Marengs

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvor lenge skal marengsbunn steke? Fant en oppskrift hvor det står 160 grader, ca. 1 time, men ser at fleste steder står det steking 2 timer. Kan det da stemme med 1 time?

Hvordan ser jeg om den er ferdig inni? Skal den være seig eller sprø?

150 grader i 1,5 time, så lar du bunnen kjøle sakte mens ovnsdøra står oppe ved hjelp av ei tresleiv ol.
ble kjempebra da[:)]

1 time er litt lite vil jeg tro...
Pleier å ha mine i allefall 1,5time..Å så la det kjølne i ovnen med døra litt oppe...

Steketiden avhenger jo litt av hvor tykk den er.

Dersom man lager en marengs av få eggevhiter, og lager den stor i omkrets, vil jo steketiden være kortere enn dersom man lager av masse eggehviter, og lager den liten i omkrets

ORIGINAL: Malleleo

150 grader i 1,5 time, så lar du bunnen kjøle sakte mens ovnsdøra står oppe ved hjelp av ei tresleiv ol.
ble kjempebra da[:)]

Da prøver jeg det! Takk for svar! [:)]

ORIGINAL: Oline V2

Steketiden avhenger jo litt av hvor tykk den er.

Dersom man lager en marengs av få eggevhiter, og lager den stor i omkrets, vil jo steketiden være kortere enn dersom man lager av masse eggehviter, og lager den liten i omkrets

hmm. har brukt fire eggehviter. er vel et sted rundt 24-26 cm i diameter..

ORIGINAL: LilleS

Jeg pleier steke på 125 garder i 2-3 timer[:D]

Oi! Såpass ja! Da er det nok en rar oppskrift jeg fant. 160 på 1 time.

ORIGINAL: mamsemor

ORIGINAL: LilleS

Jeg pleier steke på 125 garder i 2-3 timer[:D]

Oi! Såpass ja! Da er det nok en rar oppskrift jeg fant. 160 på 1 time.

ja det er større sjangs for at den blir seig inni da.. jeg steker på lav temp, lenge. da er jeg sikker på at den blir god[:D] Ligger gode tips for marengsbunn på detsoteliv.no forresten[:)]

Du har full pm[:D] Men altså, søk på marengsbunn på detsoteliv.no, der ligger det gode tips![:D] Vanskelig å vite sikkert når den er ferdig, men så lenge du steker lenge nok, og ikke lager den for tykk blir den god[:)]

Jeg har fått oppskift på marengs nå..

Skal stekes 1 time på 150 grader..

Det er 5 eggehvitter i marengsen...

Oppskriften sier ingenting om avkjøling i ovnen.. Må man det?

Back
Topp