Mars 2022

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Da får det være min tur til å prøve å ha en marsgruppe!

Selvfølgelig satser vi for fullt på Mars og at det bringer lykke til alle! Jeg er innom alt for mange ganger i løpet av en dag, men om jeg har misset noen, eller ønsker å bli flyttet på så quote meg så jeg får det med meg! :-D

Skriv inn din status sånn:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING:

BatteryBarn - 26 - B1 - Porsgrunn - Forsøk 2 -Menopur/Fyremadel/Ovitrelle/Lutinus - Oppstart ca uke 12/13

Beadybird - 38 - B1 - Porsgrunn - Forsøk 2 - Lang protokoll - oppstart uke 12/13.

snz - 29 - B1 - Haugesund - Forsøk #1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart 01.03/uttak uke 11

Tulipanka-lang protokol,start med Synarela i dag,barn n.2, første søsken forsøk,Rikshospitalet,jeg er 33 år

STIMULERER:

RUGER:

Prøvedorris - 29 år - Barn nr 1 - Medicus - Uttak nr 3 - Fostimon/Fyremadel/Duphaston - Uttak uke 8

Mera893 - 28år - Barn 1 - Porsgrunn - 1 fersk og MA 7+3 - innsett nr.2 frys 04.03.22 - Bemfola/fyremadel/ovitrelle/lutinus.

Piluttapilutta-35-B3-Spiren-forsøk nr 1- cyklogest og Estradot - Innsett 19.03.22/ testdato 02.04.22

Dagni - 41 - Barn 1 - Medicus - IVF#3 - Femar, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston - uttak 25/3

TOTALFRYS:

Engelpia, B1, Spiren (Trondheim) forsøk #6, (6 uttaket, hatt 3 innsett hittil, blir 2 uttak i Trondheim, hadde 4 uttak i Porsgrunn) Bemfola 300, menopur 75iu, fyremadel, ovitrelle og cyclogest, oppstart ved mens i mars

GRAVID

Lemox: 28 år, 1. barn. Rikshospitalet, 1. ICSI, 5.fryseforsøk, Progynova/Lutinus, innsett 1.mars. Testdag 14.mars

bringebær7 - 36 - b2 - st.olav - fer#6 - naturlig - ca uke 10

Ninja10 - 36 - B2 - Haugesund - Forsøk #1 - Progynova, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart 24.02/uttak uke 10

B82 - 39 - B4 (2. felles) - Porsgrunn - ICSI#3 - Estradot 200mg

AVBRUTT

Wannabemama - 35 år - Barn #1 - IVF #3 - Menopur og Fyremadel.

Ventepus-35-B1-Riksen-Forsøk3-Synarela, menopur, fyremadel-oppstart nesespray 15.2,uttak uke 10/11

DinaD – 33 – B1 – Porsgrunn - #3 – Synarela, Bemfola, Menopur, Ovitrelle og Gonalpeptyl – Oppstart ca uke 10

IKKE GRAVID
Wishforamiracle- 38 - B2 - Oslo Livio ivf klinikken - Forsøk #1 - i naturlig syklus . Lutinus. Satte inn fryst embryo 28.2

Sofia87 - 35 - B1 - Porsgrunn - 5.innsett (ICSI#3)(+ 3 IUI) - Letrozol, Menopur,Lutinus - Innsett ca uke 10

Cissa10 - barn nr 3 ( første felles) Porsgrunn, forsøk nr 1 - Bemfola / Ovitrelle/ fyremadel/ lurings- Hadde uttak 28.02 og innsett 02.03. Testdato 18.03

*J***-34- Barn nr 2- Riksen - Forsøk nr 6 (frys)- progynova, Lutinus - oppstart uke 8, innsett ca uke
10/11

Laufey - 33 - B2 - St Olavs - Forsøk 2 - Innsett i naturlig syklus - Satser på innsett i uke 11

BabyPrøver17 - 29 - Barn nr1 - St Olavs - Forsøk nr 1- Rekovelle og fyrmadell - oppstart 05 mars/uttak ila uke 11

Nenne - 35 - klinikk Hausken - Synarela, Menopur, Ovitrelle, Cyclogest, Klexane

Last edited:
Så kjekt at du opprettet mars tråd ☺️
jeg skal ha første forsøk i mars, med egguttak i uke 10 ☺️ Usikker på hva jeg skal skrive på oppstart, er det oppstart på medisiner eller egguttak?

Så kjekt at du opprettet mars tråd ☺️
jeg skal ha første forsøk i mars, med egguttak i uke 10 ☺️ Usikker på hva jeg skal skrive på oppstart, er det oppstart på medisiner eller egguttak?

Jeg tok oppstart på sprøyter :)

Da blir det vel ca sånn:

Ninja10 - 36 - B2 - Haugesund - Forsøk #1 - Progynova, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart 24.02/uttak uke 10

Litt over ei uke til Synarela oppstart.. merker det skal bli godt å komme igang igjen :D

Den mensen min blir stadig forsinka, så du skal se jeg hopper inn her selv :-)

Engelpia, B1, Spiren (Trondheim) forsøk #6, (6 uttaket, hatt 3 innsett hittil, blir 2 uttak i Trondheim, hadde 4 uttak i Porsgrunn) Bemfola 300, menopur 75iu, fyremadel, ovitrelle og cyclogest, oppstart ved mens i mars

BatteryBarn - 26 - B1 - Porsgrunn - Forsøk 2 -Menopur/Fyremadel/Ovitrelle/Lutinus - Oppstart ca uke 12/13

La oss håpe dette blir vår tur:smiley-angelic001

Hei :)

Beadybird - 38 - B1 - Porsgrunn - Forsøk 2 - Lang protokoll - oppstart uke 12/13.

Og vi prøver på nytt :) Hadde første forsøk i desember, endte alm kjemisk graviditet. Ser noen kjente navn her fra sist. Håper preggisraten skyter til himmels i marsgruppen :) Skal gjennom lang protokoll denne gangen, til forskjell fr kort protokoll sist. Noen mer erfaringer? Syns kort var grusomt og gruer meg til enda lenger intervall med hormonkræsj i hodet og kropp. Har hørt særlig mye strevsomt om en viss nesespray..

Jeg og var i Porsgrunn, 4 forsøk, 2 avbrutt før jeg skiftet klinikk, nesesprayen var dessverre ikke god til meg, lå med migrene i 10 dager men gikk over da jeg begynte med sprøytene ❤️

Hei :)

Og vi prøver på nytt :) Hadde første forsøk i desember, endte alm kjemisk graviditet. Ser noen kjente navn her fra sist. Håper preggisraten skyter til himmels i marsgruppen :) Skal gjennom lang protokoll denne gangen, til forskjell fr kort protokoll sist. Noen mer erfaringer? Syns kort var grusomt og gruer meg til enda lenger intervall med hormonkræsj i hodet og kropp. Har hørt særlig mye strevsomt om en viss nesespray..

Hei :) det er veldig individuelt det der.. jeg synes synarela var helt grei med unntak av hetetoktene jeg fikk... Men noen responderer bedre ved lang enn kort protokoll :) jeg har vært veldig fornøyd sånn alt i alt med lang protokoll med unntak av at porsgrunn valgte uttak for tidlig. Jeg er på 3 forsøket hos de nå å skal tilbake på lang protokoll så håper at dette ikke ender i avbrutt <3 er bare glad om det blir til innsett denne gangen ! Ja satse på høy suksess denne gruppa!

Hei :) det er veldig individuelt det der.. jeg synes synarela var helt grei med unntak av hetetoktene jeg fikk... Men noen responderer bedre ved lang enn kort protokoll :) jeg har vært veldig fornøyd sånn alt i alt med lang protokoll med unntak av at porsgrunn valgte uttak for tidlig. Jeg er på 3 forsøket hos de nå å skal tilbake på lang protokoll så håper at dette ikke ender i avbrutt <3 er bare glad om det blir til innsett denne gangen ! Ja satse på høy suksess denne gruppa!
Hvilke årsaker ligger bak avbrutte forsøk? Jeg hadde som nevnt kort protokoll sist og det var egentlig vellykket, men jeg får lang nå for å nedskalere eggstokkene. Ble akkurat litt for overstimulert sist. Har pcos og lett for det. Hvordan her det seg at de valgte uttak for tidlig hos deg?

Hvilke årsaker ligger bak avbrutte forsøk? Jeg hadde som nevnt kort protokoll sist og det var egentlig vellykket, men jeg får lang nå for å nedskalere eggstokkene. Ble akkurat litt for overstimulert sist. Har pcos og lett for det. Hvordan her det seg at de valgte uttak for tidlig hos deg?
Jeg og har selv pcos, da jeg holdt til i Porsgrunn så hadde jeg 2 forsøk som ble avbrutt, fikk ut en del egg som ble befruktet, de 2 gangene sku dem dyrke til 5 dagers men ingen overlevde. Jeg endret så klinikk og for første gang fikk jeg satt inn 5-dagers selv om det ble fryst før jeg fikk satt inn pga lett overstimulering

Årsakene ligger i at eggene hos meg ikke modnes.. jeg hadde 19 follikler i bra størrelse men de fant kun tre stk. Samme gangen før.. de eggene de finner er umodne. Så nå skal det større modningsdose til så håper det hjelper :) jeg blir ikke overstimuert :)

Uttaket første gangen var det mange egg på 13 og 14 som var på veg så det endte opp med uttak noen dager for tidlig å resultatet ble helt umodne egg. Dette har vi hatt en samtale rundt å de var enige i at det ble gjort fort raskt . Så ventet lengre sist gang men allikevel så er det modningen som er problemet.. så satser på at Ovitrelle og gonalpeptyl gjør susen :)

Jeg og har selv pcos, da jeg holdt til i Porsgrunn så hadde jeg 2 forsøk som ble avbrutt, fikk ut en del egg som ble befruktet, de 2 gangene sku dem dyrke til 5 dagers men ingen overlevde. Jeg endret så klinikk og for første gang fikk jeg satt inn 5-dagers selv om det ble fryst før jeg fikk satt inn pga lett overstimulering

Skjønner du har en generell dårlig opplevelse fra Porsgrunn, og du poengterer det ofte.. det er også noen ganger veldig tilfeldig hvor god kvalitet er det er på eggene og da de ikke klarer seg til dag 5 så er jo også sannsynligvis resultatet ved et innsett det samme.. så det er jo også noe å huske på :)

Skjønner du har en generell dårlig opplevelse fra Porsgrunn, og du poengterer det ofte.. det er også noen ganger veldig tilfeldig hvor god kvalitet er det er på eggene og da de ikke klarer seg til dag 5 så er jo også sannsynligvis resultatet ved et innsett det samme.. så det er jo også noe å huske på :)
Ja absolutt, men var ikke noen go følelse når jeg egentlig hadde igjen ett forsøk og dem ga meg opp pga kvaliteten, sku ønske dem hadde hatt embryoscop som flere klinikker har, blant annet der jeg er nå, for virket som det var en av grunnene til at eggene overlevde mer enn 2-3 dager ❤️

Ja absolutt, men var ikke noen go følelse når jeg egentlig hadde igjen ett forsøk og dem ga meg opp pga kvaliteten, sku ønske dem hadde hatt embryoscop som flere klinikker har, blant annet der jeg er nå, for virket som det var en av grunnene til at eggene overlevde mer enn 2-3 dager ❤️
Embryoscope er jo kun for å monitorere embryoene slik at man har full kontroll over utviklingen, det påvirker da ikke selve utviklingen, eller?

Embryoscope er jo kun for å monitorere embryoene slik at man har full kontroll over utviklingen, det påvirker da ikke selve utviklingen, eller?
Embryoscop funker på en måte som en livmor fikk jeg beskjed om, så derfor hadde de bedre resultat i forhold til dyrking fikk jeg beskjed om

Back
Topp