Massasje 1.trimester

ToniBee85

Flørter med forumet
Kan noen fortelle meg hvorfor man ikke skal få profesjonell massasje i 1.trimester..? Har googlet i timesvis, men finner bare en haug av synsing og diffuse svar... :/
 
Det eneste jeg har hørt om er fotmassasje, og da er det visst noen triggere i foten som går på livmora. Utover det lurer jeg også på det samme.
 
Kiropraktor, massasje, naprapat ect. Vil ikke behandle noen. Fordi det finnes så mange triggerpunkter i kroppen som det ikke er forsket på om kan føre til abort i 1. Trimester.

De stedene man mest har lyst på behandling er også dem værste. Dem er det mest triggerpunkter på.

Naprapaten min vi ikke ta meg inn. Forrige naprapat kasta meg på dør så snart jeg så jeg var gravid i forrige svangerskap.
 
Æsj, så kjedelig. På ferie på et spa-hotell, og må holde meg unna både jacuzzien og massasjen. Bommert! Hehe.
 
Hm, sist tok jeg «mommy to be» eller noe i den dur, massasje for gravide. Var i slutten på 1 trimester, gikk helt fint [emoji1]
 
Jeg var masse hos kiropraktor sist og de sa ingenting? Begynte vel der ca 10 uker..? Hmmm :inpain:
 
Jeg har massasje en dag i uken hos fysio fra jeg ble gravid til nå (uke 12). Han har ikke sagt noe på det? Aldri hørt at man ikke kan masseres i svangerskapet. Forrige svangerskap fikk jeg også massasje 1-2 dager i uken hele svangerskapet.
 
Jeg har massasje en dag i uken hos fysio fra jeg ble gravid til nå (uke 12). Han har ikke sagt noe på det? Aldri hørt at man ikke kan masseres i svangerskapet. Forrige svangerskap fikk jeg også massasje 1-2 dager i uken hele svangerskapet.

Jeg hadde ikke hørt om det heller, helt til vi skulle til å bestille time og jeg bestemte meg for å Google det først... Da var jo hele Google full av tråder hvor det stod at man ikke skulle gjøre det i 1.trimester. Jeg er 11+6 idag, så da venter jeg bare en uke ++ til... :/
 
Jeg har massasje en dag i uken hos fysio fra jeg ble gravid til nå (uke 12). Han har ikke sagt noe på det? Aldri hørt at man ikke kan masseres i svangerskapet. Forrige svangerskap fikk jeg også massasje 1-2 dager i uken hele svangerskapet.
Viste han om det da? For jeg har hørt med mange. Alle bare får litt små panikk.
 
Spør behandleren, lege eller jordmor. Her inne blir det bare synsing likevel. Jeg gikk til kiropraktor to ganger denne uken pga låsning i skulder, nakke og rygg. Fortalte han at jeg er gravid. Han masserte den vonde skulderen og fikk løst opp i låsningene. Han har mange års erfaring.
 
Jeg har hørt at de ikke vil massere + at det er en drøssevis av andre yrkesgrupper som ikke vil ta i deg, i første trimester fordi det er så stor risiko for spontanabort, og de ikke vil at noen skal mene det skyldtes massasjen el. Ikke at det egentlig er noen bevist risiko ved det. Men det har jeg ikke sjekket opp altså, det er bare noe jeg har hørt. Bedre føre var tenker jeg, og kommer til å unngå det i første trimester.:)
 
Spør behandleren, lege eller jordmor. Her inne blir det bare synsing likevel. Jeg gikk til kiropraktor to ganger denne uken pga låsning i skulder, nakke og rygg. Fortalte han at jeg er gravid. Han masserte den vonde skulderen og fikk løst opp i låsningene. Han har mange års erfaring.
Fy så urettferdig!!!! Åh jeg vil å. Har en skikkelig kink i nakken
 
Fy så urettferdig!!!! Åh jeg vil å. Har en skikkelig kink i nakken

Kan ikke forstå at å behandle en kink i nakken skal ha noe å si for graviditeten... jeg knekker både nakke og fingrer daglig [emoji16]
Kanskje du kan ta kontakt med en annen behandler... kink i nakken er så utrolig vondt [emoji53]
 
Jeg var hos osteopat i dag. Hun sa ingenting på det at jeg er gravid..
 
Kan ikke forstå at å behandle en kink i nakken skal ha noe å si for graviditeten... jeg knekker både nakke og fingrer daglig [emoji16]
Kanskje du kan ta kontakt med en annen behandler... kink i nakken er så utrolig vondt [emoji53]
Jeg trodde det «bare var meg» som knakk fingre OG nakken hver dag! :p måtte bare kommentere.. folk klikker i vinkel når jeg knekker nakken..
 
Jeg trodde det «bare var meg» som knakk fingre OG nakken hver dag! :p måtte bare kommentere.. folk klikker i vinkel når jeg knekker nakken..

Åå det er jo så deilig! [emoji23]
Spurte forøvrig kiropraktoren min sist jeg var hos han om hvorfor enkelte ikke vil røre gravide, spesielt ikke i 1. trimester. Han sa at det er ingenting de gjør som kan framprovosere en SA. Skjer det en abort så ville det skjedd uansett, men dersom det tilfeldigvis skjer like etter en behandling så kan mange tro det er pga det. Derfor er det enkelte behandlere som ikke vil behandle gravide i frykt for å få skylden for en SA.
 
Er som sagt på jobbtur i Polen. Før vi dro kunne vi melde oss på en av tre aktiviteter, hvor det ene var spa. Gubben regnet med at jeg ville på det og meldte oss på. Så nå i kveld fikk jeg vite at det er snakk om full kroppsmassasje i morgen.. Jeg er utdannet hudpleier, men det er noen år siden.. Mener bestemt at vi ikke masserte gravide damer, spesielt ikke i første trimester? Hva i all verden skal jeg si? Jeg vet jo ikke om jeg er gravid, men har en liten følelse på det og vil ikke ta noen sjangser... Har fått hundre spm allerede om jeg er gravid fordi jeg ikke drikker på turen, og vil ikke måtte si at jeg ikke kan få massasje i morgen fordi jeg kanskje er gravid... Blæ...
 
Back
Topp