Maserier

Femkløveren

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Har dei siste dagane kjent at kynnerane har tatt seg opp litt. Tenker kanskje dette heller minner om maserier? Murrer godt, og er meir tak i enn vanlige kynnera. I dag kjem dei ganske ofte i tillegg. Fleire som har fått maserier og/eller har erfaring frå dette? Mitt første sv.skap hadde eg kun vanlige kynnera fram til fødsel, så er nytt for meg. :) 36+1 i dag.

Mine maserier i første svangerskap kjentes ut som ekte rier. Men vart ikkje heilt regelmessige. [emoji4]
Hadde det i 2 døgn før fødselen.

Aner ikke. Hadde verken kynnere eller noe annet med første.. nå har jeg hatt kynnere siden før uke 20.. Men i det siste har jeg også merka at de er sterkere og vonde både i mage og rygg.. trodde seriøst det var noe på g her for en ukes tid siden. Men det ga seg etter noen timer.

Hatt det sånn ei uke nå. Kjedelig altså, at det ikke kan bli noe mer da jeg er over 37 ukers grensa :)

Sånn hadde jeg det også sist uke. Veldig hyppige og vonde kynnere. Smerter litt overalt, myyye nedpress. Ble sykemeldt 100 % fordi, vel, jeg klarte fysisk ikke å komme meg til jobb! Og nå har det roet seg, så jeg kan ikke si hva det var. Men det jeg fikk beskjed om var at det var kroppens måte å si fra at jeg måtte roe ned, og samtidig modningssignaler.

Hadde masse maserier i første sv.skap i 3 døgn før fødsel(de varte i 40-60 min med 2 minutter pause,helt regelmessig i flere timer,så trudde babyen var like rundt svingen). Like vonde som vanlige rier,bare at det ikke skjedde noe fremgang mtp fødsel. Kynnere har jeg ikke kjennskap til,hadde ikke det i første sv.skap og heller ikke denne gang.

Jeg hadde maserier forrige helg. De var regelmessige og vonde og holdt på slik i timesvis. Men ga seg etter hvert heldigvis :-)

Back
Topp