Maslows teori

Biatx

Glad i forumet
Har fått i lekse å skrive argumenter for og imot Maslows teori.

Noen som kanskje vil komme med noen argumenter til meg ? :)

Helse og sosialfag.

Da tror jeg ikke jeg kan hjelpe. Har kun brukt teorien i organisasjon og markedsføring.

Ok :)

for å kunne oppnå selvrealisering, må grunnleggende behov være dekket. Vanskelig å konsentrere seg f.eks om man er sulten og trøtt. Trygghet er også helt elementert, er man utrygg, har man vel ofte lavt selvbilde. (dette blir jo for, finner ikke så mye i mot)

Osv, vet ikke helt om det er sånne svar du er ute etter men?

Altså, argumenter i forhold til hva da med teorien? Har du en problemstilling eller noe, eller er det teorien i seg selv som er problemstillingen? Vanskelig da. :p

Jeg har brukt teorien ut fra læringsperspektiv, i forhold til motivasjon. 

Er Type sånne svar ja :)

toneany skrev:
Altså, argumenter i forhold til hva da med teorien? Har du en problemstilling eller noe, eller er det teorien i seg selv som er problemstillingen? Vanskelig da. :p

Oppgaven er ;
  1. Ikke alle er enige i Maslows behovsteori. Bruk Internett og søk på "Maslows behovspyramide" eller "Maslows behovsteori" for å finne artikler som utdyper teorien. Hva er de viktigste argumentene for og mot Maslows teori?

og det går ut i fra boka Kommunikasjon og samhandlign, Kapittelet heter Kjenn deg selv.

Biatx skrev:

toneany skrev:

Oppgaven er ;
  1. Ikke alle er enige i Maslows behovsteori. Bruk Internett og søk på "Maslows behovspyramide" eller "Maslows behovsteori" for å finne artikler som utdyper teorien. Hva er de viktigste argumentene for og mot Maslows teori?

og det går ut i fra boka Kommunikasjon og samhandlign, Kapittelet heter Kjenn deg selv.

Nummer 1: sett deg grundig inn i hva Maslows behovsteori går ut på og "forstå" behovspyramiden
Nummer 2: Les hva andre kritiserer Maslow for..

Det er neppe ønske fra lærerne at du skal klistre inn hva vilkårlige damer på et nettforum mener om teorien, du vil finne dette i litteraturen om Maslow om du bare leter litt.... Her må du nok bare gjøre en innsats og lese en del... Lykke til!!

Biatx skrev:

toneany skrev:

Oppgaven er ;

Det var en rar oppgave.. Hvis jeg forstår det rett så spør de jo egentlig ikke om dine egne refleksjoner og argumenter, men om hva andre har skrevet om emnet. 

Da er det jo bare å sette seg ned og lete på internet. Hvis du har tilgang på et e-bibliotek med artikler og faglitteratur så vil du sikkert finne mer stoff der enn på google. 
Lykke til!

Back
Topp