Marsjer og salmer i kirken?

x1xKordame

Betatt av forumet
Hvilke inn- og utgangsmarsjer har dere valgt?Kan man ha samme inn-og utgangsmarsj? Er det forskjell på musikken på hva man bruker på veien inn enn ut?
Hvilke salmer skal dere bruke?

Vi skal ha "Brudemarsj fra Øre" til inngang og "Throne room" fra Star Wars til utgang [;)]

Hadde "Bruremarsj fra Telemark" til inngangsmarsj og "Brudemarsj fra Lødingen" til utgangsmarsj.

Hadde 3 salmer; Lovsyng vår Herre, Kjærlighet er lysets kilde og Blott en dag.
Hadde også et vennepar som spilte gitar og sang Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen.

Husker ikke hva de marsjene heter [8|][:)]
og salmer får bare presten velge.. har ikke peiling på de og orker ikke sette meg ned for å lytte heller..

e he lyst ha sangen det vakraste med cecilia vennersten når vi går ut av kirka hvis d går å sikkert standars innmarsjen etter d e håpe sambo vil være enig i da[:D]

Vi skal ha 3 salmer: Å leva det er å elska, kjærlighet er lysets kilde og måne og sol.

Skal ha mendelssohn's brudemarsj og Wagner's Lohengrin til inn og utgangs marsjer.

innmarsje midtsommerdrøm og utmarsj
signed seallell delwered im yours[:)]

Vi ska ha mendelsohn inn,men ut er jeg litt usikker. Kanskje vi kan ha slutten av den ut....??? Salmer blir nok Kjærlighet til Gud og Å leva det er å elska. Evt måne og sol,syns den er litt kos.

vi har ennå ikke hatt kontakt med presten ennå så er ikke helt sikker på hva vi skal ha.... men den ene salmen jeg ønsker er i allefall Navnet Jesus, jeg synes den er så fin! den andre salmen er jeg fryktelig usikker på, kan ingen bryllupssalmer egentlig [&:] å har jo lyst til at det skal være en kjent salme, slik at folk blir med og synge den...

vi skal ha veninne som spela inn og utmarsj på hardingfele, så skal ei anna synge ein heilt nydeleg song som heiter-he walks beside me av mari tesdal, gamle læraren min skal synge ein salme, og samme veninna mi som skal spele oss inn og ut og ei til skal spele ein tostemt salmetone på hardingfele.. Vi skal berre ha ein salme der alle er med på å synge, og det er "deg å få skoda"- det er ein nydeleg salme. Kossen vi vil ha det i kyrkja er ein av dei få tinga som vi nesten er heilt ferdige med;)

Back
Topp