Mark i rumpa

Anita23

Glad i forumet
*** Har funnet synderen. Det var min datter på 2 år som har gitt meg det.
så da kan jeg slå meg til ro med at det "bare" er småmark [8D]

Takk for alle svar [:)]

***Noen her som har hatt det?
Jeg har funnet ut at jeg har det, men vet ikke hvordan mark.
leter og leter på google men blir liksom ikke helt klok på det.

Jeg har kjent det i flere mnd, men ikke sjekket det før sent igårkveld.
da skjønte jeg at jeg hadde det og fikk helt panikk. så da gikk turen til legevakta for piller.

jeg fikk beskjed om å ta 1 pille og så 1 pille om en uke.
føler dette er alt for lite? tok pilla igår, men kjenner ingen bedring?!

Dette ble litt langt og rart og er drit flaut. Håper det er noen som har vært igjennom dette.
jeg skal ringe legen så fort jeg står opp på mandag.

Er redd det er bendelorm og ikke småmark. hvordan lissom kjenne forskjell?

Fysj[:'(]
Hvordan merka du at du hadde mark da?
Og hvor kan du ha fått det ifra?[:o]

Lurer jeg og på.... [8|]

Ekle detaljer, men jeg kjenner det kiler i rumpehullet [:-][:(]

Jeg har 2 små barn og jobber i barnehage, så er mye mulig derfra [&:]

ja, jeg har lest det. skal vaske ALT.
men har helt panikk for at de fortsatt er der [&o]

Har vondt i magen etter jeg tok pilla å, så er vel noe som virker....

T gikk på den kuren for ikke lenge siden.. funka det altså - har ikke klaget på vondt i rumpa etter det.. [:)] Han klødde seg sår..

Med bare 1 pille? jeg tok 2 igår og føler for å ta 2 idag. for å være heeeelt sikker på at dritten blir borte.

Vi hadde en kur med det nettopp.
En pille først også en etter en uke, alle ble kvitt udyrene [:D]

ORIGINAL: Anita23

Med bare 1 pille? jeg tok 2 igår og føler for å ta 2 idag. for å være heeeelt sikker på at dritten blir borte.

Nei. Du skal ta en i går - og en om en uke.

T fikk mikstur - så han måtte svelge en dose en dag og neste dose en uke etter.
Det er sånn den er laget - og det er sånn den virker.

stemmer deter helt rett med 1 pille...
hvis de er de samme som da jeg gikk på de. så tok det vel 2 dager eller noe slikt,, å bæsjen blei helt rød/rosa[8D][:D]
kan være jeg husker litt feil for jeg var bare 11 år[8D][:D][:D][:D]

Vi har akkurat hatt et par tilfeller i barnehagen hvor eg jobber og legen til det ene barnet hadde sagt at det var like smittsomt som omgangssyke. Så det er ganske rart at man ikke hører mer om det. Hadde faktisk egentlig ikke hørt om det før nå[8|] Dumt at det er så tabubelagt for det er nok med på at det smitter lettere også[:'(]

ORIGINAL: Dollface

Ja, jeg vet det. men du vet jo ikke om det er mark eller bendelorm. er det bendelorm må du ta 4 om dagen i 3 dager.
og det stod ikke hvor lenge det tok før de døde.

Ja, jeg vet det. men du vet jo ikke om det er mark eller bendelorm. er det bendelorm må du ta 4 om dagen i 3 dager.
Tror man blir rimelig syk om man har bendelorm.

Gutten min hadde bendelorm. Men bendelorm er SJELDENT i Norge[;)] Så tviler på du trenger å tenke på det[:)]
Han fikk ormen mest sannsynlig fordi vi var i Ungarn 1 1/2 års tid før ormen kom ut. (holdt på å svime av når jeg fant en lang orm i bleia på gutten)[8D]

Her gikk hele familien på kur[;)]

ORIGINAL: SeHvaSomSkjer!

Vi har akkurat hatt et par tilfeller i barnehagen hvor eg jobber og legen til det ene barnet hadde sagt at det var like smittsomt som omgangssyke. Så det er ganske rart at man ikke hører mer om det. Hadde faktisk egentlig ikke hørt om det før nå[8|] Dumt at det er så tabubelagt for det er nok med på at det smitter lettere også[:'(]

Ja, jeg hører aldri noen prater om det. men når jeg googla det, så jeg at det var svæært vanlig.
dumt det blir sånn...

ORIGINAL: forvirretmor

Nei, er som regel få eller ingen symptomer på bendelorm[;)]

ORIGINAL: Gitte__

Gutten min hadde bendelorm. Men bendelorm er SJELDENT i Norge[;)] Så tviler på du trenger å tenke på det[:)]
Han fikk ormen mest sannsynlig fordi vi var i Ungarn 1 1/2 års tid før ormen kom ut. (holdt på å svime av når jeg fant en lang orm i bleia på gutten)[8D]

Huff, stakkars gutt. godt den er ute nå da [:D]
Tanta mi hadde bendelorm uten at ho visste om det. fant den når ho var på do en dag [8D]

ORIGINAL: forvirretmor

Nei, er som regel få eller ingen symptomer på bendelorm[;)]

jupp, symptomer er kiling i rumpa....mente enig med deg gitte :)

bendelorm er svært skjeldent da.. her antok legen at han enten hadde småmark eller sår i rumpa som gjorde at han klødde som besatt.. han lå og grein om kvelden fordi det klødde sånn, men jeg så ingen tegn til mark.. og det sa også legen at man ikke trengte å se.. 

Huff, stakkars gutt. godt den er ute nå da [:D]
Tanta mi hadde bendelorm uten at ho visste om det. fant den når ho var på do en dag [8D]

Skal love deg at jeg hadde dårlig samvittighet når gutten min hadde sove veldig dårlig på natta i tiden før den kom ut. Så den plaga han nok litt[&o]

Og JEG var livredd for å bæsje etter det[>:] Redd det skulle komme døde ormer ut av meg[&:][8D]

Back
Topp