Mannfolk altså!

Ikke overdriv så jævlig da lissy.
Det dreier seg ikke om en inntektsgivende jobb for denne farens del. Det dreier seg om en H O B B Y. Som han setter foran barnet. Greit nok det, men da spør man den andre parten først!

Lissyjane skrev:

Han velger ikke vekk bort barenet bare fordi han ikke kan ha barnet den ENE dagen i uken. Men greit, vi er helt uenige der. Jeg mener at er det EN dag han kan gjør edte HA brenner for, så skal han få gjøre det. Men her tilpasser vi hverandre. Jeg skjønner jo at det ikke er tilfellet hos de fleste her.. JEG hadde snakket med jobben om noe kunne la seg gjøre og sjekket litt flere muligheter i stedet for å si slike ting som at jeg helst ville kutte kontakten med pappaen til mitt barn.

Han må gjerne gjøre det han brenner for, og gjerne på tirsdag om det er den eneste dagen han har mulighet. MEN fordi han gjør det på måten han gjør det på - avtaler først, og forteller etterpå, så blir det å prioritere vekk barnet. I mine øyne.
Han kunne lett ha sagt "vent litt gutter" når de avtalte tidspunkt, ringt mamman og spurt på en normal måte om dette lot seg ordne, og jeg er iallefall litt mer velvillig til endring når jeg blir spurt på forhånd enn om jeg bare for en "ordre" i etterkant.

Vi er forskjellige ;)
Min tanke om det hun skrev om BF, var at jeg er glad jeg IKKE har kontakt med han.. livet er med ett litt enklere.. :D Og så irriterte jeg meg heller mer over det faktum at han bare brøt en avtale og laget en ny med noen andre uten å spørre først.

Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Frk.VilliTrusa skrev:
Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Lissyjane skrev:
Bæbæ lille lam skrev:
Bil er viktigere enn sønnen faktisk emoticon

Herregud, dette er jo en JOBB han har! Han kan jo bare slutte da, så kan hun sitte å klage over at hun ikke får barnebidrag i stedefor. Må jo være mye bedre..

Hvor står det at det er en jobb??

Altså, et barn går faktisk foran det meste - inkludert jobb. Pappan har en forpliktende avtale med mor til sitt barn, og om han får beskjeden om at tirsdag er eneste alternativ for "møtevirksomhet", så må han nesten si "Jeg må undersøke om det passer for mor, eller så må jeg finne annen barnevakt - eller trekke meg fra styrevervet."
Det er MOR som har jobben den dagen - han har en hobby.

Hadde barnet mitt kommet før jobben,så hadde vi begge sultet og ikke hatt tak over hodet! Og hadde faren gjort det samme,så hadde vi ikke fått penger. Hvis dette er den eneste dagen han kan drive med det han vil,så skjønner jeg han godt jeg. Men han bør jo kunne ta en annen dag i stedet for. Jeg har måtte sjonglere med min jobb. Sånn er det å være alenemor.

HELT enig med Lissyjane!
Noen må faktisk jobbe for å kunne ta vare på barna sine,da er man nødt å prioritere jobb noenganger.
Og setter man ikke da EGENTLIG barnet først..?!
Eh jo..

Slik jeg tolker HI, så er det ikke snakk om en JOBB.
Og jeg vet like godt som deg hvordan det er å være alenemor.. Been there, done that.
I tillegg har jeg vært skilsmissebarn med en dag i uka og annahver helg hos pappa. Den dagen i uka var vår. La han andre planer der, fikk han spørre mamma først eller skaffe pass selv.
Har man en avtale, så har man en avtale.

Ja men nå er dette noe varig. Og fordi om man er i samme situasjon, så er det jo ikke likt for alle. Meg og deg har jo hatt ulike situasjoner, selv om vi har vært alenemødre begge to. Sånn er det når man ikke har en skriftlig avtale.

Og siden det er noe varig - så er det enda viktigere at man forhører seg med den andre personen det har noe å si for, nemlig moren til barnet. Hun må jo også omrokkere livet sitt - og i hennes tilfelle dreier det seg om JOBB, som du så veldig gikk inn for var det viktigste. Hun sier jo at hun jobber fordi faren har barnet denne dagen, har han ikke barnet så kan hun ikke jobbe. HAN velger bort barnet for HOBBY.
Fremdeles far som har ansvar.

Han velger ikke vekk bort barenet bare fordi han ikke kan ha barnet den ENE dagen i uken. Men greit, vi er helt uenige der. Jeg mener at er det EN dag han kan gjør edte HA brenner for, så skal han få gjøre det. Men her tilpasser vi hverandre. Jeg skjønner jo at det ikke er tilfellet hos de fleste her.. JEG hadde snakket med jobben om noe kunne la seg gjøre og sjekket litt flere muligheter i stedet for å si slike ting som at jeg helst ville kutte kontakten med pappaen til mitt barn.

Så du mener at hobby kommer forann jobb? Hvordan skal hun da forsørge barnet sitt, du som var så opptatt av dette argumentet. Er det ikke viktigere at hun kjan gå på jobb enn at han kan gå og underholde seg med hobby?
Man kan ikke bare gå og endre planene slik, som om det var ett marsvin man hadde ansvaret for og ikke ett barn. (Ikke at marsvin ikke er noe verdt altså men.. :p)

Lissyjane skrev:

Han velger ikke vekk bort barenet bare fordi han ikke kan ha barnet den ENE dagen i uken. 

Nettopp, den  ENE dagen i uken han har ungen bortsett fra annenhver helg
Er ikkje det å velge en hobby framfor ungene, så veit ikkje eg.. 

Lissyjane skrev:
Toadette_ skrev:
Lissyjane skrev:

Han velger ikke vekk bort barenet bare fordi han ikke kan ha barnet den ENE dagen i uken. 

Nettopp, den  ENE dagen i uken han har ungen bortsett fra annenhver helg
Er ikkje det å velge en hobby framfor ungene, så veit ikkje eg.. 

Jeg skrev vekk VELGE VEKK UNGEN jeg. Da får de bytte da ..

Så hun må ta alt stresset med å bytte dag på jobben osv, fordi han ikkje klarer å holde seg til sin del av avtalen, å heller vil ha det morro den dagen enn å ta ansvar og holde avtalen sin? 

Men hadde aldri sittet og sagt at jeg bare ville kutte kontakten med barnefaren et sted hvor hvem som helst kan lese det i mange år fremover.. 

Nei, greitt nok det..men forstår fortvilelsen hennes, og tviler på ho meiner at ho bil kutte ut all kontakt med BF

Back
Topp