Maraton-dagen

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Her går det i ett i dag.

Hentet mellomste og ei venninne i bhg i dag. De lekte. Jeg lagde middag
Mann og sønn hjem (guttungen var hos en kompis og gjorde lekser med beskjed om å være hjemme til middag 1630

Etter middag skiftet min datter før jeg tok med henne og venninna på barnedans. Hvor hennes mor kom med hennes dansekjole. Og lillemor ble med oss for hun hylte da jeg skulle dra.

Hjemme møtte vi far og sønn i gangen, påkledd og klar til å overta den bilen som har barneseter og dra på fotballtrening o plaskregnet (inne heldigvis) hun ferdig 1815, han begynner 1830.

Lillemor overmoden for kveldsmat og nå ligger jeg på senga og ammer.

1930 er storebror ferdig på forball og 20 skal jeg være på årsmøte på korpset.

Heldigvis ikke store avstander, fem min å kjøre hjemmefra til dans, to tre herfra til skolen hvor forball og årsmøte er. Men pga plaskreg og vind og hagl er det kjekt med bil...

Helst sover lille når mannen kommer hjem så han kan gi de store kveldsmat og hjelpe med tannpuss mens jeg gjør meg klar og drar.

Hvordan er dagen i dag hos dere da?
 
Ikke så travel som din nei. Her har vi vært på sykehuset med minstemann.. men halve dagen går med i bilkjøring, for det sykehuset som har barneavdeling ligger 2 timer unna. Så det var vel stort sett vår dag :)
 
Mye roligere enn din :p rolig dag på skolen. Klassetur på formiddagen og forberedelse til forelesning og forelesning på ettermiddagen.

Kjæresten og vesla henta meg klokka 4 og så dro vi for å se på sko til han og støvler til henne. Støvler fant vi ikke i riktig str på outleten, men fant sko til han :)

Hjemme lagde han middag mens jeg ammet og lekte med lille, og så har vi spist middag, lekt og ammet litt til, og nå legges henne :) nå må jeg manne meg opp til å rydde litt her. Før jeg skal sove tror jeg...
 
Før jeg hentet i bhg var jeg og lillemor innom jobben min for å levere pc'n min og så var vi og handlet, apotek for hunden. Dansesko til mellomste og klær ungene ikke vet om enda, my little pony kjole og pokemon t-skjorte. Og sjampo og balsam uten parfyme til mellomste som klør.

Rakk være hjemme en time før jeg hentet i bhg ;-)
 
Ble rent sliten av å lese om dagen din... Min har vært betraktelig mye roligere. Vi hadde en rolig morgen før jeg leverte minsta hos farmor og dro på jobb. Kom hjem 17.15 da var det å hente minsta igjen. Vi er nærmeste nabo til farmor og farfar:) Så lekte vi og kosa litt før før det var kveldsmat og kveldsstell. Nå sover a, og jeg driver å får i meg mat.
 
Hvordan er formen til vesla de LeneSvima? Syns hun det var kjekt å være hos farmor? :)
 
Hoster fortsatt en del og snørret, men i bedre form enn i går. Ho hadde kosa seg som bare det, var bare litt kjett når jeg dro. Da jeg kom for å hente så lå både farmor og onkel på gulvet og lekte med a;)

Enn med vesla di Sasty, leste jeg ikke en plass at ho hadde feber?
 
Her har der vært en veldig rolig dag. Storesøster sov dårlig natt til i dag, klaget på øreverk og sa hun måtte kaste opp (gjorde aldri det, så mistenker at det var sure oppstøt e.l.). Vi holdt henne unasett hjemme i dag for sikkerhetsskyld, samt at med så lite søvn som hun fikk var det best å være hjemme. Hun fikk være med på å levere lillesøster til dagpappa (og sovna i bilen[emoji12]), så kjøpte vi skolebolla og laga oss en god frokost. Lekte litt, så litt film, tegna (men jeg jobbet litt) og så sovnet hun på sofaen, og der sov hun i 3(!) timer.

Ettermiddagen var litt mer slitsom. Hentet lillesøster, handlet og kom hjem for å lage middag. Lillesøster var sutrete og klengete, ville bare bli holdt, så mannen måtte lage middag mens jeg la lillesøster. Viste seg at hun hadde 38,5° i feber, så det forklarte humøret. Håper hun sover det av seg, men vi får se. Ellers så blir det hjemmedag på mannen i morgen[emoji6]
 
Startet kl 0500 med en liten hyperaktiv baby. Som skulle stå opp.

Prøvde å være stille så vi ikke vekte farmor som er på besøk, men før det hadde gått 30, hadde han satt alt på hode og sto og skrek som sinnataggen selv.

Så da dukket farmor opp, med den firbeinte. Som syntes det var for tidlig å stå opp.

Innen kl var 0730 hadde hunden og gutten hatt kor sang i alle forskjellige toner og ulyder i en time. Da begynnte lille mann å gjespe. Gjorde tegn for å legge seg. 1 min etter på han i sengen og sov som et dovendyr.

Så var det bare å gjøre seg klar for å dra til legen kl 8.30. Hos legen kl 0900. Siden jeg kjørte med bestefar måtte jeg sitte å vente en time på senteret mens han var på trening. Så ble det en skvett kaffe før vi dro å handlet mat.


Vel god hjemme kl 1200. Da møtte jeg en trøtt liten gutt hjemme som igjen var klar for å legge seg. Så det ble litt kosing før vi gikk å la han. ( hadde jeg vært smart hadde jeg godt å lagt meg. ?))

Nei jeg gikk å tok siste del av vaska og bretta tøy. Sendte noen Emailer og ryddet barnerommet som snart er ferdig. Vi manglet å sette opp noen klistermerker, henge opp lysene og rydde litt mer.

Fikk så vaska kjøkkenet gjort klart salaten, dressingen og lagt kyllingen i marinade.

Fikk 15 min før lille mann igjen var våken. Og da våknet han med feil bein igjen og sinnataggen var på besøk.

Vi tok på klærene og kom oss ut trillet en tur på glatt isen hilste på hestene og gikk en tur. Tilbake stall vi innom bestefar og da ble man litt bedre humør.

Men det varte ikke lenge....
Så kom pappa hjem. Og jeg fikk gjort ferdig heste maten mens pappa gikk med sinnataggen på armen.

Så fikk vi inn på barnerommet og lot han base i den ferdig sengen med den nye madrassen. Det var en suksess da han fant ut at han kunne kaste seg i sengen og klatre på veggen. Så var alt lult

Så begynnte vi å sette på klistermerker som ikke var bra. Da ingen av oss kunne underholde han.

Men om og men så klarte vi det uten bråk.

Så fikk vi skrudd på taklyset. Men fikk ikke tatt nattlysene.

For da måtte hester få mat og gutten i badet.

Badetiden tok 30 min lenger da L ikke ville ha på seg bleie eller pysj. Med litt om og men fikk vi det på og lille mann skulle få en banan. Da var alt perfekt.....

Så var det å forberede middagen til folket. Som gikk greit mens L gikk å surra rundt på gulvet mellom kjøkkenet og stua.

Så kom ole lukk øye, men det hjalp lite for L er laken sky for tiden... så nå hopperne i senga og skravler...med bamsene... med en sur mine... og så litt glad igjen ..* sukk*

Jeg derimot er død..... og skal legge meg om litt. For i morgen skal jeg til tannlegen * gjesp*
 
Herlighet, for en dag! Vind, regn og hagel hørtes jo helt nydelig ut.

I dag var G uten stldomssymptomer, så da sendte i han til bestemammaen:) jeg måtte være lenge på jobb fordi vi øver til en kommende stor forestilling i valgfaget sal&scene. Jeg elsker det, men blir ekstremt sliten av å holde kustus på 100 elever som skal synge, dramatisere, spille og danse. Hsr med meg to andre lærer også, men de er mer kunstnerisk annlagt enn organisatorisk :p 3 uker, så er vi ferdige.

Hjemme er G veldig mammadalt. Syns det er veldig koselig at han vil kose og leke, men begynner å bli litt lei av skrik fra full hals hver gang jeg feks skal på do. Høres så dramatisk ut! Kqnskje han vet at tiden som enebarn snart er forbi :p
 
Startet kl 0500 med en liten hyperaktiv baby. Som skulle stå opp.

Prøvde å være stille så vi ikke vekte farmor som er på besøk, men før det hadde gått 30, hadde han satt alt på hode og sto og skrek som sinnataggen selv.

Så da dukket farmor opp, med den firbeinte. Som syntes det var for tidlig å stå opp.

Innen kl var 0730 hadde hunden og gutten hatt kor sang i alle forskjellige toner og ulyder i en time. Da begynnte lille mann å gjespe. Gjorde tegn for å legge seg. 1 min etter på han i sengen og sov som et dovendyr.

Så var det bare å gjøre seg klar for å dra til legen kl 8.30. Hos legen kl 0900. Siden jeg kjørte med bestefar måtte jeg sitte å vente en time på senteret mens han var på trening. Så ble det en skvett kaffe før vi dro å handlet mat.


Vel god hjemme kl 1200. Da møtte jeg en trøtt liten gutt hjemme som igjen var klar for å legge seg. Så det ble litt kosing før vi gikk å la han. ( hadde jeg vært smart hadde jeg godt å lagt meg. ?))

Nei jeg gikk å tok siste del av vaska og bretta tøy. Sendte noen Emailer og ryddet barnerommet som snart er ferdig. Vi manglet å sette opp noen klistermerker, henge opp lysene og rydde litt mer.

Fikk så vaska kjøkkenet gjort klart salaten, dressingen og lagt kyllingen i marinade.

Fikk 15 min før lille mann igjen var våken. Og da våknet han med feil bein igjen og sinnataggen var på besøk.

Vi tok på klærene og kom oss ut trillet en tur på glatt isen hilste på hestene og gikk en tur. Tilbake stall vi innom bestefar og da ble man litt bedre humør.

Men det varte ikke lenge....
Så kom pappa hjem. Og jeg fikk gjort ferdig heste maten mens pappa gikk med sinnataggen på armen.

Så fikk vi inn på barnerommet og lot han base i den ferdig sengen med den nye madrassen. Det var en suksess da han fant ut at han kunne kaste seg i sengen og klatre på veggen. Så var alt lult

Så begynnte vi å sette på klistermerker som ikke var bra. Da ingen av oss kunne underholde han.

Men om og men så klarte vi det uten bråk.

Så fikk vi skrudd på taklyset. Men fikk ikke tatt nattlysene.

For da måtte hester få mat og gutten i badet.

Badetiden tok 30 min lenger da L ikke ville ha på seg bleie eller pysj. Med litt om og men fikk vi det på og lille mann skulle få en banan. Da var alt perfekt.....

Så var det å forberede middagen til folket. Som gikk greit mens L gikk å surra rundt på gulvet mellom kjøkkenet og stua.

Så kom ole lukk øye, men det hjalp lite for L er laken sky for tiden... så nå hopperne i senga og skravler...med bamsene... med en sur mine... og så litt glad igjen ..* sukk*

Jeg derimot er død..... og skal legge meg om litt. For i morgen skal jeg til tannlegen * gjesp*
Haha, herlighet! Håper virkelig du får slappet litt av i morhen
 
Hørtes virkelig ut som lille ikke har hatt dagen i dag Aninee. Håper han får en bedre dag i morgen:) Slitsomt for både liten og stor slike dager.
 
Fyll kaos i dag. Eldste ville ikke i bhg. Jeg tenkte at det var greit forsiktig hu egentlig var sjalu og ville møte sine oldeforeldre. Vi reiser ut kl 10 og går på senter sammen med dem til kl 13( biltur på ca 15 min). Drar hjem og mannen kommer og sier han må ha bilen min i morgen. Greit tenker jeg og da nå jeg hente skoene til barna I dag. Ei veninne spør om vi er hjemme om hu kan komme. Vi sier det er greit og hu kommer rett etter middag og rett før vi drar for å hente sko kl 17( biltur på ca 20 min en vei). Kommer hjem med sko og to ekstatiske barn som løper rundt med sine nye sko. Eldste går mot badet med yngste i hælene. Plutselig skriker han rett ut. Eldste lukker igjen døra over fingrene hans. En finger blir helt flat i det ene leddet( altså fingeren var normal både over under), jeg kaster han I bilen og kjører til legevakta 2 min unna. Ikke knekt og fått normal form utenom at fingeren har vokst 3 ganger sin størrelse. Så er det hjem og da er kl 18.45. Barna leker litt før vi spiser kveldsmat alle sammen med veninne. Yngste legger seg og eldste kjører litt show før hu legger seg. Nå har akkurat veninnen min reist og jeg er helt kaputt. Eldste SKAL I bhg I morgen og jeg skal bare slappe av.
 
Fyll kaos i dag. Eldste ville ikke i bhg. Jeg tenkte at det var greit forsiktig hu egentlig var sjalu og ville møte sine oldeforeldre. Vi reiser ut kl 10 og går på senter sammen med dem til kl 13( biltur på ca 15 min). Drar hjem og mannen kommer og sier han må ha bilen min i morgen. Greit tenker jeg og da nå jeg hente skoene til barna I dag. Ei veninne spør om vi er hjemme om hu kan komme. Vi sier det er greit og hu kommer rett etter middag og rett før vi drar for å hente sko kl 17( biltur på ca 20 min en vei). Kommer hjem med sko og to ekstatiske barn som løper rundt med sine nye sko. Eldste går mot badet med yngste i hælene. Plutselig skriker han rett ut. Eldste lukker igjen døra over fingrene hans. En finger blir helt flat i det ene leddet( altså fingeren var normal både over under), jeg kaster han I bilen og kjører til legevakta 2 min unna. Ikke knekt og fått normal form utenom at fingeren har vokst 3 ganger sin størrelse. Så er det hjem og da er kl 18.45. Barna leker litt før vi spiser kveldsmat alle sammen med veninne. Yngste legger seg og eldste kjører litt show før hu legger seg. Nå har akkurat veninnen min reist og jeg er helt kaputt. Eldste SKAL I bhg I morgen og jeg skal bare slappe av.
Huff, stakars liten :-( Små barn og dører kan være skumle greier :-/ Men bra at det ikke var noe mer som var skjedd, kunne vel ha gått mye verre (har hørt om de som mister fingeren i dører[emoji44])
 
Mange som har grunn til å legge seg sliten nå.

Men jeg bare elsker disse innblikkene i andres liv!
 
Huff, stakars liten :-( Små barn og dører kan være skumle greier :-/ Men bra at det ikke var noe mer som var skjedd, kunne vel ha gått mye verre (har hørt om de som mister fingeren i dører[emoji44])
Med en gang jeg åpnet døra så så det sånn ut. Fingeren var helt flat akkurat der døra hadde treffi. Det var så jævlig at jeg bare tok han på armen og løp ut, tørte ikke å se på fingeren før jeg viste den frem på legevakta og da var den heldigvis ikke flat lengre. Var redd jeg skulle svime av hvis jeg så for mye på fingeren hans.
 
Fyll kaos i dag. Eldste ville ikke i bhg. Jeg tenkte at det var greit forsiktig hu egentlig var sjalu og ville møte sine oldeforeldre. Vi reiser ut kl 10 og går på senter sammen med dem til kl 13( biltur på ca 15 min). Drar hjem og mannen kommer og sier han må ha bilen min i morgen. Greit tenker jeg og da nå jeg hente skoene til barna I dag. Ei veninne spør om vi er hjemme om hu kan komme. Vi sier det er greit og hu kommer rett etter middag og rett før vi drar for å hente sko kl 17( biltur på ca 20 min en vei). Kommer hjem med sko og to ekstatiske barn som løper rundt med sine nye sko. Eldste går mot badet med yngste i hælene. Plutselig skriker han rett ut. Eldste lukker igjen døra over fingrene hans. En finger blir helt flat i det ene leddet( altså fingeren var normal både over under), jeg kaster han I bilen og kjører til legevakta 2 min unna. Ikke knekt og fått normal form utenom at fingeren har vokst 3 ganger sin størrelse. Så er det hjem og da er kl 18.45. Barna leker litt før vi spiser kveldsmat alle sammen med veninne. Yngste legger seg og eldste kjører litt show før hu legger seg. Nå har akkurat veninnen min reist og jeg er helt kaputt. Eldste SKAL I bhg I morgen og jeg skal bare slappe av.

Stakar liten, godt det gikk bra:) Det er virkelig skrekken, altså det er mye som er skrekken, men det er så fort gjort.
 
Huff da for en hektisk dag! Håper det blir en litt roligere dag for dere i dag!
 
Med en gang jeg åpnet døra så så det sånn ut. Fingeren var helt flat akkurat der døra hadde treffi. Det var så jævlig at jeg bare tok han på armen og løp ut, tørte ikke å se på fingeren før jeg viste den frem på legevakta og da var den heldigvis ikke flat lengre. Var redd jeg skulle svime av hvis jeg så for mye på fingeren hans.
Fingre og dører er skrekken! Godt at det gikk bra!
 
Back
Topp