manuell VS elektrisk brystpumpe?

Inb

Flørter med forumet
syns dette er vanskelig å bestemme meg for. Vet jo ikke ikke stort om dette siden det er første gang jeg skal ha baby.
Noen med gode synspunkter på hva som evt er best?
 
Elektrisk!! Ikke kult å håndpumpe over lengre tid.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde håndpumpe som ikke virker på meg i det hele tatt... Måtte håndmelke. Denne gangen håper jeg elektrisk gjør susen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Husker en venninne av meg fikk senebetennelse av manuell pumpe. Da var ikke jeg i tvil når jeg fikk datteren min. Har elektrisk fra avent. Super fornøyd :)
 
  1. Eg hadde manuel me gutten. Men eg vill prøva elektrisk denna gang.
 
Jeg hadde manuell, fikk ikke ut en dråpe.. :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slet med å få til manuell sist så angrer veldig på at jeg ikke kjøpte elektrisk :/
 
Jeg brukte manuell sist, funerte bra på meg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har avent sin elektriske, hvor det også fulgte med manuelt pumpestykke - og godt var det! Jeg fikk knapt ut en dråpe med den elektriske. Da jeg byttet til den manuelle sto spruten! :D Hurra! ;) De selger sikkert den typen på apoteket ennå, da har du jo begge deler?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
  • Liker
Reactions: Inb
Jeg hadde begge deler sist da guttungen ikke ville ta puppen i det hele tatt. "Fullpumpet" i 6 1/2 måned så da var det veldig kjekt med en dobbelelektrisk. Om ikke hadde jeg ikke gjort annet enn å pumpe. Brukte den manuelle når vi var på turer og ikke hadde tilgang til strøm, også veldig kjekk å bruke i bilen. Melka flomma fint med begge deler. Nå har jeg begge liggenede. Om ikke hadde jeg ikke kjøpt noe før etter fødsel før jeg hadde sett hvordan det gikk med amminga. Er jo ikke sikkert man får melk engang og da er det bare bortkastede penger. Hadde nok aldri kjøpt den elektriske forrige gang om han hadde tatt puppen. Da hadde jeg klart meg fint med den manuelle.
Husk at man også får låne dobbel elektrisk på helsestasjonen. Var gratis de 2 første ukene og måte betale en liten sum videre når jeg gjorde det iallefall. (måtte kjøpe selve pumpesettet for 200 kr da dette bør være nytt). Da kan man jo få testet hvordan elektrisk er før man bruker masse penger på det.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: Inb
Jeg har begge deler :) greit å ha med den manuelle ut på "utflukter", mens den automatiske hjemme :)




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjøpte elektrisk som kan drives på batteri også til han som skal bli storebror... Så den syntes jeg var genial, så den har jeg fortsatt :)
 
Jeg har manuell og det har holdt for meg, men så har jeg ikke ammet mine mer enn noen uker før vi har måttet ty til flaske. Førstemann ammet jeg på natta i 3-4 mnd, og da pumpet jeg en gang eller to i løpet av dagen for å hjelpe til med å beholde produksjonen.
 
Alltid elektriske dingser på meg. Det gjelder på det meste.

Også ute i hagen. Ekektrisk kantklipper. Før satt jeg med saks for hånd...


Jo mindre håndkraft som skal til på en jobb -jo bedre.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Alltid elektriske dingser på meg. Det gjelder på det meste.

Også ute i hagen. Elektrisk kantklipper. Før satt jeg med saks for hånd...


Jo mindre håndkraft som skal til på en jobb -jo bedre.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg lånte en manuell (avent sin) da jeg fikk mitt første barn. Pumpet ikke særlig mye, da hun ikke ville ta flaske, men strevde alltid litt med å få ut noe - selv om jeg aldri hadde lite melk.

Nå har jeg kjøpt elektrisk avent. Spent på om det fungerer bedre :)
 
Jeg har elektrisk avent, og synes den fungerte kjempe bra. Det følger også med slik at du kan brukd manuell. Spent på melka denne gangen, hadde kjempe masse melk sist og da fungerte det greit med pumpe. Fryste masse melk som ble brukt når jeg måtte bort en stund fra snuppa. :)

Sent from my GT-N8020 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra februar. Jeg kjøpte en manuell fra avent som jeg brukte litt i starten for å ha et lager i fryseren . Etter det har jeg nesten ikke brukt den, så jeg anbefaler ikke å kjøpe elektrisk!! Er ikke sikkert du får bruk for den.
Jeg fant ut etter å ha brukt den manuelle at det tar lengre tid før melken "renner", for man må få i gang utdrivningsrefleksen, men det holder med manuell .


Min lille pike ❤️
 
Back
Topp