Massasjeapparater og graviditet?!

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Folkens altså jeg kjøpte meg en sånn fotmassasjegreie i dag og var megagira til jeg leste at gravide må høre med lege først........ er det noen som vet hvorfor? Og som har vært til lege ang. slikt??

Så ikke at du hadde laget en egen tråd før jeg svarte i den andre. Men jeg tipper at det er produsenten som er veldig forsiktig og ikke vil ha skylden for noe. Eneste jeg kan tenke meg er at det gir litt midlertidig økt sirkulasjon, men ikke noe mer enn en lett treningsøkt. Klarer ikke å se noen grunn til at det skal være farlig.

Hvis den er sånn fotmassasje pute mam har beina oppå så skal man ikke bruke den. Det kan være farlig fordi den sender elektroniske pulser inni deg. Spurte noen fysioterapeuter som stod på stand men en sånn greie når jeg var gravid med nr 2. Svigermor hadde en sånn så glad jeg spurte før jeg lånte den.

Åja, sånn tenkte jeg ikke på. De er forøvrig ikke spesielt behagelige å bruke :hilarious:
Så for meg vanlig massasje?

Hvis den er sånn fotmassasje pute mam har beina oppå så skal man ikke bruke den. Det kan være farlig fordi den sender elektroniske pulser inni deg. Spurte noen fysioterapeuter som stod på stand men en sånn greie når jeg var gravid med nr 2. Svigermor hadde en sånn så glad jeg spurte før jeg lånte den.

det er en sånn man putter føttene inni!

Åja, sånn tenkte jeg ikke på. De er forøvrig ikke spesielt behagelige å bruke :hilarious:
Så for meg vanlig massasje?

Ja den jeg kjøpte er mer vanlig tenker jeg! Shiatsu/knaing med lufttrykk visstnok hvor varme kan slås av, så kan ikke forstå at det skal være farlig :/

Ja den jeg kjøpte er mer vanlig tenker jeg! Shiatsu/knaing med lufttrykk visstnok hvor varme kan slås av, så kan ikke forstå at det skal være farlig :/
Nei, det kan ikke jeg skjønne heller. Men det går jo an å spørre legen for sikkerthets skyld..?

https://youtu.be/CYSEBH8dMeY

Ville vært forsiktig med massasje.
Den videoen var litt vel direkte, men de fraråder massasje første trimester.
Senere i graviditet har jeg lest at du kan få massasje, deriblant fotmassasje, men det er da visse punkter massørene unngår å trykke på.

Det var dette jeg fant ut på nett når jeg søkte om temaet for noen dager siden. Det er nok best å snakke med lege eller fysioterapeut for mer info.

https://youtu.be/CYSEBH8dMeY

Ville vært forsiktig med massasje.
Den videoen var litt vel direkte, men de fraråder massasje første trimester.
Senere i graviditet har jeg lest at du kan få massasje, deriblant fotmassasje, men det er da visse punkter massørene unngår å trykke på.

Det var dette jeg fant ut på nett når jeg søkte om temaet for noen dager siden. Det er nok best å snakke med lege eller fysioterapeut for mer info.

Takk! Ah for et slit :(

Back
Topp