Markkur til katt... noen som vet???

avelilith

Elsker forumet
Er så irritert.... før så gikk en bare på Apoteket og kjøpte en markkur. Nå må en først til dyrelegen og få resept på markkur for så å dra på Apotek og kjøpe.... Har jo utekatter, så må ha sånn kur til de 2 ganger i året. Har "hamstret" en del sånn kurer før det ble sånn, så har ikke vært hos dyrlegen enda, for å kjøpe. Men er det noen som vet åssen dette funker? Må en ha med dyra til legen, eller kan en bare ringe og få en sånn resept? Og hva er i det hele tatt vitsen med at en skal innom dyrelegen først??? Blir jo bare unødvendig dyrt og mye kjøring... Og hva (om trend) koster sånt???
Uff, har så dårlig råd om dagen, så tenkte jeg skulle ta det fra neste lønning, men så oppdaget mannen min en mark på katta ute i går, så da må jeg jo bare.... [&:] Stakkars pusene mine!!!

Jeg stakk bare innom dyrlegen og kjøpte markkur direkte fra dem jeg..
Gikk helt fint d.[;)]

Det ble slik fordi folk overdoserte dyrene sine med ormekurer! Man skal ikke gi de ormekur, om de ikke har orm.. Man skal altså ikke gi to faste ganger i året som så mange gjør, da overdoserer du. Aner ikke hvor dette kommer fra, og hvordan det ble allmen praksis, men det kan være at det er helt unødvendig å gi i det hele tatt! Du gir jo dem medisiner for en sykdom de ikke har, og det er jo ikke bra.

Her oppe er de veldig greie, enten ringer du/drar dit og bare forklarer at ditt dyr har orm (symptomer) så får du med deg en resept du kan løse inn på apotek. Jeg har ikke opplevd å måtte komme inn på undersøkelse pga orm.

Er du usikker på om din katt/hund har orm, så tror jeg de tester det ved at du leverer inn avføringsprøver.
Bare ring ditt vet. kontor så kan de nok hjelpe deg :)

ORIGINAL: Vugge

Oj! Det visste ikke jeg Gull i magen min! Så kjekt at man bare kan ringe så de fakser da! Har utsatt og utsatt jeg for jeg har ikke hatt ork til å dra innom dyrlegen! Men da skal jeg jammen ringe!

Edit: Sletta det om Sverige siden det ble avkrefta av Babybump! Leste det før vi skulle til Sverige at det var en fordel å kjøpe med seg men da er det vel slutt på det der også [:D]

Hmm.. mamma og pappa var i Sverige i midten av mai, og de fikk da kjøpt det på apoteket der [:)]

Takk for hjelp jenter!!! Skal uansett ringe dyrlegen med en gang i morra tidlig.... [:)]

ORIGINAL: Goth.mummy

Det ble slik fordi folk overdoserte dyrene sine med ormekurer! Man skal ikke gi de ormekur, om de ikke har orm.. Man skal altså ikke gi to faste ganger i året som så mange gjør, da overdoserer du. Aner ikke hvor dette kommer fra, og hvordan det ble allmen praksis, men det kan være at det er helt unødvendig å gi i det hele tatt! Du gir jo dem medisiner for en sykdom de ikke har, og det er jo ikke bra.

Her oppe er de veldig greie, enten ringer du/drar dit og bare forklarer at ditt dyr har orm (symptomer) så får du med deg en resept du kan løse inn på apotek. Jeg har ikke opplevd å måtte komme inn på undersøkelse pga orm.

Er du usikker på om din katt/hund har orm, så tror jeg de tester det ved at du leverer inn avføringsprøver.
Bare ring ditt vet. kontor så kan de nok hjelpe deg :)

Hmm...det skal vi...både til katt og hund...[8|]

Back
Topp