Gratulerer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg går på insulin lang- og korttidsvirkende. Har vært igjennom Metformin + 4 andre typer medisiner i tablettform etter jeg fikk første barn i 2011, men jeg ble dårlig av de da jeg tar en del andre medisiner også, så jeg fikk gå tilbake til insulin. Eneste som hjelper. Min far og farmor hadde diab. 1 så etter kontroll hos lege hver 3. mnd i 3(!!) år, sa jeg at jeg MÅ få insulin, eneste som funker. Og jeg hadde rett. Går fortsatt til kontroll hver 3. mnd pga nyresvikten pappa hadde, så det bli tettere oppfølging tidligere i sv.skapet denne gang hvor mange enh. tar du? GRATULERER MED SPIRA OGSÅ
Beklager at jeg ikke har svart før Ferietiden har tatt all min tid fra nettet Hvordan går det nå? Doseøkning enda? Hvor langt er du på vei?Jeg tar kun langtidsvirkende.. Er i startfasen enda, men tar nå 24 enheter på kveld og 18 på morgenen. Du da? Blodsukkeret ligger på 7 når jeg står opp, så må vel øke kveldsdosen litt. I sist svangerskap gikk jeg på insulin kun de siste 3 ukene. Veldig betryggende med oppfølging, men må si jeg er spent på hvordan de blir fremover Har du mange barn? Har de hatt stor fødselsvekt? Jenta mi ble født 4 uker før tida og var 47 cm og 3465 gr. Kjenner jeg er litt engstelig for om jeg går til termin denne gang...
Fått ned blodsukkeret til 5,8 på morgenen nå, da tar jeg 28 enheter på kveld. Ellers ligger det greitt utover dagen også. Høyeste jeg har kan være rundt 8,5. Legen sa så lenge det ikke kommer opp mot 10, så er det nok med bare insulin på morgen og kveld. Så har det måletBeklager at jeg ikke har svart før Ferietiden har tatt all min tid fra nettet Hvordan går det nå? Doseøkning enda? Hvor langt er du på vei?
Det er jo kjempe bra! var hos legen i dag med fastende 5,7 og langtid på 7 så det ligger greit nå. Fortsatt bare 18 på kveld og 20 på morgenen hos meg, novorapiden når det bikker 12-13 jeg er 8+3 selv. Har du fått tilbud om tidlig UL og henvisning videre?Fått ned blodsukkeret til 5,8 på morgenen nå, da tar jeg 28 enheter på kveld. Ellers ligger det greitt utover dagen også. Høyeste jeg har kan være rundt 8,5. Legen sa så lenge det ikke kommer opp mot 10, så er det nok med bare insulin på morgen og kveld. Så har det målet
Jeg er 9+2 i dag
Er fine tall det også Skal på ultralyd om en uke!! Da er jeg 10+3. Sist graviditet hadde jeg ul uke 7, så gleder meg til å se "litt mere" nå Skal også til dia.sykepleieren min og en annen lege som er spesialist på diabetes, lavt stoffskifte etc.. Han gikk jeg med forrige gang også, men husker ikke helt hvordan løpet var da. Men hyppige kontroller og flere ul'er var det iallefall. Enn du da? Flere kontroller du også?Det er jo kjempe bra! var hos legen i dag med fastende 5,7 og langtid på 7 så det ligger greit nå. Fortsatt bare 18 på kveld og 20 på morgenen hos meg, novorapiden når det bikker 12-13 jeg er 8+3 selv. Har du fått tilbud om tidlig UL og henvisning videre?
Jeg skal til UL om 2 uker(10+4) Så legen uke etter det og deretter henvises jeg til videre oppfølging på Ahus ut sv.skapet som sist. Sist startet ikke oppfølgingen før sent, så hadde UL annenhver uke første tiden, så hver uke. Mini kom 3 uker og 5 dager før termin. Blir tett oppfølging iflg beskjeden fra legen i går, så vi blir nok tatt godt vare på.Er fine tall det også Skal på ultralyd om en uke!! Da er jeg 10+3. Sist graviditet hadde jeg ul uke 7, så gleder meg til å se "litt mere" nå Skal også til dia.sykepleieren min og en annen lege som er spesialist på diabetes, lavt stoffskifte etc.. Han gikk jeg med forrige gang også, men husker ikke helt hvordan løpet var da. Men hyppige kontroller og flere ul'er var det iallefall. Enn du da? Flere kontroller du også?
Godt og betryggende at vi blir detJeg skal til UL om 2 uker(10+4) Så legen uke etter det og deretter henvises jeg til videre oppfølging på Ahus ut sv.skapet som sist. Sist startet ikke oppfølgingen før sent, så hadde UL annenhver uke første tiden, så hver uke. Mini kom 3 uker og 5 dager før termin. Blir tett oppfølging iflg beskjeden fra legen i går, så vi blir nok tatt godt vare på.