Marsvin... hamster... smådyr

Nåssåbjønnen

Betatt av forumet
Har du det? hvordan er det? mye jobb??

Har hatt marsvin.. Buret må rengjøres MINST 1 gang i uken. De må mates 2 ganger daglig, klørne må klippes ganske ofte, de bør ha 1t daglig ute av buret for å springe litt rundt... Ja, en del arbeid ;)

Har 8 dverghamstre. Ikke mye jobb i det hele tatt. Bare skifte flis når det trengs og gi de vann og mat:-p Jeg syns det er veldig gøy med dverghamstre. De kommer løpende til hånda mi hver gang jeg stikker den inn i buret, mine er skikkelig kosne, pleier å sovne i hånda mi når jeg smeiker dem.. Også er de så søte, ser ut som bittesmå kosebamser:-p

Jeg hadde rotte før, syntes det var mer jobb enn kos sånn egentlig. Men rotta jeg hadde var løs store deler av dagen, og satt veldig ofte på skuldern min under håret mitt og koooosa seg :)
Gleder meg til barna mine er gamle nok til å ta vare på sånt. Da blir det rotter for alle penga! Hvis de har lyst til å ha sånt da... ;)

Jeg har hatt det meste av slike burdyr oppgjennom åra, og det de har felles er jo at du må gjøre rent for å unngå lukt, og de trenger mat og vann hver dag.

De jeg liker best er rotter, for de har skikkelig personlighet, og de er veldig sosiale. Du får dem skikkelig tamme, og det går visst an å lære dem triks også har jeg lest.. :)

Marsvin er også kule, de prater en god del, særlig når de får ekstra god mat, da blir de kjempeglade! Husker mine satt å peip i buret hver gang jeg skulle ha agurk på brødskiva, for agurk var smaskens, det ville de også ha! Hadde to stk jeg da, de er flokkdyr, så de bør ikke være alene.

Hamstere syns jeg er kjedelige.. de liksom bare er der, jeg syns ikke jeg får noe særlig kontakt med dem.. Men nå har jeg ikke hatt veldig mye med hamstere å gjort altså, det var ungene som hadde dem..

Kaniner er greie nok, og jeg tror du til en viss grad kan dressere dem også. Vi har hatt bare en, så skal ikke uttale meg noe særlig der.

MEn du kan jo spørre på dyrebutikken, om hva de anbefaler for deg ig din familie? De vet som regel hva de snakker om der. :)

Back
Topp