Mariusgenser - hvilke farger?

Hvitveisen

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Hvilke farger syns du er finest? Har litt lyst på de originale med blå som hovedfarge, men det finnes jo så mange andre fine og?! Genseren er forresten til meg :D

Genseren skal strikkes med rundfelling. Den er i boks ;)

Jeg syns den er fin i de orginale fargene, men også den varianten hvor naturhvit er hovedfargen.
attachment.php

Jeg har ikke sett brun før, men den var jo også veldig fin.

IMG_0150-6281.jpg

Jeg vil ha mørk grå som hovedfarge, lys grå mønster og lys blå øverst :)

brun/beige eller lilla :love017

Brun bunnfarge, hvit mønsterfarge og en rosa farge i samme fargedurskala som brunen som kontrastfarge?

Jeg syns den er fin i de orginale fargene, men også den varianten hvor naturhvit er hovedfargen.
attachment.php

Jeg har ikke sett brun før, men den var jo også veldig fin.

IMG_0150-6281.jpg
Jeg har denne med hvit bunn og rundfelling. Synes det er den fineste, og mørk blå bunn på en god andreplass ;)

jeg liker best den "orginale" med mørk blå som hovedfarge. svigermor driver og strikker Marius genser til meg nå. =)

Jeg holder også på med denne og gikk for svart, hvit og rød. Klassisk og finere enn den blå synes jeg. I bladet fra sandnes garn er den faktisk avbildet i svart, men jeg trodde først den var mørk blå... Om jeg hadde kledd fargene hadde jeg valgt hvit med beige mønster. Den er nydelig!

Liker best den orginale jeg:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hmm. Dette må jeg sove på. Liker den godt i marine med hvitt mønster og rød kant. Men selv er jeg veldig.. Lyserosa.. Så vanskelig dette var da! Har hvit genser fra før, så vil gjerne ha en mørkere denne gangen.

Takk for tips og bilder forresten :)

Jeg har en med hvit som grunnfarge, blått mønster og rødt der det er rødt i mønsteret. Mannen har en annen blå farge enn originalen, nesten litt kongeblå og hvit mønster og svart der det er rødt i mønsteret.
Jeg synes det er fint med litt andre farger enn originalen :)
Guttungen har samme som mannen bare lyseblå, til snuppa i magen strikker jeg heldress med grå i bunn, rosa mønster og hvit på skuldrene :)

Jeg er veldig glad i gråfarger og jordfarger som beige og ulike bruntoner, så det kunne jo vært fint. Mamma har en mariusgenser som er mange år og den er lyseblå i bunnfarge, hvit mønster og mørkeblå på toppen, synes den er veldig fin. Men jeg faller nok litt tilbake på den originale genseren asså. Så om jeg skulle hatt hadde jeg nok strikket i de originale fargene.

Back
Topp