Manuell terapeut

Bkno6626542

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring med manuell terapeut? Ser lille har en klar favoritt side, er umulig å få henne til å holde hodet andre veien. Hun liker heller ikke ligge på magen og holder hodet dårlig i midtstilling...vurderer derfor å bestille time hos mtp....

Hadde definitivt gjort det. Det er gratis hvis du går til "den rette". Ring og spør. Uansett er det verdt det.
Jeg gikk der med mi da hun var noen uker gammel fordi jeg allerede da merket at hun hadde en favorittside. Hun nektet også å ligge med hodet til den ene siden. Men etter et par behandlinger hos han så var det null problem! :) Merket bedring allerede etter første gangen. Hun har et rundt og fint hode nå :)

Jenta her og hadde en favoritt side før. La alltid hodet til høyre. Vi la henne bevisst slik at lys, tv osv, kom på henne venstre side. Merker ikke noe forskjell nå:)

Vi har vært hos en :) Har var veldig flink, og selv om han ikke egentlig kunne gjøre noe for lillegutt (det var bare tarmplager som var årsaken til smertene hans), så fikk vi komme dit 3-4 ganger sånn at han undersøkte utvikling, osv. Han viste oss også babymassasje som vi av og til bruker for å avlede han når han har vondt i magen. Også fikk han alltid ut en hel masse luft og avføring, så vi hadde alltid en veldig fornøyd baby på kvelden når vi hadde vært der:D

Det jeg vil råde deg til er å gå på manuellterapi.no å se om det finnes manuelltarapauter i ditt område som har tilleggsutdanning for å jobbe med barn. Mange gjør det selv om de ikke egentlig har kompetansen til det, og jeg vil anbefale deg å holde deg unna de. Om noen først skal "bryte" på babyen din, burde det absolutt være noen som vet hva de gjør. Og som Meg&lille sier, det er jo mye man selv kan gjøre hjemme for å rette opp i det.

Takk for gode råd☺ har bestemt meg for å ringe på mandag. Noen her fra Bergen området som kan anbefale noen?

Gjør det du :)
Vi var der med jenta når hun var 5 mnd, pga at hun var slapp i musklene på den ene siden: :)

Lykke til :)

Da har vi vært hos manuell terapeut. Hun fant ingen avvik i rygg eller nakke. Hun merket at hun var litt spent og hun trykket på en del punkter og det kom mye luft. Måtte bare fortsette å legge henne på andre siden... skal på ny time i januar for å se hvordan hun utvikler seg ... Veldig glad for at alt var bra ☺

Da har vi vært hos manuell terapeut. Hun fant ingen avvik i rygg eller nakke. Hun merket at hun var litt spent og hun trykket på en del punkter og det kom mye luft. Måtte bare fortsette å legge henne på andre siden... skal på ny time i januar for å se hvordan hun utvikler seg ... Veldig glad for at alt var bra ☺
godt å høre at alt er bra! :D

Liten oppdatering. Etter vi var hos manuell terapeut er hun begynt å snu seg mer til begge sider og holder hodet mye bedre i midtstilling. Noe har nok massasje og avspenning hos manuell terapeut utrettet vil jeg tro

Back
Topp