Mars 2025

Jeg skal ha fryseforsøk i mai, og det står i brevet at jeg skal ta progesteron dagen etter positiv test, men egget mitt slipper mange dager etter positiv test. Vil ikke progesteron hindre egget i å slippe hvis jeg tar det før eggløsning? Og skal jeg sette inn på eggløsningsdagen, eller 5 dager etter som ved ferskt forsøk?
Jeg kan ikke svare om progesteron, jeg har ikke satt meg inn i fryseforsøk da det antakelig aldri blir aktuelt for meg. Men det jeg her fanget opp at jeg tror blasto settes inn 5 dager etter eggløsning. Fordi forholdene i livmor skal samsvare med det blasto en ville møtt i en naturlig syklus. Hvis det gir mening :)

Huff, så kjipt å høre. Det er kjempetungt, spesielt med flere forsøk som ikke går :Heartred Jeg har absolutt troa på at det skal gå for deg snart! En av overlegene ved Porsgrunn (Erling Ekerhovd) har gått ut i media og sagt at han anbefalte staten å tilby 6 uttak til ufrivillig barnløse, for statistikken viste at etter kun 3 forsøk var ca. 70% blitt gravide, mens tallet steg til ca 90% etter 6 forsøk. Det er altså mange som bruker litt tid hvor det fortsatt går bra til slutt! :Heartred
Det er helt sant. Men jeg kjenner veldig på at jeg ikke har så mye tid pga alder. Og økonomien vil jo etterhvert sette begrensinger for hvor mange forsøk vi kan rettferdiggjøre å gjennomføre. Så jeg klarer liksom ikke helt å tenke at vi kommer dit. Selv om vi bare har gjor 2 runder IVF, så var dette egg nr. 15 som ikke ble til noe. Og jo mer tid som går, jo eldre blir eggene. Men jeg ser hvor du vil med innlegget og setter veldig pris på det :Heartpink hadde jeg hatt null håp hadde vi ikke fortsatt å prøve både i pausesykluser og hvertfall en IVF runde til. Det er bare en litt mørk dag i dag.

Det er helt sant. Men jeg kjenner veldig på at jeg ikke har så mye tid pga alder. Og økonomien vil jo etterhvert sette begrensinger for hvor mange forsøk vi kan rettferdiggjøre å gjennomføre. Så jeg klarer liksom ikke helt å tenke at vi kommer dit. Selv om vi bare har gjor 2 runder IVF, så var dette egg nr. 15 som ikke ble til noe. Og jo mer tid som går, jo eldre blir eggene. Men jeg ser hvor du vil med innlegget og setter veldig pris på det :Heartpink hadde jeg hatt null håp hadde vi ikke fortsatt å prøve både i pausesykluser og hvertfall en IVF runde til. Det er bare en litt mørk dag i dag.
Det er veldig lov å kjenne på, absolutt :Heartred Håper dagen i morgen blir litt lettere :Heartred

Jeg skal ha fryseforsøk i mai, og det står i brevet at jeg skal ta progesteron dagen etter positiv test, men egget mitt slipper mange dager etter positiv test. Vil ikke progesteron hindre egget i å slippe hvis jeg tar det før eggløsning? Og skal jeg sette inn på eggløsningsdagen, eller 5 dager etter som ved ferskt forsøk?
I et fryseforsøk er det jo ikke nødvendig at et egg slippes, siden du skal sette inn et. På riksen anbefaler de deg ikke å ha ubeskyttet samleie for å unngå tvillinger. Så jeg tror ikke de er bekymret for om egget ikke slipper. Du skal sette inn noen dager etter eggløsning, avhengig av hvilket embryo du har fryst ned. Om det er et femdagers, settes det inn ca fem dager etter eggløsning. Tror alt mellom 4-6 er vanlig.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp