masete svigemor

nikita1983

Andre møte med forumet
første gang jeg skriver i et forum.får håpe jeg skriver på riktig sted å gjør det riktig[:)]
jeg bare må klage litt til noen før jeg blir heeeelt sprø.
jeg har en svigemor som ikke bor så langt unna meg som
 kommer på besøk hvertfall 5 ganger i uken.hun ringer meg daglig. noen ganger dukker hun opp uten at jeg vet det[:@]jeg blir helt sprø av det.
hun forteller meg hvordan jeg burde gjøre ting hele tiden.
hun sier at dattern min har to mødre.
når hun kjøper gaver så lar hun de være hos seg.
når dattern min fikk en sykkel så kjøpte hun en sykkel å ha hos seg.
jeg vet at hun egentlig mener det snillt,men for meg kan det være utrolig slitsomt til tider.vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til henne heller,samboern min har sagt at jeg må gjøre det selv.

hei:)
tror det finnes mange av disse svigerforeldrene der ute.
Vi har ingen barn, men de ordner og fikser fælt alikvell.. ikke noe er noe problem, de hopper så fort vi sier hopp. Noe jeg syntes er litt slitsomt... syntes det er ekkelt å spørre de om noe.. for jeg vet de setter jord og himmel i bevegelse... Selv om de ikke kan..så kan de alikvell...!
Jeg har hørt om flere foreldre av gutter som plages veldig av frasen: "En jente har man for alltid, en gutt mister man til en jente".. og jeg tror derfor det er mange foreldre av gutter som jobber fælt for å få lov til å være med i livet til sønnen sin. Jeg vet om flere som har sagt det å.. som bare har gutter... de jobber fælt for å være "like gode" som foreldrene til svigerdattra.. og slipper alt om de spør om noe... bare for å være en del av livet til sønn og barnebarn...
Jeg vet at de ikke mener noe vondt med dette.. heller tvert om... men jeg vet hvor ufattelig irriterenes det er... må ofte ta meg i å ikke "snakke igjen" med dem.. hehe...
Luksusproblem vil nok mange si.. men det er det med en "gylden middelvei"... for mye av det gode blir ofte ikke bra...:)
Lykke til med svigers;)

Mine går rett inn ja.. hehe.. ringer på i det de tar i døra..!!! så det er flere ganger jeg låser hvis jeg vet de kommer.. for de kommer alltid alt for tidlig.. og plutselig står de bare i stua.. hehe...

Jeg har sagt til sambo at vi skal bygge så langt unna dem at de ikke bare kan gå innom.. men så nerme at de ikke må sove over...;) hehe...

Ikke greit... hihi...[:D]

hehe... det har heldigvis ikke skjedd her...
Vel vel.. noen "problemer" skal man alltid ha... hehe... De gir jo oss mye og sånt å.. så vi skal vel ikke klage... kunne sikkert vært verre..! Men hvordan skulle dagen vært uten noen å irritere seg litt over...[:)]

Heldigvis er sambo helt enig med meg.. hehe.. jeg har nok "omvendt" han litt å stakkar... ekke bare jeg som syntes de er litt håpløse...skakke være greit å komme inn i ei jentes liv..;)

Lykke til med svigers[8|]

grrr.[:@]
igjeeeeeeeeen. nå satt jeg stille på kjøkkenet helt for meg selv å koste meg med en bok. plutselig hører jeg noen som tar i håndtaket, gjett hvem?hun hadde en puuute jeg kunne få og gardiner til rommet til dattern min,men vi har jo allerede kjøpt gardiner til å ha der å det vet hun for hun var med.
så setter hun seg ned å begynner å titte i blader,så sier hun at dattern min var så avhengig av de at hun lurte på hvordan det skulle gå når vi fikk en til. dattern min kom jo til å bli sjalu,h ikke hjemme da.

ORIGINAL: kokkeline

ORIGINAL: nikita1983

grrr.[:@]
igjeeeeeeeeen. nå satt jeg stille på kjøkkenet helt for meg selv å koste meg med en bok. plutselig hører jeg noen som tar i håndtaket, gjett hvem?hun hadde en puuute jeg kunne få og gardiner til rommet til dattern min,men vi har jo allerede kjøpt gardiner til å ha der å det vet hun for hun var med.
så setter hun seg ned å begynner å titte i blader,så sier hun at dattern min var så avhengig av de at hun lurte på hvordan det skulle gå når vi fikk en til. dattern min kom jo til å bli sjalu,h ikke hjemme da.

Så irriterende..har vi samme svigermor[8|]

Dette høres ut som noe min å kunne gjort ja... hehe...[8D]
De er nok bare sånn...[;)]

obs der sprakk jeg. ringte svigerfar og fortalte alt sammen. han sa han hadde ventet på at jeg skulle sprekke.han skulle prate med henne ikveld.
nå gruer jeg meg helt sinnsykt til imorgen.uff.
ønsker meg selv lykketil jeg nå.he he

Lykke til Nikita......har aldri hatt noen svigerforeldrer å forholde meg til (de døde før jeg traff min kjære.)

Du føler med hu som spiller kona til " alle elsker Raymond" [:D].....men jeg trur du gjorde det rette med å få sagt ifra. Vi heier på deg.

Ja:) Heier!! Håper hun forstår og er glad for at du sier i fra og at hun ikke begynner å "furte" i stedet...!!
Hold oss oppdatert!![;)]

jeg ble plutslig utrolig takknemlig for jeg har greie svigerforeldre!!!!

da har jeg pratet med henne.nå føler jeg meg ganske letta,men fortsatt litt irritert. tror hun ikke forstod det helt med at hun ikke bare kunne komme,men ,men det finner jeg jo ut.[:)]
fikk ikke sagt helt hvordan jeg følte det,hun har et svar på alt, å er flink til å legge skylden over på meg på en måte.jeeeg kunne jo bare låse døra sa hun. æsj.
jeg prøvde å forklare henne at det er greit hun går rett inn når jeg vet at hun kommer,men at hun kan ringe å spørre først om hun kan komme hvis hun har tenkt seg bort til oss.hvis dere skjønner?
har så mye inni meg nå at ordene bare stokker seg helt. hehe.
hmmmmm jeg sa også at hun skulle slutte å blande seg med alt jeg gjorde og at alle har lov til å feile.da nikket hun og svarte at hun ikke mente å blande seg og at hun ikke tenkte noe over det.
jeg vet  at hun ikke mener noe med det...det er bare så slitsomt.
kansje jeg også er litt følsomt siden det er mitt første barn. jeg føler at jeg endelig har fått noe jeg er virkelig stolt av.hmmmmm.
vi avsluttet med en klem og noen tårer å sa vi var glad i hverandre[:)]

Håper hun forsto litt da.. og ikke bare jattet med..!!
Det virket iallefall som det var håp for det...
Det er kanskje greit å ha en utblåsning innimellom... få letta litt på trykket!!
God helg:)

Ehhh,det er jo hans mor, så det hadde vel vært bedre hvis han hadde snakket med henne.Høres ut som hun er helt hysterisk ja, oppfører seg ikke som bestemor iallefall.KLikka litt for henne kanskje siden hun tror hun er mor til dattera di også.Uff, det var noe du må igjennom det der også, men som sagt, jeg synes samboeren din bør ta seg en prat med henne siden det er hans mor,for å unngå at hun skal bli et skikkelig svigermonster til deg.Du får spørre han om han har baller til det eller om han er ei mus[:D]

som anny30 sier..spørsmålet e mann eller mus..??

her måtte gubben ta kampen med si mor..men ho e av et ainna kaliber..stiller i en klasse for sæ sjøl..så nu har vi ikke hatt kontakt med ho på snart 3 år. å æ må si at førr våres del e det bare helt fantastisk...men det e førr oss.
..å det e førr at mitt svigermonster  e et førrbainna troll...som kun vil ha sønn si..ikke svigerdatter eller barnebarn.

hbåper dåkker finner ut av ting

og jesus...
slitsom svigermor ja...
ikke lett med di folka...
kanskje samboeren din burde snakke med henne?[8|]

ORIGINAL: Hegeee

hei:)
tror det finnes mange av disse svigerforeldrene der ute.
Vi har ingen barn, men de ordner og fikser fælt alikvell.. ikke noe er noe problem, de hopper så fort vi sier hopp. Noe jeg syntes er litt slitsomt... syntes det er ekkelt å spørre de om noe.. for jeg vet de setter jord og himmel i bevegelse... Selv om de ikke kan..så kan de alikvell...!
Jeg har hørt om flere foreldre av gutter som plages veldig av frasen: "En jente har man for alltid, en gutt mister man til en jente".. og jeg tror derfor det er mange foreldre av gutter som jobber fælt for å få lov til å være med i livet til sønnen sin. Jeg vet om flere som har sagt det å.. som bare har gutter... de jobber fælt for å være "like gode" som foreldrene til svigerdattra.. og slipper alt om de spør om noe... bare for å være en del av livet til sønn og barnebarn...
Jeg vet at de ikke mener noe vondt med dette.. heller tvert om... men jeg vet hvor ufattelig irriterenes det er... må ofte ta meg i å ikke "snakke igjen" med dem.. hehe...
Luksusproblem vil nok mange si.. men det er det med en "gylden middelvei"... for mye av det gode blir ofte ikke bra...:)
Lykke til med svigers;)

er det min svigermor du snakket om...heheh kjekt å se andre i samme situasjon

Back
Topp