Mannfolk og nattevåk

Miss Independent

Elsker forumet
Hvordan er det hos dere? Tar dere all ansvaret om nettene?
Her har vi avtale om at jeg tar meg av nettene slik at en av oss er iallefall opplagt dagen etterpå mtp storebroren. I helgene får jeg sove litt i fred, og det er gullverdt :)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using BV Forum

Jeg tar meg av nettene, siden jeg ammer, så står mannen opp med ham etter at jeg har ammet ham på morgenkvisten når han ikke vil sove lenger, og så får jeg sove i fred helt til han blir sulten igjen :) Veldig grei ordning!

Jeg våkner før pappan uansett så da tar jeg likegodt og gir flaske visst hun våkner om natta eller før sju på morgenen. I helgene står som regel pappan opp sammen med Simone for han elsker å tilbringe tid sammen med henne. Da får jeg sove litt lenger. Vi har egentlig aldri avtalt noenting, men det fungerer greit synest vi :)

Jeg har tatt all nattevåk inntil nå, for nå tar han MME og da mener jeg godt Sambo kan bidra litt, nå som han uansett er sykemeldt og også går hjemme:)

Jeg sover alene på rommet vårt med Anette, så jeg tar all nattevåk, når han skal ha permisjon er det hans tur:-)
Han har en veldig krevende jobb, så han må ha nok søvn.

Jeg tar all nattevåk her.. Han må sove så han er opplagt på jobben :) i helgene sover vi lenge en dag hver. Det er ikke så innmari mye nattevåk at det gjør noe, heldigvis :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Vi deler på det! Han må kanskje være opplagt til jobben, men jeg skal da virkelig være opplagt til å ta vare på babyen på en fornuftig måte på dagen. I tillegg har jeg ganske lite tålmodighet til overs til gråt og knøing på natta etter amming hver 2.time! Så avtalen her er at jeg ammer, bysser ved akutt hylskrik (kan våkne med et vræl og skriker til det kommer en promp :P ) og lar henne sove klint intil meg (kun der hun vil sove). Han skifter eventuelle bleier på natta, henter karve-te når det trengs, bysser litt ved gråt, og om hun plutselig er lys våken og vil skravle er han meeeget tålmodig med henne for å få henne til å sove igjen...i motsetning til meg som helst vil kaste henne ut vinduet når hun ikke vil sove kl 03.30 :P

Vi deler på det! Han må kanskje være opplagt til jobben, men jeg skal da virkelig være opplagt til å ta vare på babyen på en fornuftig måte på dagen. I tillegg har jeg ganske lite tålmodighet til overs til gråt og knøing på natta etter amming hver 2.time! Så avtalen her er at jeg ammer, bysser ved akutt hylskrik (kan våkne med et vræl og skriker til det kommer en promp :p ) og lar henne sove klint intil meg (kun der hun vil sove). Han skifter eventuelle bleier på natta, henter karve-te når det trengs, bysser litt ved gråt, og om hun plutselig er lys våken og vil skravle er han meeeget tålmodig med henne for å få henne til å sove igjen...i motsetning til meg som helst vil kaste henne ut vinduet når hun ikke vil sove kl 03.30 :p

Synes dere samarbeider godt:-)
Jeg har ikke så mye jobb om natta, så det gjør ikke meg så mye, men savner at han sover hos meg:-)

Herlig Marian87 - skjønner fordelingen. For man kan gå kokos om natta!
Mannen her er ikke en natta-person så jeg har kastet han ut av soverommet for han hjelper ikke til uansett. Han hører ikke LN når han skriker for han sover så tungt. Hvis jeg trenger noe så må jeg bruke all energien jeg har for å vekke han. Og jeg er ikke akkurat våken nok til å rope.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using BV Forum

Nei, da blir det nok bare irriterende! Mannen sover heldigvis lett, og våkner med en gang snuppa lager mer lyd enn bare "matlyden" :) I jula var jeg syk (influensa) og da overtok han henne helt på natta, jeg fikk henne bare når hun skulle ha mat! Herlig!!! :) Ellers er han flink å ta henne på morgenene i helgene så jeg får sove ekstra, jeg er nok litt bortskjemt, men liker det :rolleyes: Han mener uansett at han har sovet lenge når han står opp 09-10 med henne i stedet for 06.30 som til daglig ;)

Her tar jeg henne på natta (stort sett) vis hun blir rasende så pappaen å lager mat, og jeg trøster henne imens :-)

Men stort sett er dt jeg :-) og mannen tar henne på mårran, når han e heime, han er 1mnd heime å 1mnd på jobb (offshore)

Sent from my LT26w using BV Forum

Jeg tar egentlig alt på natten, etter eget ønske.
Nå trenger han ikke ny bleie på natten lenger, men da han gjorde det tok jeg det også.
Jeg sovner fort igjen etter amming uansett og har hvertfall mulighet til å legge meg samtidig som han på dagtid om jeg skulle være trøtt. Nå er han sjenden våken uten om amming da, mannen kan liksom ikke gjøre så mye med det :p

Siden jeg ammer er det naturligvis jeg som tar natten, hadde vi gitt mme hadde nok ting vært anderledes.

Jeg vil forresten legge til at sambo har ansvaret for sønnen vår om natta.. Så om han vræler er det han som må ut av senga ;) han sover sjelden en hel natt han heller..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Ja, mannen her også tar seg av 4-åringen på natten.
Han våkner ganske ofte og er redd, så da ligger de sammen i 120-sengen på hans rom :D

Back
Topp