Mannfolk altså!

KnottenPloppiOgPellePropell

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har mest lyst til å bare kutte ut all kontakt med BF jeg altså. Han er så lite korttenkt at det er til å bli sprø av! 

Han pleier å ha Ravn Kenneth 1 dag i uka og annenhver helg. Men nå i helga fikk jeg beskjed om at han ikke kunne ha han den tirsdagen i uka lenger fordi han hadde satt tirsdager opp som møtedager på et eller annet bilgreier han er med i styre på. 

Altså hva i alle dager skal jeg gjøre da? Jeg jobber jo annenhver tirsdag. Da er jeg jo avhengig at han har ham. Det var jo han selv som bestemte hvilke ukedager han ville ha samvær, sånn at jeg kunne legge opp jobben min til det.. Men hva gjør jeg nå? Vil liksom ikke være avhengig av å finne barnevakt hver gang jeg skal jobbe heller..

Bil er viktigere enn sønnen faktisk emoticon

Svar: ja,det var jo fryktelig dumt med tanke på at du har Ravn de dagene..
du kan ikke forandre på de fordi DU har møte dag de dagene! Får byte møte dager da vettu!!

MANNFOLK alse :/

Men hva med FT da? kan ikkje han passe dei gangene du jobber ?

Søte frøken skrev:
Hva er FT? 

kjæresten hennes :)

Hva sa du til ham da? Hvis det var ham selv som valgte disse møtedagene så kan han jo muligens bytte møtedagene? Det er kanskje lettere enn det er for deg å få byttet arbeidsdag?Du skulle bare ha svart at nei, det går faktisk ikke for DU er på jobb den dagen og det er du fordi han har gutten den dagen. Hvis han vil bytte dag så må han SPØRRE deg først og deretter sette opp denne dagen som møtedag, ikke omvendt.

Et unntak en gang i blant er greit men han kan ikke bare endre hele rukkelet uten å kommunisere med deg først!

Hm...det her er jo strengt tatt kun HANS problem?? Han må skaffe barnevakt!

Du kan ikke bytte hans samværsdag pga at du jobber annenhver tirsdag. Så enkelt er det!
Du må i hvertfall holde på avtalen til dere evt lager en ny, skriftlig avtale hos mekler.

Søte frøken skrev:
Zera skrev:
du kan ikke forandre på de fordi DU har møte dag de dagene! Får byte møte dager da vettu!!

Nei kanskje ikke, men det handler litt om å bruke hode. Det går utover mor og barn i situasjonen. Man styrer ikke som man vil vettu... hvor har du det ifra?
Hvis jeg og mannen var skilt og han hadde holdt på sånn, så hadde jeg faktisk mistet jobben min...  

Jeg tror det Zera mener, er at det er dette TS kan/ kunne ha svart BF med...

Søte frøken skrev:
Zera skrev:

Nei kanskje ikke, men det handler litt om å bruke hode. Det går utover mor og barn i situasjonen. Man styrer ikke som man vil vettu... hvor har du det ifra?
Hvis jeg og mannen var skilt og han hadde holdt på sånn, så hadde jeg faktisk mistet jobben min...  

har man en avtale, så har man en avtale! Slik er det bare! Derfor det er viktig å få alt ned på papir om dager med samvær osv, så en av partene ikke plutselig forandrer på det1! Er det jeg mener!!

Nøste77 skrev:
Søte frøken skrev:
Zera skrev:

Jeg tror det Zera mener, er at det er dette TS kan/ kunne ha svart BF med...

Ja,var det jeg mente :)

Mitsukai skrev:
Han påstår at det kun var den dagen alle medlemmene kunne, derfor måtte han bøye seg for det... 

Det er sånt som kan skje så klart, men da er det hans ansvar å finne barnepass de dagene det er møter! DU skal ikke endre NOE med mindre du ønsker å bytte dag selv.

Kjenner det er en smule deilig å ikke ha noen BF når det kommer opp slike tråder..

Då e det jo han så må skaffa barnavakt :) Eg jobbe ca. 2-3 kveldar i vekå. Nogen gonger 4-5 og e alltid avhengige av barnavakt dei 2 vekene geir kåre ikkje e hima :o 

Men ka me typen ja? 

hadde blitt kjempesur! Han kunne spørt på såå mange måtar, istadenfor å berre gje ein slik beskjed! Men eg er einig med dei andre. Om han vil bruke samværsdagen til å ha barnevakt, så synd for han..
Men allermest synes eg no synd på stakkars Ravn :(

Lissyjane skrev:
Bæbæ lille lam skrev:

Herregud, dette er jo en JOBB han har! Han kan jo bare slutte da, så kan hun sitte å klage over at hun ikke får barnebidrag i stedefor. Må jo være mye bedre..

Hvor står det at det er en jobb??

Altså, et barn går faktisk foran det meste - inkludert jobb. Pappan har en forpliktende avtale med mor til sitt barn, og om han får beskjeden om at tirsdag er eneste alternativ for "møtevirksomhet", så må han nesten si "Jeg må undersøke om det passer for mor, eller så må jeg finne annen barnevakt - eller trekke meg fra styrevervet."
Det er MOR som har jobben den dagen - han har en hobby.

Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Lissyjane skrev:
Bæbæ lille lam skrev:

Herregud, dette er jo en JOBB han har! Han kan jo bare slutte da, så kan hun sitte å klage over at hun ikke får barnebidrag i stedefor. Må jo være mye bedre..

Altså, et barn går faktisk foran det meste - inkludert jobb. Pappan har en forpliktende avtale med mor til sitt barn, og om han får beskjeden om at tirsdag er eneste alternativ for "møtevirksomhet", så må han nesten si "Jeg må undersøke om det passer for mor, eller så må jeg finne annen barnevakt - eller trekke meg fra styrevervet."

Hadde barnet mitt kommet før jobben,så hadde vi begge sultet og ikke hatt tak over hodet! Og hadde faren gjort det samme,så hadde vi ikke fått penger. Hvis dette er den eneste dagen han kan drive med det han vil,så skjønner jeg han godt jeg. Men han bør jo kunne ta en annen dag i stedet for. Jeg har måtte sjonglere med min jobb. Sånn er det å være alenemor.

HELT enig med Lissyjane!
Noen må faktisk jobbe for å kunne ta vare på barna sine,da er man nødt å prioritere jobb noenganger.
Og setter man ikke da EGENTLIG barnet først..?!
Eh jo..

Frk.VilliTrusa skrev:
Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Lissyjane skrev:
Bæbæ lille lam skrev:

Hadde barnet mitt kommet før jobben,så hadde vi begge sultet og ikke hatt tak over hodet! Og hadde faren gjort det samme,så hadde vi ikke fått penger. Hvis dette er den eneste dagen han kan drive med det han vil,så skjønner jeg han godt jeg. Men han bør jo kunne ta en annen dag i stedet for. Jeg har måtte sjonglere med min jobb. Sånn er det å være alenemor.

HELT enig med Lissyjane!
Noen må faktisk jobbe for å kunne ta vare på barna sine,da er man nødt å prioritere jobb noenganger.
Eh jo..

Slik jeg tolker HI, så er det ikke snakk om en JOBB.
Og jeg vet like godt som deg hvordan det er å være alenemor.. Been there, done that.
I tillegg har jeg vært skilsmissebarn med en dag i uka og annahver helg hos pappa. Den dagen i uka var vår. La han andre planer der, fikk han spørre mamma først eller skaffe pass selv.
Har man en avtale, så har man en avtale.

Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Frk.VilliTrusa skrev:
Lissyjane skrev:
Dollface skrev:
Lissyjane skrev:
Bæbæ lille lam skrev:

HELT enig med Lissyjane!
Eh jo..

Slik jeg tolker HI, så er det ikke snakk om en JOBB.
Og jeg vet like godt som deg hvordan det er å være alenemor.. Been there, done that.
I tillegg har jeg vært skilsmissebarn med en dag i uka og annahver helg hos pappa. Den dagen i uka var vår. La han andre planer der, fikk han spørre mamma først eller skaffe pass selv.
Har man en avtale, så har man en avtale.

Ja men nå er dette noe varig. Og fordi om man er i samme situasjon, så er det jo ikke likt for alle. Meg og deg har jo hatt ulike situasjoner, selv om vi har vært alenemødre begge to. Sånn er det når man ikke har en skriftlig avtale.

Og siden det er noe varig - så er det enda viktigere at man forhører seg med den andre personen det har noe å si for, nemlig moren til barnet. Hun må jo også omrokkere livet sitt - og i hennes tilfelle dreier det seg om JOBB, som du så veldig gikk inn for var det viktigste. Hun sier jo at hun jobber fordi faren har barnet denne dagen, har han ikke barnet så kan hun ikke jobbe. HAN velger bort barnet for HOBBY.
Fremdeles far som har ansvar.

Back
Topp