Mannen og alkohol

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Når blir det alkoholforbud for mennene deres? Mannen min er ingen stordrikker. Men jeg har bedt han om å avstå fra øl f.o.m 1 juli. Skulle bare mangle. Tenk alt det vi har gitt avkall på i månedsvis. Fks fenalår til jul. Medium stekt biff. Hvitvin til rekene. Og mye mer. Syns ikke synd på de om de må holde seg uten alkohol en liten stund :p

Jeg tenker at min skal få kose seg med ein øl de få gangene han tar seg ein fest. Selvfølgelig ikkje langt opp mot termin, men før det så trenger ikkje han holde seg unna den maten og drikka eg må ;)

Foreløpig får han kose seg med øl! Så lenge jeg er i fin form og ikke kjenner antydning til at noe skal skje, tenker jeg det går helt fint...

For min del kan han ta seg en øl når som helst. Han drikker sjeldent mer enn én uansett :) men vi har ikke bil,da.

Så lenge formen er fin så kan han ta seg en øl eller to. :) han var på skikkelig fylletur senest forje helg så tviler på at det blir fler. Er lokal festival 4-7august som han veldig gjerne vil på og det er greit så lenge formen er fin. Eneste er nok at han Max kan ta en øl så lenge jeg er sprek. :) ender nok med å reise på festival begge 2. :)

Forbud får han nok ikke av meg, men ser vel helst ikke at han drikker de siste 2 ukene før termin og frem til lille er kommet. Nå drikkes d svært sjelden her i huset, og da er d som regel bare ett par øl/vinglass.

Ved min første fødsel, gikk vannet før termin mens mannen hadde drukket øl til en fotballkamp. Han gir frivillig avkall på alkohol en måned før termin;)

Jeg tenker at jeg ikke kommer til å gi min mann noe forbud. Men håper jo at han forstår litt selv når det ikke er ok lengre. Vi drikker lite, og det er i så fall bare en øl av og til. Han skal jobbe frem til jeg starter i permisjon. Så jeg blir jo aleine med to unger som har fri fra skole og bhg frem til permisjonen. Men satser på at det går greit også. Min mann jobber ofte vekke også. Så er mer bekymret for det enn for en øl eller to.

Min har nekta å drikke siden jeg ble gravid. Ikke noe forbud fra min side, men han mener at det skal være likt for oss begge. Og det synes jeg er helt greit! :)

Min mann drikker meget sjeldent. Så jeg kommer til å legge ned forbud for fylla en måned før, men vil han kose seg med en øl slik han gjør innimellom, så kommer jeg ikke nekte han det. Vi bor 4 minutter med bil unna sykehuset :)

Sambo drikker ikke så ofte og veldig sjelden han drikker seg full.. Får ikke noe forbud av meg, vil han kose seg med en øl så skal han få lov til det:) Men HVIS han plutselig finner ut at han skal på hæla-i-taket-fest like før termin, ville jeg nok ha satt foten ned, men tviler sterkt på at det skjer..

Forbud? Nei, det får han ikke. Et glass eller to til maten er ikke noe problem. Har et avslappet forhold til når fødselen vil skje, det ordner seg. Det verste som kan skje er jo at vi må ta taxi til sykehuset :D

Han drikker sjelden nå, og vil helst ikke gjøre det når jeg ikke kan. Dette er noe han har kommet på selv :) Egentlig skulle det nesten bare mangle, spør du meg, siden jeg ikke kan spise en eneste is eller noe godt i sommer en gang, så da holder et at han kan kose seg med softis og alle salgs sommerherligheter jeg må avstå pga sv.diabetes. I tillegg lukter han røyk :p men påstår at han skal klare å slutte med det i sommer. Han er litt stresset for dette med fødsel og fødestue og tror han skulle ønsket han kunne smugle inn en liten dram i fødebagen da ;)

Han får ikke noe forbud. Men drikker jo veldig sjeldent. Bare 1 øl til grillmat innimellom eller noe sånt. Har ikke plaget meg at han har drikket heller, for jeg liker ikke å kose meg med alkohol uansett. Men han skal selvfølgelig være mer obs rundt termindato. Det skjønner han selv :)

Min mann drikker også veldig lite, typ maks to øl på kvelden i helgene. Gjerne litt mer hvis vi er borte i selskap eller noe da, men det er vi ikke veldig ofte. Så lenge ingenting er på gang kan han gjerne ta et glass øl til maten når som helst, men bør jo ikke være mer en at han også nårsomhelst må orke å plutselig være våken en hel natt. Og helst kjørbar også da, men skulle det knipe får vi bare ta en drosje.

Jeg tror det der regulerer seg fint av seg selv, sånn som sist :-)

Har termin 11.august, jeg sa han fikk sette på korken 1.august, men han sa selv at den kom på i starten eller midten av juli.

Mannen min drikker så og si aldri uansett. Han skal på fisketur første helga i juli og da blir det jo litt gøy der sånn sett :D Er tredjemann, så vi er ganske avslappet.
Men med førstemann, reiste han på trav en hel helg på fylla. Fikk ikke tak i han heller. Han kom hjem fyllesjuk søndag kveld. Mandag kl 06 våknet jeg av litt vondt og kl 09 var gutten født. 37+0. Han hadde flaks der :p Så nå er det selvvalgt å være hjemme endel uker før termin. Han fikk skrekken stakkars❤

Mannen min drikker så og si aldri uansett. Han skal på fisketur første helga i juli og da blir det jo litt gøy der sånn sett :D Er tredjemann, så vi er ganske avslappet.
Men med førstemann, reiste han på trav en hel helg på fylla. Fikk ikke tak i han heller. Han kom hjem fyllesjuk søndag kveld. Mandag kl 06 våknet jeg av litt vondt og kl 09 var gutten født. 37+0. Han hadde flaks der :p Så nå er det selvvalgt å være hjemme endel uker før termin. Han fikk skrekken stakkars❤
Thihi:p

Hehe. Ser at jeg er nok litt streng.. jeg har risikosvangerskap og er derfor veldig redd for at noe skal skje. Har allerede blitt hentet i sykebil en gang dette svangerskapet. Pluss vi har en datter på snart tre. Jeg er så redf for at mannen sitter på en pub eller noe og så skjer det et eller annet. Jeg er nok hysterisk. Men føler meg tryggest hvis han er kjørbar og kan komme fort hjem eller kjøre meg hvis noe skulle skje :)

Back
Topp