Manuell terapeut

Rudi83

Blir kjent med forumet
Min lille prins er stort sett sutrete og skriker når han er våken. Vi tror det er luft han plages med, for han spenner seg, det rumler i magen og han promper som en mann.... Sover bra på natta, og har stort sett noen gode soveperioder på dagen. Men kan aldri ligge våken og være fornøyd. Nå har vi bestilt time til manuellterapi i morra, og er spente på om de kan gjøre noe som hjelper. Storesøster skrek også mye som baby, men hun sov dårlig i tillegg. Vi prøvde kiropraktor med henne, men vi merka ingen bedring på henne. Er det noen andre som har prøvd manuell terapeut? Og har det blitt bedre? Syns så synd på lille gutten min, også savner jeg å ha en baby man kan prate og pludre med, i stedet for å alltid måtte gå, rugge og komme over skrikingen....

Hvordan gikk det?

Det gikk bra. Lillegull hadde låsning i nakke, rygg og bekken... Ikke rart han har skriki. Var litt urolig de to første dagene etter vi var der, men nå er han en ny gutt! Gråter bare når han er sulten, trøtt osv som en "vanlig" baby. Så anbefaler virkelig andre med skrikende små det samme. Er bedre med en sjekk ekstra! Vi skal tilbake 6 uker etter vi var der. Håper det er bedring da!;)

So godt at det hjalp med behandlingen! :D

så bra! Vi skal til kiropraktor i dag. Mest for en sjekk men også fordi hun har vært veldig urolig på kveldstid og grått endel. Får ikke sove på ettermiddagen/ kvelden heller. Så greit å få en sjekk.

Så godt det hjalp med behandling

Hvordan gikk det hos kiropraktor babysunshine?

Vi vurderer også å ta en tur til mt med Lillebror. 
Ingen veldig store symptomer på noe, men litt som får meg til å ville sjekke! =)

Vi heller så ikke noen spesielle tegn bortsett fra at han var misfornøyd. Men ser ting nå i etterkant. F.eks. At han ikke liker at vi bytter stilling på han. Bedre med en kontroll ekstra uansett, så man slipper gå å lure!;)

Jeg fikk time til han om en uke, heldigvis. 
For når jeg først begynte å tenke på dette så jeg jo all slags tegn på ubehag 

Han liker spesielt dårlig å bli ammet på den ene siden! Han kan da avbryte måltidet flere ganger med hykskrik, selvom han er tydelig sulten og melken kommer som bare det. 
Og når du sier det med å skifte stilling på barnet - det ser jeg faktisk innimellom på vår gutt også. OG han er generelt veldig spent, sjelden fornøyd når han er våken. 

Ei på jobben nevnte at det er gratis å gå til manuell terapeut.Stemmer dette?

Hvordan har det gått med dere andre som har tatt turen til manuell terapeut?

Ja, i prinsippet. Vi betalte 80,- i egenandel. Så MYE billigere enn å gå til kiropraktor!

Vi har hatt en behandling nå og kan nok avbestille behandling nummer to på torsdag. HAn har fortsatt litt favorittside, men har ikke lenger noe ubehag av å bruke den andre siden heldigvis! :D

Rudi83 skrev:
Ja, i prinsippet. Vi betalte 80,- i egenandel. Så MYE billigere enn å gå til kiropraktor!

Måtte dere henvises da eller hvordan ble oppgjøret?

Vi ble ikke henvist. Ringte bare og bestilte selv.

Også betalte vi bare 80,- der. Også sendte de videre til trygdekontor og får resten av beling derifra. Vet ikke hvorfor det er sånn men... ;)

Ja har fått time på måndag med Lilleman. Hoppas att han ska bli lugnare och mer förnöjd efteråt. Ni som har märkt skillnad, märktes de direkt efteråt eller efter några dagar? Vad är de dom gör igentligen? Är de obehagligt som mamma att se på?

Ja har fått time på måndag med Lilleman. Hoppas att han ska bli lugnare och mer förnöjd efteråt. Ni som har märkt skillnad, märktes de direkt efteråt eller efter några dagar? Vad är de dom gör igentligen? Är de obehagligt som mamma att se på?

Martin var urolig de to første dagene etterpå, så ble det bedring. De undersøkte han, og klemte på punkter han fant. Han skrek ganske mye, så var litt vondt for mammahjertet.... Men syns ikke det var ekkelt.

Back
Topp