Marie Amelie

Som person er hun mer enn velkommen i Norge, men reglene må gjelde alle, unntaket skal ikke gis bare fordi de skriver bøker og blir "berømt"! 

Men hun er jo ikke bare berømt. Hun har jo vokst opp her. Hun har jo hele sitt nettverk her, har lært seg språket helt flytende, og føler at Norge er sitt hjem. Jeg syns det er mange som kunne blitt sendt tilbake mot at hun skal få bli.

ORIGINAL: Vand

Som person er hun mer enn velkommen i Norge, men reglene må gjelde alle, unntaket skal ikke gis bare fordi de skriver bøker og blir "berømt"! 

signerer vand

ORIGINAL: Reinbue

Men hun er jo ikke bare berømt. Hun har jo vokst opp her. Hun har jo hele sitt nettverk her, har lært seg språket helt flytende, og føler at Norge er sitt hjem. Jeg syns det er mange som kunne blitt sendt tilbake mot at hun skal få bli.

Men det er jo en helt annen sak! Da blir jo ikke spørsmålet bare om HUN burde få bli eller ikke, men alle i hennes situasjon! [;)]

UDI og norsk asylpolitikk jobber aaaaltfor sakte og det er en skam at mennesker som har sitt eget nettverk her i norge må reise hjem. Spesielt er dette ett sårt tema når det gjelder barn!

I tillegg så har ikke asylanter samme rett til Norskopplæring og jobb som innvandrere som har fått godkjent opphold. Dermed sitter mange asylanter i årevis og ikke lærer seg ett ord norsk - og har lite innhold i hverdagen = kriminalitet.

Nei, dette er veldig komplekst! Men så lenge reglene er slik, så kan ikke hun få spesialbehandling!

Sign!

Jeg forstår hva du mener, og er enig i en del av det. Men nettopp fordi Norge er så dårlig på dette området så syns jeg det blir feil å straffe de menneskene. Hun var jo et barn når hun kom hit, og ja, hun har brutt loven, men hun har gjort det i beste mening.
Jeg ikke at de bare kan kaste henne ut, og heller ikke andre som er i hennes situasjon. Da bør de heller la være å slippe folk inn i første omgang.

Jeg forstår hva du mener, og er enig i en del av det. Men nettopp fordi Norge er så dårlig på dette området så syns jeg det blir feil å straffe de menneskene. Hun var jo et barn når hun kom hit, og ja, hun har brutt loven, men hun har gjort det i beste mening.
Jeg ikke at de bare kan kaste henne ut, og heller ikke andre som er i hennes situasjon. Da bør de heller la være å slippe folk inn i første omgang.

Men det kan de jo ikke gjøre! Vi må jo ta i mot og huse de som virkelig trenger hjelpen! [;)]

Ja, jeg ser jo den.. men hva er planen da. Etter at de har fått kommet inn? Jeg syns uansett at det er umoralsk å sende henne ut.

jeg synes at hun desverre må sendes ut[&o] fordi det er slik reglene er, og man kan ikke ha noen forskjellsbehandling.

Men sånn innerst inne så tenker jeg at d helt forferdelig å sende henne ut, en så ressurssterk kvinne, som virkelig har jobbet og stått på. Hun har jo hele nettverket sitt her, tatt utdanning osv...

regler er regler, gjelder for alle...

ORIGINAL: Mirakeljente

enig... er mektig provosert av at politikere kan gå ut å si at norge mister en ressurs sterk person osv, er eit tap for norge osv.... jeg hadde kanskje ikkje fått blitt jeg da fordi jeg kun er frisør og ikke har ntnu utdannelse og skriver bøker... nei vettuhva, sjokkert jeg... syns regler er regler, skal vere likt for alle.. ikke trynebehandles....

men enig i at reglene kanskje er litt dumme innimellom... at når en er blitt såpassa intigrert i det norske samfunnet... og kommet inn hit som barn, for så å bli sendt ut når en er blitt voksen, fordi ting tar tid... nei, det blir feil... burde ikke ta årevis for å få svar på ting...

hun har jo tross alt oppholdt seg ulovlig her i landet og.... og gjør en noe ulovlig så må en stå til ansvar for handligene sine... og å si at hun blir behandlet på samme måte som kniminelle... jah, altså, hun har jo gjort noe ulovlig, og igjenn.... skal hun slippe å straffes for dette fordi hun er "riktig for norge"....?? og ikke gjør andre kriminelle handlinger...??

jeg mener hun må ut, fordi systemet nå sier at hun skal ut, og viss hun får bli, så bør da alle få bli..... ikke bare henne... altså, REGLENE må forandres.... uavhengig av hva som skjer med henne....

Noen kjapt oppsummere? har ikke fått med meg dette jeg [8|]

enig.. regler er regler.. desverre... og desverre bruker norge aaaalt for lang tid på sånne saker

ORIGINAL: KathMor

Ulovlig opphold i Norge - hun skrev en bok om det i høst. Staten har brukt massevis av år på å behandle søknaden hennes. Nå har hun oppholdt seg ulovlig i Norge, og skal kastes ut.

Har fått enorm oppmerksomhet pga boken hun skrev, og at hun har dannet seg nettverk her og klart å ordne seg en utdannelse på tross av at hun er ulovlig i Norge.

ORIGINAL: KathMor

Ulovlig opphold i Norge - hun skrev en bok om det i høst. Staten har brukt massevis av år på å behandle søknaden hennes. Nå har hun oppholdt seg ulovlig i Norge, og skal kastes ut.

Har fått enorm oppmerksomhet pga boken hun skrev, og at hun har dannet seg nettverk her og klart å ordne seg en utdannelse på tross av at hun er ulovlig i Norge.

Skrevet en bok om å oppholde seg i Norge ulovlig? [:-]

altså d er jo veldig kjipt ettersom hun kom til Norge når hun var 15 år... og da ikke myndig, så hun har jo ikke valgt å komme til landet her selv. Og så blitt her i 10 år, og er bra utdannet osv... Nettverket hennes er jo i Norge, hun prater bedre Norsk enn Russisk[;)]

Men regler er regler[;)] da må d skje noe med de[;)]

enig med du

Men det er jo en helt annen sak! Da blir jo ikke spørsmålet bare om HUN burde få bli eller ikke, men alle i hennes situasjon! [;)]

UDI og norsk asylpolitikk jobber aaaaltfor sakte og det er en skam at mennesker som har sitt eget nettverk her i norge må reise hjem. Spesielt er dette ett sårt tema når det gjelder barn!

I tillegg så har ikke asylanter samme rett til Norskopplæring og jobb som innvandrere som har fått godkjent opphold. Dermed sitter mange asylanter i årevis og ikke lærer seg ett ord norsk - og har lite innhold i hverdagen = kriminalitet.

Nei, dette er veldig komplekst! Men så lenge reglene er slik, så kan ikke hun få spesialbehandling!

Jo, asylsøkere har rett på norsk læring- men ikkje dublinere!!!! Så de som er int. lærer norsk om de vil!!!

Personlig så synes eg meir synbd på de som blir sendt ut av landet, uten noen spes. ressurser, som kanskje blir stående på "bar bakke!!!! Men denne jenta har jo verfall vist at ho e ressurs sterk, og har muligens et bedre utgangspunkt en mange andre som blir sendt ut av landet!!!

ORIGINAL: Tovvar

Jo, asylsøkere har rett på norsk læring- men ikkje dublinere!!!! Så de som er int. lærer norsk om de vil!!!

Personlig så synes eg meir synbd på de som blir sendt ut av landet, uten noen spes. ressurser, som kanskje blir stående på "bar bakke!!!! Men denne jenta har jo verfall vist at ho e ressurs sterk, og har muligens et bedre utgangspunkt en mange andre som blir sendt ut av landet!!!

Du har helt rett, formulerte meg feil! [;)] Dublinere har ikke rett på opplæring, og desverre er det veldig mange av de rundt omkring[;)]

Back
Topp