Mareritt

SelinesMam

Glad i forumet
Seline hylte skikkelig i natt, og jeg kom meg opp av senga og inn til ho, ho var helt hysterisk, og sa at Sabeltann hadde tatt smokkene hennes. Ho nekta å legge seg til alene igjen.

Noen andre her som har mareritt?

Uff...stakkars snuppa di...[&o] Sabeltann kan virkelig være skummel!!

Her har vi ennå ikke opplevd mareritt...som jeg vet om ihvertfall![:)]

Off det er ikkje noge kjekt [&o] Kjelli har og hatt mareritt noen ganger, men han bar bare plutslig begynt å brølhyle og ikke ville legge seg igjen, men fortalte ikkje mammaen sin hvorfor.. 

Det verste er når barnet synes ting blir enda skumlere i halvsøvne når du dukker opp i døra og kommer for å trøste, som om du er verdens mest skumle vesen, hylskriker, og da tar det litt tid før barnet roer seg ned. Noen ganger måtte man bare trekke seg litt tilbake og snakke rolig fra 1 meters hold, slik at barnet ikke følte seg så presset, noe som hjalp når barnet var veldig hysterisk.

Har ennå ikke opplevd dette med Levi Casper, men han må sikkert gjennom en sånn fase han også, på lik linje med sine to eldre brødre. Tror det er helt naturlig jeg.

Einaste eg husker ho har fortalt var at ho drøymde me hadde gløymt lillebror på butikken [:-]

Ja, det hender Una brøler og skriker noen netter. Veldig ofte handler det om at hun har drømt at noen har gjort noe som hun ville gjøre selv. (Hun snakker i søvne akkurat som meg.) Hun roper f.eks. "Nei, det var JEG som skulle hente den!" i fullt sinne.

For et par netter siden drømte hun at noen hadde spist grøten hennes. "Nei! Det var MIN grøt. JEG skulle spise den!"

Så det er ganske dagligdagse hendelser, som vel egentlig ikke er så skumle, men hun blir jo sint i søvne så det holder. Og hun våkner gråtende av dette, så det er jo alvorlig nok for henne.

Back
Topp