Mareritt

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Usj, våknet for 30min siden fra et fryktelig mareritt og blir ikke kvitt den ekle følelsen jeg våknet med :( drømte at jeg, samboer og ungene var på tur og gikk oss bort. Vi måtte finne et sted å sove, og fant et sted. Det var allerede noen der, som jagde oss og vi kom oss inn på et rom og fikk låst døra. De prøvde å dundre ned døra for å komme seg inn. Da våknet jeg.

Flere som har hatt mareritt som dere ikke blir helt kvitt?
Kjenner at jeg ikke har lyst til å sove igjen akkurat nå før jeg får roet meg litt:shy:

Har noen skikkelig ekle mareritt iblant og på grunn av generell angst er det veldig vanskelig å sovne igjen før jeg føler meg ordentlig trygg.
Vi har en avtale om at jeg vekker mannen når jeg våkner av sånne (noen ganger har han vekket meg fordi jeg lager lyder eller beveger meg mye i senga).
Noen ganger lager jeg en kopp te, varmer risputa og sitter i armkroken hans til pulsen har roa seg skikkelig ned :Heartred

I dårlige perioder kan jeg bli redd for å sove, da blir mannen med til jeg har sovnet eller så hører jeg på meditasjonsvideoer fra YouTube.

Håper du får sove igjen snart, slike mareritt er absolutt ikke noe gode.:Heartred

Ja fryktelig mareritt iblant. Eg veit ikkje som skjedde sist eg hadde det, falt ut av senga og landa 1.5 meter bortenfor og knuste ein leikekasse. Eg har sår enda etter det og det er 14 dager siden.

Har noen skikkelig ekle mareritt iblant og på grunn av generell angst er det veldig vanskelig å sovne igjen før jeg føler meg ordentlig trygg.
Vi har en avtale om at jeg vekker mannen når jeg våkner av sånne (noen ganger har han vekket meg fordi jeg lager lyder eller beveger meg mye i senga).
Noen ganger lager jeg en kopp te, varmer risputa og sitter i armkroken hans til pulsen har roa seg skikkelig ned :Heartred

I dårlige perioder kan jeg bli redd for å sove, da blir mannen med til jeg har sovnet eller så hører jeg på meditasjonsvideoer fra YouTube.

Håper du får sove igjen snart, slike mareritt er absolutt ikke noe gode.:Heartred
Det er ikke godt, nei..
Ikke så ofte jeg har slike mareritt som gjør meg skjelven, men dette gikk innpå meg:shy:
Jeg fikk følelsen av at jeg måtte sjekke at dørene var låst, og måtte ta en ekstra titt inn til ungene. Jeg klarer bare ikke å legge fra meg den ubehagelig følelsen av at noe kan skje :sorry:

Så godt å høre hvordan mannen din passer på deg når du får slike dumme mareritt :Heartred er det noe som går igjen hos deg, noe slags mareritt, eller varierer det?

Ja fryktelig mareritt iblant. Eg veit ikkje som skjedde sist eg hadde det, falt ut av senga og landa 1.5 meter bortenfor og knuste ein leikekasse. Eg har sår enda etter det og det er 14 dager siden.
Grusomt :sorry:
Jeg hadde sovnet på sofaen, så våknet opp alene. Lå bare og kikket i taket mens jeg prøvde å bearbeide marerittet. Men har ikke blitt kvitt den ubehagelige følelsen av at jeg er redd :shy: jeg drømte at minsten løp avsted, jeg fikk akkurat tak i han slik at vi kom oss inn på det rommet i siste sekund. Jeg kjente at jeg (i marerittet og i våken tilstand) var livredd for at noe skulle skje ungene :(

Grusomt :sorry:
Jeg hadde sovnet på sofaen, så våknet opp alene. Lå bare og kikket i taket mens jeg prøvde å bearbeide marerittet. Men har ikke blitt kvitt den ubehagelige følelsen av at jeg er redd :shy: jeg drømte at minsten løp avsted, jeg fikk akkurat tak i han slik at vi kom oss inn på det rommet i siste sekund. Jeg kjente at jeg (i marerittet og i våken tilstand) var livredd for at noe skulle skje ungene :(

Ja.. Eg trudde eg knakk minst ei tå. Slo skuldra og kneet, er fortsatt hoven og blå. Pluss der eg traff kassen, gikk det hull og eg blødde. Heldigvis sjeldent. Men grua meg til å sove i den senga. Hadde eg ikkje visst betre, skulle eg trudd noko dytta meg ut av, for 1.5 meter ca er langt det... Men eg sover aleine..

Ja.. Eg trudde eg knakk minst ei tå. Slo skuldra og kneet, er fortsatt hoven og blå. Pluss der eg traff kassen, gikk det hull og eg blødde. Heldigvis sjeldent. Men grua meg til å sove i den senga. Hadde eg ikkje visst betre, skulle eg trudd noko dytta meg ut av, for 1.5 meter ca er langt det... Men eg sover aleine..
Wæææ:nailbiting:

Det er ikke godt, nei..
Ikke så ofte jeg har slike mareritt som gjør meg skjelven, men dette gikk innpå meg:shy:
Jeg fikk følelsen av at jeg måtte sjekke at dørene var låst, og måtte ta en ekstra titt inn til ungene. Jeg klarer bare ikke å legge fra meg den ubehagelig følelsen av at noe kan skje :sorry:

Så godt å høre hvordan mannen din passer på deg når du får slike dumme mareritt :Heartred er det noe som går igjen hos deg, noe slags mareritt, eller varierer det?
Har noen faste, men også noen som bare plutselig kommer uten forklaring.
De fleste er forklarlige fra tidligere traumer, men gjør de ikke mer behagelige eller lettere å roe seg ned fra.
De er nesten verre enn de uforklarlige..

Gjør det du trenger for å roe deg ned.
Prøver du å sove før kroppen er ute av fluktmodus blir det nok bare verre å legge seg..

Har noen faste, men også noen som bare plutselig kommer uten forklaring.
De fleste er forklarlige fra tidligere traumer, men gjør de ikke mer behagelige eller lettere å roe seg ned fra.
De er nesten verre enn de uforklarlige..

Gjør det du trenger for å roe deg ned.
Prøver du å sove før kroppen er ute av fluktmodus blir det nok bare verre å legge seg..
Kjenner at jeg begynner å roe meg litt nå, hjalp å komme seg inn her og trykke litt :happy:
Nei, forklarlige eller uforklarlige, forferdelige greier med mareritt:(:Heartred

Har flere mareritt fra barndommen jeg ikke klarer å glemme :( har også i voksen alder, da er det som regel at noe skjer med barna. Det er en forferdelig følelse! Håper du snart klarer å riste den av deg!

Nå har jeg ikke traume mareritt fra barndommen, de må håndteres av fagpersoner. Men har mareritt innimellom og da er det eneste som hjelper å stå opp og gå på do. For da kommer jeg meg ut av senga, ut av situasjonen, og våkner såpass at jeg får realitetsorientert meg. Ubehagelig er det uansett

Jeg fikk sovet igjen og ikke drømt noenting etter det (som jeg husker hvertfall), tror det var marerittet og mørket sammen som gjorde at jeg ikke helt klarte å legge det fra meg med en gang :p

Ikke ofte, men innimellom har jeg mareritt og våkner av følelsen at noen er inne i huset. Da må jeg stå opp å sjekke, ikke så gøy å legge seg igjen.

Jeg pleier ikke å våkne etter vonde drømmer, men når jeg får mareritt er det som regel om at noe skal skade eller drepe meg. Som regel prøver de å knekke nakken min eller knivstikke meg :/

Jeg må også vekke mannen når jeg har sånne mareritt som ikke slipper taket. Som regel må han gå en runde for å låse dører, og lukke vinduer, og så må han ligge å holde rundt meg etterpå.

Datteren min sov med meg i natt, og da jeg bråvåknet i natt trodde jeg at hun var død :( Helt grusomt! Hun lå der så stille og fredelig :(
Hater slikt! Tok lang tid å sovne igjen......

Jeg fikk sovet igjen og ikke drømt noenting etter det (som jeg husker hvertfall), tror det var marerittet og mørket sammen som gjorde at jeg ikke helt klarte å legge det fra meg med en gang :p
Godt at du fikk sove og sov i fred etterpå :)

Uff sånt er så ekkelt! Drømmer spesielt mye nå i graviditeten, og hvis det er vonde drømmer som da også gjerne involverer barna er det helt ille :( må gjerne stå opp og drikke litt og bare sitte litt i sofaen for å komme til meg selv.. hater mareritt

Back
Topp