Maserier?

Hua92

Blir kjent med forumet
God kveld alle sammen!
Hele helgen har jeg slitt med vonde kynnere eller maserier. Er så usikker på hva det er og hvor lenge man skal måtte gå slik?
I natt tok jeg tiden på dem og de kom med 5 min mellarom og varte opp til 1 - 1,5 minutter. Ikke sånn kjempevonde, men de satt veldig i korsryggen og ble bare værre og værre for hver som kom før de dabbet av og jeg sovnet. Våknet etter noen timer og da var de der på nytt. Har vært til og fra i hele dag, men nå kjenner jeg de kommer tilbake. Sitter i korsryggen og nederst i magen. Er 38+3 i dag og veldig sliten av disse takene. Hva ville dere gjort?

Sniker fra feb. Hadde tatt en telefon til føden jeg. Siden de er hyppige, regelmessige og øker på.

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Men har hatt de hver natt hele helgen.. og vil ikke virke som er overhyseterisk førstegangsfødene akkurat :-( Var inne for 14 dager siden da hadde jeg like tak bare ikke så vonde.. men null forandring i modning osv. Var da moden og livmorhalsen var trukker fremover og var ca 2.cm..

Hvordan har natta vært?

Ikke alle har kjempevonde rier. Hvis det nå har økt i intensitet, og du var moden for to uker siden, så ville jeg i alle fall tatt den telefonen :) Det der med hysterisk førstegangsfødende er bare noe som sitter i hodet på førstegangsfødende tror jeg ;) Jeg har vært der selv; men jeg tror de fleste som jobber på fødeavdelinger rundt omkring tar alle slike telefoner seriøst. Jeg stemmer for at du ringer, bare for å være på den sikre siden.

Huff.. Natten har vært lang, har sover av og på i 4 timer.. Tror heg har vært våken under hver sammentrekkning, bare ikke helt våken om du skjønner!
Har vridd og snudd på meg utallige ganger! Men sammentrekkningene er ikke direkte vonde enda iallfall. Skal prøve å sove litt til og om de ikke gir seg skal jeg ringe føden for å høre hva de mener!

Har ei venninne som ikke skulle virke hysterisk førstegang fødende, endte med fødsel på badet hjemme, jordmora rakk så vidt å slenge fra seg veska før hun sto med en baby i hendene. Så jeg stemmer på heller ring en gang for mye.

Har ei venninne som ikke skulle virke hysterisk førstegang fødende, endte med fødsel på badet hjemme, jordmora rakk så vidt å slenge fra seg veska før hun sto med en baby i hendene. Så jeg stemmer på heller ring en gang for mye.
Såpass ja :P Enig med deg, ring heller engang for mye ja!

Bedre å ringe en gang for mye enn for lite :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Huff, jeg har ikke lyst å ringe til føden jeg! Men takene har vært i hele dag og nå sitter de i ryggen og i magen.. Magen blir steinhard!

Er jo bare å ringe å høre, enten vil de at du skal komme eller ikke :) jeg hadde aldri rier i den forstand at jeg skjønte det var rier sist. Kom hvert andre min og varte ca 20sek. Kynnere lignende, merket det mest i korsryggen først. Hadde 7cm åpning når jeg kom på føden for sjekk om det var noe på gang. Så syns du skal ta den tlf :)

Åy! Håpe det skjer det samme med meg! Men alle sier jo " du merker når du har rier, det kjenner du på kroppen" men sitter ikke med en slik følelse!

Det er ikke alle som merker det, ikke lett å tolke når man ikke har opplevd det før. Ring du! Synes ikke du skal vurdere det selv, er bedre at helsepersonell vurderer hva du bør gjøre.

Hehe, nei jeg har ikke ringt enda :) jeg kvie meg så veldig for å ringe for jeg er så redd for at det ikke skal være skjedd noe...

Hehe, nei jeg har ikke ringt enda :) jeg kvie meg så veldig for å ringe for jeg er så redd for at det ikke skal være skjedd noe...

Hva hvis det er noe da??
Har det jo ikke skjedd noe får du jo bare beskjed om det. Ingen som kjefter på deg for det. Syns ikke du skal ta så lett på det gjelder jo det mest dyrebare i verden.

Jeg tar jo ikke lett på det på noen mulige måter. Jeg kjenner godt med liv, så gutten i magen har det ikke ille på noen måter. Er bare usikker på om det er sånn maserier eller om det faktisk er vanlige rier som bare stopper opp.

Back
Topp