Maserier?

BoBBelur

Gift med forumet
Hei dere :)

Har de siste dagene hatt enormt med nedpress, og magen har sunket veldig. Har hatt mye kynnere og murringer i mage og rygg, men ikke noe regelmessig eller veldig vondt. Fikk i dag bekreftet av jordmor at babyen har lagt seg godt ned i bekkenet, og er festet.

Etter at jeg kom på jobb i dag har jeg hatt innmari mye kynnere, og murringer samtidig som har vært ganske vonde og ubehagelige. Har og vondt i underlivet... Kynnerne kommer ikke regelmessig tror jeg, men varer ca 30-40 sekunder. Kan dette være maserier? Og er det noe jeg bør ringe føden for?

Hei! En venninne som nettopp har født fortalte at hun i flere timer hadde rier som ikke førte til noen progresjon i fødselen, at de ikke "jobber" og dette hadde jordmoren forklart at var maserier. Så tror de er rimelig vonde! Jeg ville kanskje ringt jordmoren min og spurt om jeg var i din situasjon istedenfor å "plage" føden, men de sier jo at man ikke skal tenke sånn, så jeg burde vel råde deg til å ringe føden ;) om du er bekymret.

Hei! En venninne som nettopp har født fortalte at hun i flere timer hadde rier som ikke førte til noen progresjon i fødselen, at de ikke "jobber" og dette hadde jordmoren forklart at var maserier. Så tror de er rimelig vonde! Jeg ville kanskje ringt jordmoren min og spurt om jeg var i din situasjon istedenfor å "plage" føden, men de sier jo at man ikke skal tenke sånn, så jeg burde vel råde deg til å ringe føden ;) om du er bekymret.

Takk for svar! Jeg er igrunn ikke bekymret, og er helt enig i at det ikke er noe vits i å ringe føden unødvendig :)

Tenker jeg bare ser det an og eventuelt ringer jordmor/føden om det skulle ta seg opp etterhvert :)

Back
Topp