Markering av FN-dagen

Spirrevip

Elsker forumet
På mandag skal de markere FN-dagen i barnehagen til datteren min, og de vil gjerne at vi foreldre skal bidra med noe, har dere noen tips om hva vi kan ta med?

dytt

I gamle dager da jeg var ung,så tok alle med seg en mat rett fra sitt land,så fikk alle smake på litt forskjellig...(gikk på en skole hvor det var maaaange nasjonaliteter)

lag en kake eller noe....
Husker ei jente som hadde med marsipan kake som mamman hennes hadde laget. marsipan lokket var lyse blått og så ut som FN flagget... jeg og veninna mi var såååå misunnelige på ei som hadde så kreativ mor,følte oss sååå store der vi sto med ris kremen vår og en vaffel stabel[:D]

her har de spurt foreldre om bake kaker som loddes ut. og kaker som blir solgt i stykker

Kake kan jeg ikke ta med, det er kakeforbud i barnehagen, om de ikke gjør et unntak på FN-dagen da.

ORIGINAL: cecfi

Kake kan jeg ikke ta med, det er kakeforbud i barnehagen, om de ikke gjør et unntak på FN-dagen da.

Ta med noe mat da...men sikkert vannskelig det også da... kommer jo ann på hvor mange barn de er osv..
Lag noen  grove horn da vel og fyll de med litt ost å sånn... "sunt" og godt[:D]

Ja kanskje det :) takk for tipset, tenkte kanskje litt på grovbrød med brunost, tror dere det hadde funket eller?

ORIGINAL: cecfi

Ja kanskje det :) takk for tipset, tenkte kanskje litt på grovbrød med brunost, tror dere det hadde funket eller?

Det er jo perfekt[:D]

På FN-dagen her var det en mamma osm har kjøpt noen pakker potetlompe.
Inni hadde hun puttet rucola, rømmedressing og litt ymse kjøttpålegg og rullet de sammen.
Det var kjempepopulært.
Det er sunt (avhengig av hva du putter inni), billig og enkelt.
For meg er det ingen tvil om hva jeg skal lage til i morgen.

Ellers jo alltid Vestlandslefse en favoritt her i huset.
Kjøp en boks med sånne tørre lefser.
Legg de mellom våte håndklær. Vent 15minutter.
Smør på smør, melis og kanel. Del i biter - FERDIG!

Back
Topp