stemmer for marsvin jrg også, de er ypperlige kosedyr for barn, men synes kanskje din er litt liten jeg da [8D]
marsvinet som jeg hadde var også en koseklump, men vær oppmerksom på at svina kan kreve en del, du bør kjøpe 2 stykker av samme kjønn, de er flokk dyr og trenger selskap, marsvin snakker veeelldig mye, så dere må være forbert på støy, min ropte på meg når jeg kom hjem, når den ville ha mat og så videre, de snakker også masse når de får kos.
det er en go del stell med et svin, i løpet av en dag, må du bytte vann, gi c vitaminer(helst på sprøyte i munnen) (de dør uten c vitamin, og det er super viktig å være nøye på dette). gi høy 2 ganger, pellets 1 gang, samt masse grønnsaker og frukt gjerne i 2 puljer. og fjerne tiss og bæsj fra buret, samt masse kos..marsvin er bytte dyr så de liker ikke å bli lekt med,men elsker kos, men de krever en go del, men gir masse tilbake da[:D]
jeg ville anbefale deg å vente med å skaffe svin til ungen din hvertfall er 3 år.. og husk at katter og svin ikke er en god kombinasjon, og at marsvin må få gå fritt utenfor buret sitt hvertfall en gang om dagen..
send meg en pm hvis du lurer på noe ang marsvin eller kanin[:)]