Marginal feste av navlestreng

Missie

Forelsket i forumet
VIP
Januarlykke 2020
Vat på OUL i dag, trodde jeg var 18+6, men jordmor sa jeg var i uke 19+5. Men hun måtte ha hjelp fra en annen jordmor og sa morkaka lå både foran og bak. I ultralyddiagnostikken står det at navlestrengfestet er marginalt. Jeg var inne over en time, og de brukte veldig lang tid på å finne festet. Ellers var alt anatomisk normalt.

Så da lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Fikk også beskjed om å ta kontakt med de dersom jeg skulle få blødninger eller andre komplikasjoner. Noe jeg heller ikke trodde var vanlig før etter uke 22.

Morkaka kan man blø fra i alle faser av svangerskapet, men er nok mest vanlig mot slutten. Jeg har selv morkaka liggende nært åpningen, og har blødd av og på i hele svangerskapet. Er 22+0 nå. Men så finnes det jo også noen som ikke blør i det hele tatt.

Morkaka kan man blø fra i alle faser av svangerskapet, men er nok mest vanlig mot slutten. Jeg har selv morkaka liggende nært åpningen, og har blødd av og på i hele svangerskapet. Er 22+0 nå. Men så finnes det jo også noen som ikke blør i det hele tatt.

Ja, det vet jeg. Men de sa dette var spesielt da festet til navlestrengen var marginalt, i tillegg til at jeg hadde hatt tidligere blødninger.

Back
Topp