jeg og klare det.. :-)
Jeg selv jobber 100% ved siden av, barn, mann og hus. Det går helt greit, men sosial finnes jeg ikke :p

Jeg selv jobber 100% ved siden av, barn, mann og hus. Det går helt greit, men sosial finnes jeg ikke :p

Ja, jeg får passe på at jeg er med hele tiden, og ikke faller bakpå. Med barn og jobb og hus og mann har jeg ingen sjanse til å ta igjen noe jeg har gått glipp av, tror jeg. Godt å høre det er flere som meg! Da kan kanskje jeg og klare det.. :)

Du klarer det om du vil!
Det blir sikkert et par tøffe prioriteringer, men når du først er i gang går det helt sikkert bra :happy:

Du klarer det om du vil!
Det blir sikkert et par tøffe prioriteringer, men når du først er i gang går det helt sikkert bra :happy:
Takk for oppmuntringen! :-) Jeg vil jo veldig gjerne. Satser på jeg får det til! :-)

Har master. Det gikk fint, men var tungt til tider. Måtte være veldig strukturert, sette opp delmål (typ gjøre så så mye per dag), og det ble en del sene kvelder.

Har master. Det gikk fint, men var tungt til tider. Måtte være veldig strukturert, sette opp delmål (typ gjøre så så mye per dag), og det ble en del sene kvelder.
Hmm, ja, det var de der sene kveldene da... Jeg må opp hver morgen med to barn, så det nytter ikke å sitte oppe. Men det er mulig jeg kan organisere dagene mine litt annerledes, så jeg finner vel ut av noe. Håper jeg... :)

Jeg er midt i løpet nå, begynt på andre året fulltid.
Det er overveldende mye å lese og sette seg inn i nå som oppgaven skal startes, men det kan gå med nok struktur fra min side :)
Jeg tar master i sosialfaglig arbeid med barn og unge, er utdannet barnevernspedagog fra før.
Målet er å levere i mai, men jeg har mulighet for å levere både i september og neste januar igjen ved behov :)

Du er allerede halvveis og sikker på du kommer i mål:) lykke til:)

Har master, synes det var veldig tidskrevende. Første året gikk fint og var som videreføring av bachelor. Men siste året var pes... jeg likte ikke analyse og metodefagene, og synes det ene semesteret var grusomt hehe. Å skrive masteroppgaven var veldig krevende... gjorde stort sett ingenting annet enn å lese og skrive dagen lang i 6 mnd... jobbet fulltid den siste måneden av skrivingen og endte med sykdom som følge av stress :p MEN nå skal det sies at jeg gjør alt ekstremt nøye og kun er fornøyd med A... så hvis du klarer å jekke ned forventingene til egen prestasjon så går det nok mye enklere for mange! :)

Hmm, ja, det var de der sene kveldene da... Jeg må opp hver morgen med to barn, så det nytter ikke å sitte oppe. Men det er mulig jeg kan organisere dagene mine litt annerledes, så jeg finner vel ut av noe. Håper jeg... :)

Kjenner igjen den med barn, bare at jeg hadde en og ikke to :) Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå veldig fint, og at du vil finne ut av hva som vil funke best for deg. Som det også nevnes her, har man jo mulighet til å søke om utsettelse om man skulle komme veldig på hæla.

Jeg fungerer heller dårlig på kvelden og må også opp om morgenen uansett hva :)
Det mest nyttige for meg er å komme i gang tidlig på dagen, og jobbe sånn passe effektivt mens ungene er i barnehagen og på skolen, slik at jeg kan ha ettermiddagen med dem uten å tenke på alt jeg burde ha gjort... Og slappe av på kvelden, så tidlig seng :)
Jeg studerer på heltid da, lite jobbing.

Det var det jeg tenkte.. Fagene ellers er kanskje ikke mer krevende enn de fagene jeg har tatt til nå. Da blir det i så fall andre året som er tyngst...?

Ja jeg vil si fra du starter å skrive oppgave :) er så omfattende. Men gøy også.

Ja jeg vil si fra du starter å skrive oppgave :) er så omfattende. Men gøy også.

Enig i denne, har nettopp startet med selve oppgaven og merker forskjell fra tidligere.

Ja, så det er ingen krise å levere semesteret etter? Jeg skal begynne på et ganske nytt masterprogram, og er redd det kan bli borte sånn at jeg ikke har noen å levere til hvis jeg ikke overholder fristen...

Sjekk med studiestedet ditt. Jeg leverte selv semesteret etter pga diverse på privaten. Da jeg var på jobbintervju sa nåværende sjef at "ja jeg ser jo du har fullført på så og si normal tid". Når du i tillegg har ganske håndfaste forklaringer på hvorfor du trengte ekstra tid bør det ikke være noe problem :)

Back
Topp