Mareritt av en legetime

Jansa

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Dro til vikar for fastlegen i dag på grunn av konstant kvalme og oppkast. Har gått ned 7 kg, så nå er jeg under 50. Har null energi og er fryktelig svimmel. Vikarlegen sa at det er helt normalt, noe jeg vet oppkast er, men er i fryktelig dårlig form. Testet urinen, og der var det utslag, men tror ikke jeg blir i så mye bedre form av penicellin...
Begynte å gråte inne på laboratoriet til sykepleierne da jeg er så oppgitt.

Stakkar. Fikk du sykemelding eller? Husker jeg fikk kun 3 dager om gangen fra vikarlegen og d var veldig slitsomt å kjøre til ham for å tigge om sykemelding og forklare at jeg var dårlig! Heldigvis så hjalp det meg å ligge og ta det med ro..

Om du har gått ned 7kg og er under 50 kg burde du kanskje fått bedre oppfølging? Nå vet jo ikke jeg hvor lang du er i forhold til vekta, men under 50 høres jo litt lite ut?

Her må det oppfølging til! Er du under 50kg og ikke viser tegn til bedring må dette følges opp. Tenker på deg! Håper du kommer deg raskt i form.

Takk for omtanken! <3
Skal på legevakten 19.30.
Det ble aldri snakk om sykmelding og legen hadde ikke hørt om afipran som jeg nevnte...

Møtte en hyggelig lege på legevakta:)
Prøvene hun tok var fine, så ikke uttørket enda heldigvis.
Jobber på en IA-bedrift, så kan visst bruke åtte egenmeldingsdager etter hverandre. Rart de skal være så restriktive på ei sykmelding?
Tenkte å spørre om 20% for en periode, men det ble aldri et tema...

E d over lang tid du har gått så mye ned?
Æ gikk ned 3 kg på ca 2-3uke med forrige og kasta opp konstant...så rimelig utmatta og da blei æ innlagt å fikk næring intravenøst i nesten 1 døgn...blei mye bedre da, sjøl om æ fortsetta å kaste opp i ettertid så va d ikke så ille mer, klatre å få litt ned som også blei... og dem skreiv meg ikke ut av sykehuset før æ hadde klart å holde på mat... æ gikk da ned fra 48 til 45 mene æ d va...

E d over lang tid du har gått så mye ned?
Æ gikk ned 3 kg på ca 2-3uke med forrige og kasta opp konstant...så rimelig utmatta og da blei æ innlagt å fikk næring intravenøst i nesten 1 døgn...blei mye bedre da, sjøl om æ fortsetta å kaste opp i ettertid så va d ikke så ille mer, klatre å få litt ned som også blei... og dem skreiv meg ikke ut av sykehuset før æ hadde klart å holde på mat... æ gikk da ned fra 48 til 45 mene æ d va...

Veide meg sist i romjula!
Bruker ikke å veie meg, men tenkte det var greit før dagens legetime...
Føler meg som en hypokonder nå, men var vell ute etter forståelse fra legen...
Har fått i meg litt taco nå til kvelds, så håper jeg holder på det.
Mannen og gutta drar på hytta i morgen og blir til søndag så jeg får hvilt meg litt:)

Back
Topp