Masse som har skjedd!

Negsinth

Forelsket i forumet
Hei hei, må dele alt som har skjedd!:)
nå er jeg ferdig i praksis og eksamen er levert, woppii! Men fyyy det var ikke bare bare, så jenta mi 2 timer i gjennomsnitt mens hun var våken, og slik var det 4 dager i uken. Det var ikke bare enkelt, men heldigvis så gikk 10 uker fort.
jenta mi ble stakkars forkjølet også, og et par dager etter så fikk hun ørebetenneelse, tett i nesa og gråt og feber :( det var ikke noe særlig, men det er også heldigvis gått over nå... Selv om hun fremdeles har ganske tett nese, så er hun sitt "hypre-jeg" igjen :) :)
men vi sliter så grusomt med å pusse tennene hennes, hun har jo fått 6 tenner!!! Men hun virkelig hater å pusse tenner, og veldig ofte får vi ikke pusset dem for hun nekter, hun snur seg bort, ruller bort, kryper bort, kniper sammen munnen... Hvordan skal vi få det til? Hun må jo pusse tennene!!
 
Oi, skal si du har stått på! Beundringsverdig!!

Det med tannpuss vet jeg ikke så mye om i praksis, men kan tenke meg at tvang bare gjør vondt verre iallfall. Vi har også begynt å pusse nå, bare ei tann foreløpig, men dog. Ikke alltid han vil heller, men han får tygge litt på den og holde den selv om ikke annet. Da får han jo litt tannkrem/fluor i munnen hvertfall, og det ser ut som dette fungerer. Han har funnet ut at tannkosten ikke er så skummel nå, så det har blitt lettere å få komme til i munnen hans Så kanskje du kan prøve noen dager der jenta di får bestemme litt selv hvor mye du skal holde på i munnen hennes. Lykke til :)
 
Så deilig at du er ferdig i praksis da :) Jeg har to uker igjen i praksisen, og er helt enig i at det ikke er bare bare. Det er trist å være så mye borte fra jenta mi, men hun koser seg heldigvis sammen med pappan :)

Jenta mi har også blitt syk nå, veldig snørrete. I tillegg tror jeg hun holder på å få tenner igjen for vi har hatt vår første våkenatt inatt. Hun har aldri vært vanskelig om nettene, og har hun våknet har det bare vært å gi henne smokken så har hun sovnet igjen, slik var det også når hun fikk de to tennene hun har nedi. Men inatt har hun våknet mange ganger og hylskreket som bare det, og jeg fikk ikke til å roe henne ned verken med smokk, kos eller mat, syntes så synd på henne. Hun har ligget i senga vår i hele natt og har heldigvis sovet litt innimellom, håper det blir bedre til natta igjen, siden jeg skal opp på jobb imorgen. Synes virkelig syns på de som har babyer som er litt mer urolig enn min og med mye våkenetter!

Angående tannpuss så har jeg dessverre ingen tips, snuppa mi har ingenting i mot tannkosten :)
 
Så flink du har vore med både praksis og eksamen!

Me sleit nokre dager med tannpussen, då sang me til han og fekk han til å le. Han fekk og holde litt i tannkosten mens eg pussa. Etterpå fekk han tulle litt med tannkosten. Og så må du passe så at ho får svelge innimellom. Det gjekk over etter ei stund her i alle fall, no er det ingen problem lenger. Lykke til :)
 
Ser nå at hun trenger god tid med tannpussen. Jeg må gjøre det om til en real lek, hvor jeg later som jeg pusser tennene mine med hennes tannkost osv. Så det går nok greit etterhvert satser jeg på, pluss at det er nok ekstra ekkelt for henne når hun er så tett i nesen. Angående det så føles det virkelig ut som mishandling når vi må tvinge i henne saltvannsnesespray! Hun har jo vært så tett at hun har virkelig slitt med søvn og drikke og spise at vi har vært pent nødt å spraye nesa hennes. Føles så grusomt siden hun gråt og gråt og hulket, jeg sitter å klemmer henne inn til meg i lang tid å koser masse for det blør sånn i mammahjertet når vi må gi henne nesespray, men vi er jo pent nødt. Men det er i bedringens vei nå. Håper bare hun ikke har tatt skade av denne tvingingen med nesespray. Gikk bedre å gi henne det i dag da men, alikevel, føles grusomt.
 
Skjønner godt hva du mener med den saltvannssprayen Negsinth! Det er akkurat like ille her, men vi bruker dråper da, må holde henne fast mens hun prøver det hun kan å vri seg unna og skriker. Er helt forferdelig. Jenta vår hater at vi tørker henne i ansiktet også, men må jo tørke bort snørret av og til. Noen som har tips til hvordan jeg kan få henne til å protestere litt mindre ved tørking?
 
jeg kjøpte en fantorangen klut nylig! Masse masse farger, og da er det faktisk enklere å vaske ansiktet til jenta vår :) den er stor også så da holder hun på den samtidig og evt tygger på den mens jeg vasker henne. Også må jeg tulle litt samtidig for å få lov å vaske. Og den tannpussen er forsåvidt like ille, men man må jo bare tvinge i det og da og prøve å forklare hvorfor man må! Er jo tusen ganger værre med hull i tennene og dårlige tenner. Jaja. Ikke lett.
 
Back
Topp