Mannlig Jordmor?

Helt uaktuelt faktisk, det har forøvrig tatt mange år før jeg godtok mannlig gynekolog også
 
Hadde nok ikke brydd meg. Tror 90 prosent av gynekologene jeg har møtt ifm IVF og svangerskap har vært menn, blir nesten overrasket om jeg møter på en kvinne.
 
Forskjellen mellom mennene og kvinnene som tok seg av meg etter keisersnitt var stort. Mennene var mer omsorgsfulle, de fleste kvinnene mente jeg skulle bite tennene sammen, og sitte på betent abcess som følte at ræva mi brant. Tonen endret seg etter operasjonen, men oppførselen før var ikke grei.

Opplevde også de få mannfolka på barsel som mye hyggeligere og hjelpsomme enn de kjerringene jeg møtte på…
 
Det hadde nok ikke brydd meg, jeg er veldig lite følsom på sånt. Skjønner at andre kan ha andre følelser rundt det.
 
Opplevde også de få mannfolka på barsel som mye hyggeligere og hjelpsomme enn de kjerringene jeg møtte på…
Tror de tror at siden de har vært igjennom fødsel/ks så veit de hvordan det er.
Men med mindre du har hatt tvillingabsess på rumpa med keisersnitt på magen, så veit du ikke hvordan det er :p
 
Forskjellen mellom mennene og kvinnene som tok seg av meg etter keisersnitt var stort. Mennene var mer omsorgsfulle, de fleste kvinnene mente jeg skulle bite tennene sammen, og sitte på betent abcess som følte at ræva mi brant. Tonen endret seg etter operasjonen, men oppførselen før var ikke grei.
Jeg har møtt mange dårlig mannlige gyn også, altså de er like mange dårlige i begge kjønn. Jeg har hatt flere gynekologisk operasjon og har hatt masse besøk på sykehus pga trøbbel med livmor og eggstokker. Mye kalde leger er det der ute dessverre, spesielt på gyn.
Men for meg er det stor forskjell på gyn og jormor, det er to helt forskjellige ting. Det å føde en baby er ikke det samme som en gynekologisk undersøkelse synes jeg da.
 
Jeg har møtt mange dårlig mannlige gyn også, altså de er like mange dårlige i begge kjønn. Jeg har hatt flere gynekologisk operasjon og har hatt masse besøk på sykehus pga trøbbel med livmor og eggstokker. Mye kalde leger er det der ute dessverre, spesielt på gyn.
Men for meg er det stor forskjell på gyn og jormor, det er to helt forskjellige ting. Det å føde en baby er ikke det samme som en gynekologisk undersøkelse synes jeg da.
Det er helt klart annerledes.
 
Jeg har møtt mange dårlig mannlige gyn også, altså de er like mange dårlige i begge kjønn. Jeg har hatt flere gynekologisk operasjon og har hatt masse besøk på sykehus pga trøbbel med livmor og eggstokker. Mye kalde leger er det der ute dessverre, spesielt på gyn.
Men for meg er det stor forskjell på gyn og jormor, det er to helt forskjellige ting. Det å føde en baby er ikke det samme som en gynekologisk undersøkelse synes jeg da.
Helt enig i at det er forskjell på fødsel og gyn undersøkelse. For meg betyr kjønn ennå mindre under fødsel og jordmors evne til å ivareta mine behov (og babyen sine) desto mer.
 
Foretrekker nok helst kvinnelige, men hadde nok ikke protestert om jeg fikk en mannlig jordmor.
 
Eg har operert ein fødselskade og hadde da mannlig sjukepleiar. Han måtte fjerne kompress fra vagina. Det gjekk helt fint. Han såg meg på mitt mest sårbare etter operasjonen. Han hjalp meg inn på toalettet og lignende. Det har lite å sei på kjønn, så lenge dei er profesjonelle.
 
Det hadde jeg akseptert. Enset uansett ikke så mye til jordmoren etter at riene kom
 
Det viktigste er at man føler seg trygg, men under fødselen tror jeg at jeg ikke hadde brydd meg noe mindre... Rett og slett fordi jeg blokker alt annet ut og fokuserer på riene/smertene. Jeg hadde nok tenkt mer på det hos en gynekolog.. ble undersøkt av en mann på overtidskontroll da..men da var jeg mer nervøs fordi jeg trodde jeg skulle bli satt igang og masse følelser rundt fødsel
 
Har bare hatt kvinnelige jordmødre de gangene jeg har født, men fødselslegen som kom var mann, akkurat det brydde jeg meg ikke døyt om kjønnet på de som var tilstede.
Tenker at siden jeg ikke brydde meg om at fødselslegen var mann ville jeg nok ikke brydd meg noe om at jordmoren var mann
 
Hadde gått fint for min del, så lenge personen er dyktig i jobben sin (både det faglige og mellommenneskelige) så spiller ikke kjønn så stor rolle for min del. Og under mine fødsler så har det vært sånn at jeg knapt har fått med meg hvem som har vært i rommet uansett, bortsett fra helt i starten. :hilarious:
 
Hadde ikke gjort meg så mye, kan risikere å få mannlig lege om det trengs lege under fødsel også:). Hadde jeg hatt veldig spesielle grunner for å motsatte meg mannlig jordmor/lege (f.eks om jeg hadde opplevd overgrep), hadde jeg nok tatt kontakt med føden og gjort dem obs på det.
 
Back
Topp