Maserier, kynnere eller?

Shionage

Flørter med forumet
Har stort sett i hele dag hatt tak bak i ryggen. Begynner med at babyen blir urolig, så kommer mensmurring i ryggen, før magen strammer seg, så er det helt borte igjen. Takene kommer mellom hver time eller hver time og femten minutter og varer i rundt 15 sekunder. Gikk og la meg tidlig men våknet etter et par timer, er usikker men tror det var pga smeten i ryggen at jeg våknet. Har ikke hatt dette før i mine svangerskap og er egentlig usikker hva det er. er 34 uker.

Hvis det går en hel klokketime mellom hver ville jeg nok tenkt kynnere.
Maserier ligger vel mer i ordet; rier som ikke tar seg ordentlig opp, men som kommer hyppig nok til at de er plagsomme. :)

Rettelse: maserier er mer smertefulle enn kynnere, men fortsatt uregelmessige. De har ikke så stor virkning på åpning og fødsel.

Selv har jeg kynnere som kan komme 2-4 stk på halvtime. Men de er ikke vonde da, så derfor ikke maserier.

Håper det gir seg da, så du får slappet av igjen! :)

Last edited:
Jeg har også kynnere med tak i ryggen. Kommer hver 10 minutt i 6 timer. Vært på føden og alt var fint. Kun kynnere. Og disse er så sterke at jeg må stoppe bilen inn til siden mens jrg har dem!

Min erfaring er at det skal mye til før noen fødsel er på gang. Men man skal være forsiktig og følge med. Er du usikker så snakk med føden eller jordmor

Back
Topp