Mannfolk og hobby

Han spiller håndball og kjører bilcross. Det er jo tidkrevende, men er glad jeg har en mann som er aktiv med sunne hobbyer

Jakt, langholdsskyting, pistolskyting. Det tar selvfølgelig en del tid, men han er ganske flink til å balansere med jobb, hobby og familie.

Her er det jakt som det går i.Og da går det i å være på jaktfelt i perioden januar- juni, så er det skytterbanen 1dag i uka. I tilleg så er det kamerater som treffes på fritiden for å se filmer eller ladde patroner. Så er det selve jakta da som starter i august til 23 des. Mye av dette er jeg og unga også med på så det har mer eller mindre blitt en familie aktivitet :)

Her er det båt og fiske som gjelder. I de periodene han skal selge eller kjøpe båt innebærer det i tillegg en del tid på finn.no;)
Jeg mener det er sunne interesser da. Og utenom begynnelsen av hummerfiskesesongen bruker han ikke så mye tid på det at jeg synes han er for mye borte og opptatt med det. Han prioriterer heller oss her hjemme, og andre mer nødvendige ting. Og så fisker han eller steller og styrer med båt når det passer seg:)

Du spør hvor mye som er for mye; jeg kjenner et perfekt eksempel på det. Og svaret er når hobbyen går ut over familien. Når man knapt ser barna sine, og kona blir alene med barna hele dagen pga.mannen ikke kan se andres behov også;) Hadde det vært min mann hadde han fått beskjed, men er tydligvis ikke alle som tør si fra til sin egen mann om sånt!

Xbox er tidsfordrivet her. Timesvis hver dag, om han kan. Han kan uten problem sitte i 10 timer i strekk. Det plager meg ikke at han spiller, men antall timer plager meg. Og hvis det er andre oppgaver som kan og skal gjøres, så plager det meg. Jeg spiller selv dataspill, men i ekstremt moderate mengder. Iallefall nå som vi har fått barn. Det skal sies at han ikke lenger spiller når snuppa er våken og hjemme. Der har jeg lagt ned forbud.

Har ikke noe spes hobby, men liker jo godt å se tv eller sitte på dataen... Kunne jo egentlig godt heller hatt en aktiv hobby, men er rimelig aktiv i jobben da:)

Fotball, både som trener og "spiller", hehe, må skrives med "" for han er ikke akkurat proff
Nå har han hatt en periode hvor det plutselig har blitt alt for mye, så i går fikk han beskjed om at dette ikke går. Det hadde han faktisk tenkt tidligere på dagen selv og var helt enig. Jeg syns for mye er for mye når han kun er våken hjemme i de to timene før han reiser på trening. De to timene skal vi spise middag og ha litt familietid, så da blir det lite voksentid iløpet av uka.

Min samboer også :-D 

MiLfYwAy skrev:
Han driver med modellfly, og flyr når han kan.. Mekker en del på flyene på kvelden..

Min også :-D

Her driver mannen med mye forskjellig når han har tid. Han sykler, svømmer, mekker på bilen, kjører radiostyrt bil, er ute i båten, går på ski etc etc. Jeg syns det er veldig bra at han er aktiv og har ting han liker å gjøre, problemet er bare at det ikke blir så mye tid til at jeg kan gjøre ting.. Men det går stort sett greit :)

Fotball, som vi deler egentlig, bare litt forskjellig lag :P

Musikk, som vi er på hver vår ende av, han hører elektronisk, jeg er metalhue :P

Her er hobbyene hans musikk, lyd, modellfly, judo og data.
Det eneste som er negativt er at han får veldig mange forespørsler om å spille her og der/ha musikkundervisning privat. Det kan bli litt mye mas på ham til tider.

Stereo. Bruker mange tusen på det, men kun når vi har penger til overs.

Han spiller fotball, og trener med hunden (jakt). Det er mange kvelder i uka, men han er så flink til å være tilstede for oss når han har fri at det er null problem for meg 

Han spiller gitar, og spiller i band en kveld i uka.
Det er bare hyggelig :)

(Er så glad for at han ikke spiller...hverken xbox eller på data!!!)

Her går det for det meste i data. Kan bli litt for mye av det gode til tider. ;P

Back
Topp