Maserier

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
Nå ikveld har kynnerene gått over til såkalte maserier.. Fy fader så vonde de er, og de kommer på rad og rekke selvom jeg ligger strak ut i sofaen.. Holdt på i snart 2 timer! Men de blir ikke vondere, så er sikker på at det ikke er rier heller.

Au, au, au! Trenger litt medlidenhet :P

Uff, det hørtes ikke godt ut :-(

Hvordan kjennes maserier ut?

Huff - høres ikke godt ut I det hele tatt :/ medlidenhet og ønsker om at det gir seg kjapt sendes herfra!

Uff, det hørtes ikke godt ut :-(

Hvordan kjennes maserier ut?

Litt vanskelig å forklare, men det er veldig vonde kynnere :P Nå kommer de ganske ofte, ca 5 og 10 min mellom (men altså ikke regelmessige). Kjennes nederst i magen og i korsryggen, og kommer i tak. Men hos meg nå, så øker ikke smerten gradvis, som det gjør når det er ordentlige rier. Hadde mye maserier da jeg gikk gravid sist, men det begynte ikke så tidlig som uke 30 tror jeg.. Håper ikke jeg må ha det sånn i 10 uker til :P Satser på en "fridag" fra disse imorgen!! Skal ta meg en dusj og legge meg nå, håper det hjelper!

Har hatt noen sånne, men ikke så mye.:) kjennes godt i ryggen! Som en skikkelig menssmerte.
Håper du slipper å plages for mye sv de der fremover.:)

Har hatt noen sånne, men ikke så mye.:) kjennes godt i ryggen! Som en skikkelig menssmerte.
Håper du slipper å plages for mye sv de der fremover.:)

De er ikke gode nei! Skjønner ikke helt hvorfor de kom idag, har ikke vært spesielt aktiv eller noe.. Men de kommer vel bare når de vil ;)
Håper du slipper flere du også!

Ville faktisk ringt føden.

Har aldri hatt maserier, men sterke, sterke kynnere. Hvis det fortsetter i morgen ville jeg tatt en telefon til lege/jm/føden og hørt. Pass deg for at maseriene faktisk jobber mot en fødsel liksom..

Ville også hørt med jordmor eller noe tror jeg. Jeg hadde slike i noen dager før jeg fødte i uke 36. De var rimelig vonde og ofte regelmessige, men gikk liksom aldri helt over før det gikk over til rier. Men jeg hadde også en blødning i dagene før de begynte da, pluss at slimproppen hadde gått. Bare så jeg ikke skremmer deg eller noe:P hehe:)

Det er over nå, var aldri bekymret for at det var ekte rier. Husker godt at da de først startet, så var jeg absolutt ikke i tvil for å si det sånn :P Altså da de ekte riene startet sist.
Er ikke så redd for maserier, siden jeg hadde det masse sist. Men tror de startet litt senere sist, og ikke allerede i uke 30.. Så er mest bekymret for om det skal holde på sånn helt ut.... :o
Men hvis det kommer flere dager i strekk, så tar jeg nok en telefon ;) Orker ikke dra dit uten å være sikker på at det er ordentlige rier. Var så mye fram og tilbake første gang jeg gikk gravid, og orker ikke det denne gangen. Er jo ikke noe å gjøre med dem ;)

Ville også hørt med jordmor eller noe tror jeg. Jeg hadde slike i noen dager før jeg fødte i uke 36. De var rimelig vonde og ofte regelmessige, men gikk liksom aldri helt over før det gikk over til rier. Men jeg hadde også en blødning i dagene før de begynte da, pluss at slimproppen hadde gått. Bare så jeg ikke skremmer deg eller noe:P hehe:)

Neida, jeg er ikke så lettskremt :P
Ingen propp har gått, og ingen blodtegn. Sist gikk proppen 2 uker før snuppa kom :)

Det er over nå, var aldri bekymret for at det var ekte rier. Husker godt at da de først startet, så var jeg absolutt ikke i tvil for å si det sånn :P Altså da de ekte riene startet sist.
Er ikke så redd for maserier, siden jeg hadde det masse sist. Men tror de startet litt senere sist, og ikke allerede i uke 30.. Så er mest bekymret for om det skal holde på sånn helt ut.... :o
Men hvis det kommer flere dager i strekk, så tar jeg nok en telefon ;) Orker ikke dra dit uten å være sikker på at det er ordentlige rier. Var så mye fram og tilbake første gang jeg gikk gravid, og orker ikke det denne gangen. Er jo ikke noe å gjøre med dem ;)
Der så jeg jo du hadde skrivd det jeg nettopp spurte om:P hehe
Så bra det ga seg:) tenkte heller på det at det kunne være starten, selvom det ikke føltes som rier da.
Men håper du slipper å gå sånn. Jeg holdt på å bli sprø de dagene før jeg fødte sist, når jeg hadde slike konstant:o godt du får litt pauser i tilfelle:)

Der så jeg jo du hadde skrivd det jeg nettopp spurte om:P hehe
Så bra det ga seg:) tenkte heller på det at det kunne være starten, selvom det ikke føltes som rier da.
Men håper du slipper å gå sånn. Jeg holdt på å bli sprø de dagene før jeg fødte sist, når jeg hadde slike konstant:o godt du får litt pauser i tilfelle:)

Ja, det kan jo være starten sånn egentlig! Men sist hadde jeg det noen uker før, så er ikke like betenkt på det denne gangen. Også tenker jeg at om det først skulle sette igang, så er det jo ikke så mye å gjøre med det heller :P Føler meg likevel sikker på (av en eller annen grunn...!) at han lar vente på seg minst 8 uker til :P

Bare slitsomt med de maseriene; de er jo så vonde!!

Ja, det kan jo være starten sånn egentlig! Men sist hadde jeg det noen uker før, så er ikke like betenkt på det denne gangen. Også tenker jeg at om det først skulle sette igang, så er det jo ikke så mye å gjøre med det heller :P Føler meg likevel sikker på (av en eller annen grunn...!) at han lar vente på seg minst 8 uker til :P

Bare slitsomt med de maseriene; de er jo så vonde!!
Hehe får satse på at baby holder seg der inne noen uker til, og at livmoren slutter å plage deg så fælt:D ja det er veldig vondt:(

Men maserier er modningsrier, dvs de påvirker åpningen *der nede* og du vil etterhvert merke at det tar seg opp. Med første hadde jeg maserier/modningsrier i noen dager før de ekte riene startet.

Sikker på at det ikke er vonde kynnere? De påvirker ingenting og kan holde på leeenge (dessverre for oss :p )

Men maserier er modningsrier, dvs de påvirker åpningen *der nede* og du vil etterhvert merke at det tar seg opp. Med første hadde jeg maserier/modningsrier i noen dager før de ekte riene startet.

Sikker på at det ikke er vonde kynnere? De påvirker ingenting og kan holde på leeenge (dessverre for oss :p )

Ja, det er verre en vonde kynnere.. Men de to siste dagene har de bare vært vonde ;) Altså idag og igår (ikke at dagen idag har vært så lang :P). Kjenner de igjen fra sist svangerskap. Sist var jeg på sykehuset med ordentlige rier i uke 32, og akkurat da en lege løp for å hente modningssprøyte (tror det er for å modne lungene til baby...?), så stoppet det helt opp. Men jeg følte heller ikke da at snuppa hadde tenkt seg helt ut. Hun ble der helt til uke 38.

Måtte lese meg opp litt i svangerskapsfagboka fra forrige graviditet, for å huske hvordan alt var da :P

Back
Topp